UPOPULÆRE MENINGER

Bloggmesterskapet i å lage best bildekollasj går åpenbart ikke til meg. Men! Dette innlegget handler ikke om bilder, men om noen av meningene mine jeg eeeegentlig ikke tør å si høyt. Here we go…

Jeg hater folk som spiller gitar på nach, eller spiller gitar generelt for å lage en viss stemning. Få det bort! Slik musikk hører hjemme på enten 1. konserter eller 2. spotify.

Jeg bryr meg ikke om kroppspressdebatten (eller utseendet-debatten), og syns mange er alt for hårsåre. Til syvende og sist er vi alle selvstendige mennesker som tar egne valg, og guess what? Livet er ikke en dans på roser der man skal skjermes for alt som ikke er “bra”.

Mitt beste skjønnhetstips er å drikke mye vann, samt å starte med botox tidlig for å forebygge.

Jeg syns alle som fremdeles har appen Jodel er tapere. Her sikter jeg vel og merke til de som følger med på sånne grupper om blogg/kjendissladder.

Hva er greia med å ta til seg ord og uttrykk, for å bruke de HELE TIDEN? Som “opp å nikke”. Jeg hørte den setningen første gang av brødrene mine som brukte “opp å nikke” om absolutt alt. Det.er.ikke.kult.

Jeg skjønner ikke greia rundt Beyonce. Helt grei musikk, men absolutt ikke en queen i mine øyne.

Jeg liker de gamle kjønnsrollemønstrene der menn er menn. Ja, jeg kan helt fint åpne døren selv, betale for meg på resturant eller kjøpe mine egne blomster. Men, jeg foretrekker når de gjør det.

Jeg syns mange lesere er alt for sensitive, og tåler absolutt ingenting. Som for eksempel feilmerking av reklame, der leserne klikker fordi det kanskje ikke er 100% korrekt merket. Ja, jeg forstår at man skal merke reklame med reklame – men seriøst folkens? Man har det alt for godt om man henger seg opp i slike bagateller.

Her er mine upopulære meninger sånn helt på tampen 😉 Jeg har flere på lager, og kan gjerne skrive flere innlegg rundt tema! Nå, la meg få høre hva dine upopulære meninger er?

 

68 kommentarer
    1. Syns det er helt topp med plastisk kirurgi slik at man kan fikse på det man ikke er fornøyd med. Alt kan ikke endres på bare ved å endre tankegang slik mange mener. Spesielt da typisk Kristin gjelsvik osv.

    2. Syns også det er topp med sånne som deg som kan være til skrekk og advarsel hva gjelder bruk av botox ‍♀️

      1. Og jeg syns det er skremmende at sånne som deg kommenterer slikt. La nå dine egne meninger være dine hvis du ikke har noe positivt å si!

        1. Skal du tillate tilbakemeldinger, så må du tillate både ros og kritikk, hvis ikke så er det bare å låse seg inne i en lydtett boks med speil så du kun kan se og lytte til deg selv. Kritikk skaper framgang, ros skaper midlertidig behag. At hun skrev dette er helt betimelig og på sin pass. Artikkelforfatter publiserte dette for offentligheten helt frivillig, og har da dermed akseptert alle typer tilbakemeldinger idèt hun trykte på publisèr.

        1. Hvordan er dette «modig»? Jeg vet om mange modige ha handlinger og mennesker – det å presentere meninger som «begynne med botox tidlig» til sine unge og lettpåvirkelige lesere er ikke modig.

    3. Enig i alt, men beyonce er min queen b da hehe.
      JA TIL MERE BLOGGINNLEGG SOM DETTE! Håper virkelig ingen er så hårsåre at de ikke klarer å høre noens meninger heia deg julia

    4. Enig i alt, men beyonce er min queen b da hehe.
      JA TIL MERE BLOGGINNLEGG SOM DETTE! Håper virkelig ingen er så hårsåre at de ikke klarer å høre noens meninger heia deg julia

    5. Man er ulike- ingen kan være like. Det å si sin egen mening burde være ok- og tipper det er mange som mener det samme som deg, men aldri tørr å si det… spesielt nå som man føler shame hvis man vil ta botox eller vurderer å gjøre noe med utseende. La folk være folk og bestemme selv!! 🙂

    6. Haha kunne ikke vært mer enig i gitar meningen din
      Digger slike innlegg som dette! De hårsåre menneskene, burde la vær å kommentere om de ikke har noe fint å si!
      Stå på❤️

    7. Det er én ting at vi ikke kan beskytte barn og ungdom fra inntrykk som blant annet “kroppspress”. Jeg er helt enig i at vi må slutte å la oss krenke av alt vi hører og ser, vi må også lære våre barn at vi ikke skal ta alt personlig – da blir livet ofte slitsomt. Likevel er det andre konsekvenser som ikke blir diskutert. Mer og mer forskning viser en tendens til at blant annet økt botox-bruk har en effekt på barns utvikling av empati. Barn (inkludert spedbarn) ser til sine foreldre og utvikler sin empati gjennom deres ansiktsuttrykk. Forskningen viser at denne utviklingen svekkes hos barn med foreldre som benytter seg av blant annet botox. CNN har blant annet skrevet om dette for mange år siden (https://edition.cnn.com/2012/09/20/living/botox-moms/index.html). Det har også kommet oppdatert forskning som viser til samme funn; https://www.sciencedaily.com/releases/2016/05/160512085113.htm. Jeg tror det er viktig å ikke kimse av konsekvensene, vi som jobber med barn og ungdom daglig ser også konsekvensene på nært hold.

    8. Hvis man ender opp å se like oppblåst ut i trynet som deg, ville jeg nok ikke fulgt det sjønnjetstipset for å si det sånn

    9. Mitt beste skjønnhetstips er å bygge en psyke innenfra som gjør at du har det bra, at du er trygg på deg selv og glad i den du er. Da stråler du nemlig på utsiden, på ekte – og den gløden kan verken botox eller andelepper få frem. 🙂

      1. Amen! Du er med å gi bloggere det tragiske stempelet det har for alle oss som kun roter oss inn på sider som din for å sjekke om det faktisk stemmer at det finnes noen som er så tragisk at de anbefaler botox fra tidlig alder. Følg rådet til Mads om utdannelse og sats på noe annet enn en dum bimboblogg. Tenk at du skal lese dette skvipet i ditt eget 60-årslag og at dette kommer til å brukes mot deg av venner resten av livet…

    10. Forkastelig å høre. Du har mer makt enn du aner, og du kan ikke dytte ansvaret over på leserne dine – for at de ender opp med uvirkelige store skjønnhetskomplekser. Når kan vi sette fokus på ting som faktisk betyr noe. «Emma» på 11 år skal ikke vokse opp til å tro at det som betyr noe – er leppene, rumpa, puppene hennes og at hun ser attraktiv ut. Her er en av mine upopulære meninger: DU har et ansvar for ungdommens psykiske helse. Ønsker du ikke det ansvaret – så må du få deg en annen jobb. Du er profilert og det hjelper ikke å si at lesere og ikke-lesere må velge om de blir påvirket eller ikke.

    11. Er ikke bare folk som bruker Jodel som er tapere ser jeg. Haha, herregud! Men bruk botox du, så fin atteh

    12. Dette er det dummeste jeg noen gang har lest… hvordan kan du mene at botox er et skjønnhetstips?! HAHHA

    13. Upopulær mening: du bør virkelig revurdere noe av det du skriver. Greit at du syns gitar på nach er kleint etc, men å gi skjønnhetstips om å bruke botox for å forebygge? Assa der går grensa. Håper virkelig dine lesere (spesielt de unge) ikke tar dette til seg. Forebygge hva da liksom? Å få rynker og se ut som et vanlig menneske som har levd et vanlig liv? Jeg syns da det er penere enn et stramt og unaturlig ansikt som ligner mer på en dokke enn et menneske. Dette er kanskje noe av det mest idiotiske jeg har hørt, haha

    14. Kan ikke tro at jeg pleide å lese bloggen din fast som tenåring. Det er 5-6 år siden btw. At du ikke kunne brydd deg mindre om dagens kroppspress og mener at unge mennesker ikke skal bli skjermet fra usunne kroppsidealer merkes jo, når du er så hjernedød at du ANBEFALER botox for skjønnhetstips!

    15. Botox som forebygging er feil, man fremskynder hudens aldringsprosess ved å bruke botox. Dette fordi at huden blir slappere når virkningen går ut, man fyller på med Botox igjen, og neste gang blir huden enda litt slappere… Så jo tidligere man starter med Botox, jo verre gjør man det for huden sin!

    16. Upopulær mening- synes bloggere som deg som overredigerer bilder, og som bruker botox så ansiktet ser ut som det skal sprenge snart, burde hatt forbud om å være på Internett og sosiale medier.

    17. Hva skal en si, botox meg her og der, gjør som du vil, men å annonsere for det er skammelig. Likevel mest uforståelige er forskjellige firma som vil identifisere seg med slike selvopptatte barbidukker er nesten mer tragisk

    18. «jeg bryr meg ikke om kroppspress debatten» … men kjøøørrr på med botox tidlig folkens for det gjør deg pen og søt i trynet. (Ps: ikke gjør det! Mitt skjønnhets tips for huden: solfaktor, solfaktor og få i deg riktig mengde med vann) men nå er jeg vell en av de hårsåre leserene dine som syns det er feil å oppfordre barn og ungdommer til å starte med botox tidlig…

    19. Fyfaen du gir folk tips om å starte tydelig med botox?! Får å få sånn stygge lepper som du har?

      1. Botox fyller ikke leppene, men point taken… Du har såpass unge lesere, at dette er noe du ikke burde promotere Julia. Du snakker litt mot deg selv her. Du bryr deg ikke om kroppspress, men å skape et gjør deg ingenting? Jeg blir ikke påvirket av dette, men det er nok 17-18-åringer som blir det.

    20. For det første er ikke botox forebyggende mot rynker, men mer en kortvarig løsning på å usynliggjøre rynker. For det andre så er ikke det lenger bare en upopulær mening, men er forkastelig mening som ikke bidrar til noe annet enn at botox brukere skal føle seg bedre. Stopp opp og tenk LITT for hva i alle dager du skriver og hva du bidrar til.

    21. Min upopulære mening;
      Bloggere som deg skulle vært bannlyst fra internett. Det er HELT på trynet den ansvarsfraskrivelsen mange av dere såkalte influensere driver med, på tide å innse den skylden dere har når det kommer til andre menneskers skjønnhetskomplekser. Eier dere virkelig ikke samvittighet?

      Å skjule den slags påvirkning bak tittelen «upopulære meninger» gjør det virkelig ikke greit.

      1. Det er ikke rart at folk reagerer når du skriver «starte med botox», folk som vil ta botox kan gjøre som de vil, men slike oppfordringer påvirker og gir dårlig innflytelse på lesere. Jeg personlig ble påvirket og føler et mer press på å se bedre ut etter å ha lest det «tipset»

      2. Jeg syntes at det var unødvendig å oppfordre til å «starte tidlig med botox», jeg har ikke noe imot folk som tar botox, de kan gjøre som de vil, men slike oppfordringer påvirker og gir dårlig innflytelse på lesere. Jeg personlig ble påvirket og føler et mer press på å se bedre ut etter å ha lest det «tipset», jeg skulle ønske tipset var «du ser penest ut når du er fornøyd med deg selv» eller noe, da hadde jeg følt meg bedre.

    22. Verden i dag KNUST HJERTE! Hadde forfedrene våre sett dette hadde de snudd seg i grava. Det at blogging har blitt så stort et «yrke» (om man i hele tatt kan kalle det for det), er ubegripelig å tro. Og at de værste bloggerne, deriblant du, får lov å publisere noe sånt er helt uforståelig for meg. Da synes jeg det er rart at helsepersonell ikke får lov å bryte taushetsplikten, bussjåfører ikke får kjøre i påvirket tilstand osv. Men slik er det vel i bloggverden – ingen retningslinjer og etisk ansvar?

    23. Min upopulære mening: Du er stygg. Slutt å redigere bildene dine og vær naturlig! Liker når kvinner er naturlig pene

    24. Mitt skjønnhetstips: Start med botox tidlig? Virkelig? Du oppfordrer andre unge jenter til å begynne med botox? Du som blogger skal være et forbilde, og du kjære lillevenn er absolutt ikke dette. Du som blogger skal forstå at man er god nok AKKURATT som du er, man trenger ikke å sprøyte botox her og der for å bli pen vell? Nei fysj.

    25. Jeg pleier å holde meg for god til å legge igjen kommentarer på blogger jeg klikker meg inn på fordi VG har skrevet en reportasje, men… Dette ble for dumt. Du burde skamme deg.

    26. Det er ut med Botox, silikon etc ,,,
      Jenter og damer som bruker dette blir nå sett på som tapere , som ikke greier å akseptere sin egen kropp. Vi menn er lei av jenter og damer som fikser på kroppen og utseende sitt m.m.
      Vi digger ekte vare/kropp og til og med ei jente/ dame som ikke har tatoveringer. Nesten alle har jo det og ser opp til de som ikke har det og latt seg påvirke til å ta tatoveringer, Botox,silikon mm

    27. med disse “upopulære meningene” dine sier du at du ikke bryr deg om kroppspressdebatten, om tenåringer som får dårligere selvbilde av influencere. som er en utrolig lite human måte å tjene penger på. du anbefaler altså folk å sprøyte i seg botox, noe vi ikke vet konsekvensene av på langsikt. syns alle som er på jodel, blogger/kjendissladdersider er tapere, som fyi er en stor del av dine følgere. og tilslutt kaller dem altfor sensitive.
      høres jo ut som du ikke bryr deg/liker leserne dine særlig godt. i hvertfall med dine beskrivelser.
      Du provoserer i allefall, kanskje meningen? og jeg har for første gang blitt provosert av et blogginnlegg. eller så jeg kanskje for sensitiv og henger meg opp i bagateller?

    28. I motsetning til de fleste andre likte jeg dette innlegget! Jeg er Kanskje ikke enig i noe av det, men det et helt greit. Synd man skal rakke ned på hverandre bare fordi man har ulike meninger om ting.

      Jeg har noen upopulære meninger selv! En av dem:
      – Jeg syntes det er helt greit at folk aborterer vekk foster/embryo dersom det er et sykt barn. Det er for samfunnets og barnets beste.

    29. syntest rett og slett at du er ett dårlig forbilde for unge . en ting til jeg lurer på : hvor mye brunkrem bruker du i ansiktet egentlig ???

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg