UKENS OPPSKRIFT – SPANSKE KJØTTBOLLER

🍅 ALBONDIGAS 🍅

Før helgen lærte jeg meg å lage spanske kjøttboller på autentisk vis av moren til min kjære. Hun har bodd flere år i Spania og jeg har blitt fortalt at hun er rå på spanske retter, så jeg var mildt sagt spent over å lære meg noe nytt! Denne fantastiske retten med spanske kjøttboller (albondigas) er en favoritt hos store og små, samt veldig enkel å lage 🙂 Bon apetit!

Vi la alt sammen over et stekebredd for å gjøre det enklere å blande sammen til slutt! Her blander du bare sammen så mye av hver smak du vil, som nevnt tidligere bruker jeg nærmest aldri faste mål og smaker meg frem.

DU TRENGER:

Kjøttdeig
Hvitløk
Spisskummen
Koriander
Malt muskattnøtt
Malt ingefær
Kværnet sort pepper
Kanel

SLIK GJØR DU:

Bland alt sammen, og lag fine små kjøttboller. De smaker supergodt alene, men man kan også lage en deilig tomatsaus ved å koke opp hakkede tomater med litt sitron og sukker. Stek kjøttbollene til de får en gyllen skorpe, før du koker de ferdig i sausen.

Som vanlig glemte jeg å ta bilde av det ferdige resultatet, så her kan du føle deg fri til å bruke fantasien.

Spør i kommentarfeltet om du lurer på noe! Ha en fin mandagskveld videre ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg