VI ER FØDT NEGATIV

På kick offet med UI hadde vi litt forskjellige foredrag, men ett av de skilte seg ut litt ekstra for meg. Siden jeg var litt forsinket fikk jeg ikke med meg hele foredraget, men det jeg faktisk fikk med meg var at hun fortalte at mennesker var født negative. Bokstavelig talt. Det går helt tilbake til menneskets oppstandelse, for der måtte man jo være kritiske for å overleve. Se for deg å komme ut av hulen sin å være superpositiv liksom, og smack så var du drept av en sabeltiger. Anyways.

Jeg har alltid følt meg som en veldig positiv person, som alltid ser muligheter og løsninger. Der er jeg veldig heldig. Det er veldig lett å grave seg ned eller tenke negativt om livet butter litt i mot. Å kunne snu motgang om til noe positivt faller sjeldent naturlig for noen, rett og slett fordi det krever en indre kamp for å få det til. Men, er ikke den kampen verdt det? Å se på livet som en konstant læringskurve, og om noe ikke går din vei så får du iallfall erfaring med deg videre? Det tenker iallfall jeg.

I går tok jeg meg selv i å ha på sintetrusa. Jeg satt på kontoret, var dødstrøtt og egentlig ikke helt i form. Jeg merket at jeg irriterte meg over småting og hadde et tungt, negativt lokk på magen. Da ble jeg litt sånn “wow, skjerp deg”. På to sekunder klarte jeg å snu om alt, og plutselig fikk jeg en skikkelig fin dag. Det er faktisk ikke så vanskelig om man først er reflektert rundt det. Man kan bestemme selv om man skal ha en bra eller dårlig dag. Ja, det er lett å skylde på omgivelsene eller andre om du er irritabel eller sint, men til syvende og sist er det du som bestemmer hvordan du vil takle det. Så, poenget mitt er enkelt og greit; få en fin dag i dag! LAG deg selv en fin dag. Du må kanskje jobbe litt ekstra med deg selv, for som sagt er vi mennesker født negative. Men, livet er så mye bedre om man klarer å snu det meste om til noe positivt ♥ Dine egne tanker er mye mektigere enn man kanskje tror.

JAKKEHER / GENSERHER / SKINNTIGHTSHER / BOOTSHER / VESKE – BALENCIAGA 

Her er noen snapshots jeg tok på vei til kontoret i går. Som jeg koste meg på veien! Med musikk på ørene gikk jeg innover mot Bryggen og observerte menneskene rundt meg. Noen stressa, andre hadde ikke helt våknet enda, og så var det noen som meg – som bare gikk å koste seg på veien.

Jeg tenkte forresten å ha en spørsmålsrunde der jeg svarer på video, om du lurer på noe så skriv det i kommentarfeltet 😀 

2 kommentarer
    1. Måtte le høyt av den sabeltigeren! Men som mamma sa til meg da jeg bare måtte lese innlegget ditt høyt: “men da hadde han det hvertfall koselig før han ble drept da”

      Dette var et bra innlegg å lese på morgenen. Jeg har en dårlig dag i dag pga noe som har skjedd, men nå skal jeg jammen meg høre på deg og prøve å få en god dag likevel! Tusen takk 🙂

      1. Haha, moren din har et godt poeng 😀 Huff, håper det går bra med deg! Håper du får en fin påske, klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg