OVNSBAKT TORSK MED ERTEPURE OG BACON

Da var mandagen straks over for denne gang, og personlig fikk jeg den beste starten på uken med en god jobbdag! Deilig etter ferien ♥ I dag lagde jeg ovnsbakt torsk med ertepuré og bacon til middag. Bruker egentlig å lage denne med chorizo, men det fant jeg ikke på butikken.. Uansett! En deilig, sunn og enkel middag som er perfekt til hverdagen. Jeg er straks tilbake igjen på YouTube også, men i mellomtiden tenkte jeg å legge ut denne oppskriften på bloggen.

DU TRENGER

Til 2 personer

ca 150g torsk per pers
300g fryste erter
smør og melk
150g bacon (evt chorizo)
1/2 chilli
2 fedd hvitløk
et par poteter

Sett ovnen på 170 grader. Legg torsken i en ildfast form og krydre med pepper og kajennepepper. Ikke salt fisken før den går i ovnen, da blir den tørrere! Jeg liker å legge over noen gode klatter med smør slik at de smelter inn i fisken, men det kan strykes 😉 Fisken er ferdig når kjøttet “deler” seg. Kok opp erter i saltet vann, de er ferdig etter 5-10 minutter. Mos de sammen med en stavmikser, og bland i melk, smør og krydder etter smak. Stek bacon sammen med hvitløk og chilli.

Håper det smaker!

2 kommentarer
    1. Lækkert!! Det må prøves. Når du køber chorizo, køber du så den tørre udgave af chorizo? Altså en slags tapas chorizo, som også kan spises uden tilberedning.
      Eller køber du chorizo pølse, som er som en almindelig pølse der skal steges/koges om man vil?

      Tak på forhånd!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg