UKENS OPPSKRIFT

Ukens oppskrift: One Pan Green Curry Chicken

Hei og god morgen! I går spiste vi en utrolig god, sunn og enkel middag. Jeg er utrolig glad i å lage mat, og å lage den fra bunnen av er viktig for meg. Man vet jo aldri hva som er stappet i de ferdigmiksene, og dessuten så tar det faktisk ikke så lang tid å lage fra bunn som man tror! I dag tenkte jeg å dele en av mine favorittoppskrifter som jeg alltid spiser når jeg er lei all annen mat (haha). Den er også veldig lett å lage, og du trenger bare én stekepanne for å lage hele retten.

Image and video hosting by TinyPic

Du trenger:

– 2 kyllingfileter
– 2 bokser kokosmelk (300mlx2)
– Green Curry krydder
– Salt, pepper og kajennepepper
– Chilli, hvitløk, rødløk og litt ingefær om ønskelig
– Brokkoli og gulrot (eventuelt de grønnsakene du liker)

Slik gjør du:

Brun chilli, hvitløk og rødløk i litt olje. Når løken er blank setter du det til side mens du steker oppskjærte kyllingbiter til de cirka er 70% ferdige. Deretter tilsetter du chillien, hvitløken og rødløken og blander det inn før du rører inn gulrot og brokkoli. La dette steke sammen i cirka to minutter før du tilsetter kokosmelken. La det putre i cirka 15 minutter og smak til med salt, pepper og kajennepepper. Vi spiste dette med ris.

Image and video hosting by TinyPic

Som de fleste har fått med seg så er dandering av mat og ta fine bilder av den ikke min sterke side. Likevel syns jeg det er utrolig moro å dele oppskriftene mine med dere! I helgene lager vi litt med avansert mat om vi har tid, mens i hverdagen går det som regel i enkle men gode oppskrifter som denne. Om ønskelig kan jeg godt gjøre “ukens oppskrift” til en ukentlig spalte, der jeg deler enkle og sunne hverdagsoppskrifter? 

13 kommentarer
    1. Jatakk! Her i hus er det alltid mangel på gode oppskrifter, så denne passet midt i blinken ❤️

    2. Det hadde vært skikkelig fint om du delte oppskrifter! Må få prøvd ut denne en dag snart, så veldig godt ut

    3. Et stort JA! 😀 Det er ikke alltid like lett å komme på hverdagsmiddager…. Den retten så kjempegod ut! Skal absolutt prøves.

    4. Hei! For lenge siden vet jeg du la ut oppskrift på en fantastisk pai, som du og Christoffer hadde fått hos hans mor i Sverige. Er det fortsatt mulig å få oppskriften på den?? Håper inderlig det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg