UKENS OPPSKRIFT: KREMET PASTA MED REKER OG CHORIZO

I dag har det vært litt sånn restedag her i hus før helgen og kjøleskapet fylles opp med ny, digg mat. Jeg så egentlig for meg en skikkelig kjip middag, men med mine amazing kokkeskills (det er lov å si) ble dette faktisk så godt at det kvalifiseres som ukens oppskrift. Har aldri brukt reker i pasta før, heller ei visste jeg at det lå reker i frysen. Winning! Dette er en skikkelig koserett som er enkel å lage ♥

DU TRENGER:

SPAGETTI · EN BOKS CREME FRAICHE · CA 200G REKER · 200G CHORIZO · SOLTØRKEDE TOMATER · 2 VÅRLØK · 3 FEDD HVITLØK · 1/2 CHILLI ·1SS SMØR · SALT, PEPPER OG KRYDDER ETTER SMAK 

Kok pasta som anvist på pakken og pill rekene. Stek vårløk, hvitløk og chilli på middels varme med en spiseskje smør. Når det har blitt mykt tilsetter du chorizoen, og når den er klar tar du over en boks med creme fraiche i stekepannen. Smak til sausen med de krydderne du liker. Personlig brukte jeg salt, pepper, gastromat, cayennepepper og hvitløkpulver. Når pastaen er ferdig rører du inn litt og litt pasta i sausen. Det er viktig å ikke ha for mye spagetti, for det skal være en kremet og god saus. Bedre å starte litt forsiktig, for så å ta i mer 🙂

Håper det smaker!

I dag har jeg hatt en skikkelig hjemmedag. Jeg har ventet på tre forskjellige pakker, én fra DHL, én fra UPS og én fra Bring. Alle kommer selvfølgelig på forskjellige tidspunkter, så her tør jeg ikke å rikke meg av flekken 😉 Så langt har kun DHL banket på døren, så nå tenkte jeg å ta meg en telefonrunde for å spørre for i heeeeelvete de to andre blir av. Deretter skal jeg spise denne nydelige pastaen og drikke prosecco.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg