ZARA BLE NESTEN BITT

Zara har virkelig ikke hatt den beste måneden.. I går holdt hun nemlig på å bli bitt av en større hund, noe som kunne vært ufattelig skummelt siden kjeven hans er like stor som hele Zara. I går kveld hadde meg og Kristoffer bestilt sushi til kveldsmat, og skulle gå bort for å hente den. Zara ble med i bånd. På vei tilbake gikk vi forbi Bunnpris der en større hund var satt i bånd utenfor butikken. Derfor gikk vi to/tre meter unna hunden slik at det ikke skulle bli noe styr. Zara vil jo ofte hilse, men hun er ikke spesielt glad i svære hunder, og dessuten var ikke eieren til hunden der og da var det uansett uaktuelt. Plutselig hører jeg bare et brøl, og der setter den store hunden seg på sprang mot Zara. Det var ikke sånn “åå jeg vil hilse på den lille hunden”, men hele hunden var klar for angrep, bjeffet og knurret.

Båndet han var fast i var tydeligivs ikke knytt i det hele tatt, og bare lagt forsiktig rundt en søppelbøtte. Han var seriøst to centimeter fra å glefse til Zara, men heldigvis var Kristoffer kjapp å løftet henne opp. Eierne kom ut av butikken akkurat da det skjedde. Tenk, så fort kan det faktisk skje. Zara har jo ikke sjans om en større hund velger å glefse til henne, derfor er jeg utrolig forsiktig og hilser nesten aldri på store hunder. Grunnen til det er ikke fordi jeg misliker store hunder, tvert imot! Men det går så mange historier i media, les bl.annet denne. Fyfaen altså, at det går an? Man kan tydeligvis ikke være forsiktig nok. Det er så utrolig synd, for jeg vil Zara skal kunne hilse på alle hunderaser og ikke kun være reservert mot de små. De kan jo tross alt ikke skade hverandre..

Det er utrolig synd at få opplevelser skal ødelegge. Jeg er 100% klar over at mange store hunder elsker små chihuahuaer, men jeg tør rett og slett ikke mer. Syns det er utrolig skremmende.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

9 kommentarer
    1. Godt det gikk bra!! Så utrolig ubehagelig. Vi har en liten hund selv, gikk tur med han en dag og så møter vi på en grand danois som var 8 måneder, men veide 60 kilo allerede. Du kan tenke deg hvor stor den er! De ville selvfølgelig hilse… Grand Danoisen var bare leken, men likevel; frykta for både bikkja og mitt eget liv!

    2. Uff, helt utrolig at eieren bare legger båndet rundt en søppelkasse! Folk må lære å binde hundene sine ordentlig, eller så får de la hundene bli hjemme imens de er på ærend. Håper ikke Zara ble skremt for livet:)

    3. ååå <3. er litt skeptisk selv, når jeg er ute med min mops, men han er så carebear ofte, at det går bra. Hater når eiere sier “ÅÅ, men han er jo verdens snilleste hund og vil bare leke!” Ja, ser veldig sånn ut når han flekker tenner og ser sinna ut, ja.. nei.

    4. Kan jo skjønne at du blir redd for å nærme deg store hunder med Zara når du allerede har opplevd dette, men ikke alle store hunder er sånn i det hele tatt! Og dette mener jeg var eieren på den store hunden sin feil. At ikke han/hun kunne ha knytt båndet bedre skjønner jeg ikke. Jeg selv har hatt Golden Retriever siden jeg var liten, de er store hunderaser, men verdens snilleste og kunne aldri ha gjort noe sånt 🙂

      http://www.katrineaastorp.blogg.no

    5. Hele saken er veldig trist. Men jeg har selv en liten rase og lar aldri min hund hilse på store ukjente hunder uansett hvor snille eier sier de er. Oppstår det en situasjon er det alltid min hund som taper. Syns det er merkelig å la en tolv uker gammel valp hilse på en rottweiler en ikke kjenner.

    6. Når jeg var liten gikk jeg tur med bestemora mi sin lille terrier, da vi møtte på 5-6 store ulvehunder som gikk til angrep på hun. De prøvde å sy henne sammen, men det gikk ikke så bra kan du si. :/ Synes det er så synd at noen få hunder skal ødelegge for “alle” andre. 🙁

    7. Det har skjedd med meg også når jeg bodde i Bergen, flere ganger! Har siden den gang alltid gått minst 10 meter fra alle hunder jeg møter, uansett størrelse. For da kan hunden min også lære at han ikke får hilse på noen, og hvis de spør meg om hundene kan hilse pleier jeg bare å si nei.. jeg tar ikke sjangsen på det, livet til hunden min kan jo bli over bare på det! Skremmende og ekkelt. Er veldig mange hundeeiere som er altfor slappe når de går tur med hunden, som når de ser jeg kommer gående og de slakker opp på flexiline båndet. Da blir jeg sånn *NÆI HALLOOO, eg vil ikkje hæls på bikkjo di”. Pjuh, ble masse her no haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg