UKESMENY; SUNNE MIDDAGER FOR HELE UKEN

Hei og god mandag! Jeg våknet med et litt halvveis humør, og innser at det er PMS-en som herjer kroppen nok engang. Det er den tiden i måneden… Solen skinner ute, men det hjalp ikke særlig mye. Jeg er nemlig en person som er helt upåvirket av været, og bryr meg ikke om det regner eller er sol. Misunner de som bare kan titte ut av vinduet og bare “herregud det er sol i dag 😀 😀 :D”. Der har du altså ikke meg. Men, det som gjør en dårlig morgen om til en bra dag er bare å komme seg ut av sengen, og starte på alle de kjedelige pliktene. Jo mer jeg krysser av to-do-listen, jo gladere blir jeg. Nå er humøret på en stabil 6er, men dagen er enda ung og listen fremdeles lang!

Nå har jeg nettopp planlagt ukens middager. Siden treningssenterne er stengt så er det viktig å få inn næring og bensin til kroppen på andre måter. For første gang på evigheter har jeg planlagt både middag hver dag, samt handleliste til butikken etterpå. Gøy å ha noe godt, men sunt å se fram til hver dag. Sånn ser middagsuken vår ut:

MANDAG:

Ovnsbakt torsk med ertepuré og bacon

Oppskrift her

TIRSDAG:

Couscous-salat med lobnobs, avocado, mango og koriander

ONSDAG:

Tom Kha Gai

TORSDAG:

Thai red curry med kylling

Oppskrift her

Helgen lar jeg stå åpen! På fredag blir det garantert biff (oppskrift på biff med hjemmelaget bearnaise her) eller taco, lørdag tar vi det vi har lyst på og søndag så er det jo både Valentines og Morsdag – så da tenker jeg å kjøre på med min beste viltgryte 😀 Link til den her!

Vil du ha oppskriftene på tirsdagens og onsdagens middag? I såfall kan jeg poste de ila uken.

Handleliste for to personer:
(Her antar jeg at man har bakevarer fra før. Som smør, olje, salt, krydder osv.)

En pakke torsk
2 pakker fryste erter
Lettfløte
Bacon (kan også bruke chorizo!)

Couscous
2 pakker fryste lobnobs
2 avocadoer
1 moden mango
Fersk koriander

2 pakker lårkylling
3 bokser kokoskrem (kan også bruke kokosmelk)
2-3 potter koriander
Ris

Ingefær
Hvitløk
Rødløk/Vårløk
Sitrongress
Kyllingbuljong
Fiskesaus
Brokkoli
Gulrot
Paprika
Tomatpurè
Red Curry Paste

Pris for alt: ca 700 kr ♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg