UKENS OPPSKRIFT: PROTEINRIK FROKOST

Image and video hosting by TinyPic

⋅ The best way to start your day ⋅

Denne frokosten gir deg proteiner herfra til månen! Jeg har delt oppskriften på disse rundstykkene før, men det begynner å nærme seg noen år siden tror jeg? Dette er den lettere varianten av de andre proteinrundstykkene jeg bruker å lage (link til de her), og er perfekte om du ikke har tid til å bake om morgenen før du skal ut døren. Alt du trenger til ett rundstykke er:

⋅ Èn eggehvite
⋅ Mellom 30-40 gram havregryn. Jeg bruker bare å røre meg fram til en bra konsistens

La denne røren svelle litt mens du for eksempel hopper i dusen eller sminker deg, før du har de i ovnen på 170 grader i 6-7 minutter. I mellomtiden kan du koke et par egg, og voila! En frokost som både er supersunn, og som holder deg mett i mange timer. Tidligere spiste jeg bare et par knekkebrød til frokost, men ble jo sulten igjen etter bare en time eller to. Om jeg spiser dette på morgenen er jeg mett minst fire, fem timer – og er faktisk ikke sulten engang når lunsjen nærmer seg. Perfekt! 🙂

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Jeg foretrekker kaviar og et glass melk til disse rundstykkene, men alle typer pålegg passer egentlig ganske bra. Tidligere spiste jeg alltid hardkokt egg oppå selve rundstykkene med en skive skinke under, mmm ♥ Okei, nå ble jeg nesten litt sulten igjen av all denne matpraten. Nå som jeg ikke snuser lengre vil jeg jo helst spise døgnet rundt.. Jeg kommer forresten til å skrive et innlegg rundt sluttingen i løpet av uken. I dag er det faktisk tre uker siden jeg sluttet, hvor sykt er ikke det?

Image and video hosting by TinyPic

Hva er din favorittfrokost? ♥

4 kommentarer
      1. Hmm jeg har aldri testet å bruke hele egget, og skiller gulen fra hviten. Ikke særlig økonomisk kanskje, haha. Kanskje det blir godt med hele egget også, det skader ikke å prøve! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg