UKENS OPPSKRIFT: KJAPP VEGETAR

IMG_1496-2

Hei, og tusen takk for alle vegetaroppskriftene dere kom med i innlegget under 😀 Kom gjerne med fler! Meg, som mange andre ønsker å spise mindre kjøtt i hverdagen. Jeg kommer nok ikke til å gå full-vegetarianer med det første – men jeg tror absolutt noen kjøttfrie dager og måltider i uken gjør både godt for egen kropp og kanskje på sikt; miljøet.

I går var jeg helt utslitt da jeg dro fra kontoret. Første dag back in business etter to uker på flukt var tung, haha. Jeg kom inn døren hjemme, og det første som møtte meg var en helt bomba koffert fra reisen som jeg enda ikke har pakket ut av. Jeg bestemte meg med en gang at å bruke lang tid på middagen var uaktuelt, så jeg gikk for en enkel løsning: falafel, edamamebønner, gresk dressing med digg tilbehør! Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal kalle denne retten, men den var SÅÅ god og ikke minst kjapp å lage.

IMG_1512-2

ALL YOU NEED:

– Falafel
– Edamamebønner (kalles også soyabønner)
– Agurk
– Ekstra lett rømme og gresk dressingblanding
– Jeg stekte også litt ananas ved siden for å få med litt sødme

Jeg elsker jo Edamame, og spiser det omtrent alltid om jeg er på asiatiske resturanter. Når jeg fant det i frysedisken på Lerøy i Bergen var jeg helt i ekstase! Det er jo supersunt, enkelt å lage samtidig som det metter helt sykt. Jeg feilberegnet forresten mengden falafler også, for jeg klarte ikke spise opp halvparten engang. Sykt mettende. Det holder nok med tre-fire for meg.

IMG_1498-2IMG_1506-2IMG_1508-2

Over edamamen blandet jeg i en solid mengde maldonsalt. ALTSÅ DETTE VAR SÅ GODT! Jeg hadde faktisk aldri sett for meg at dette skulle bli en såpass stor hit hos meg. Jeg var også redd for at jeg kom til å bli sulten igjen med en gang siden det var så….grønt? Om du skjønner? Der tok jeg heldigvis feil, for dette mettet helt til jeg gikk å la meg fem timer senere. Anbefales!

Jeg har forresten lyst til å starte med ukens oppskrift igjen. Siden jeg lager mye mat er det jo helt latterlig at jeg sluttet å ta bilder av det, dårlig blogger! Er dette noe dere ønsker jeg skal fortsette med?

6 kommentarer
    1. Du må ha hummus til falafelene neste gang! DET er jo helt amazing 😀 Vi spiser 1-2 retter i uken som er vegetar, og det er jo såå mye godt man kan ha. Taco med bønner er en stor favoritt her, i tillegg til falafel 🙂

    2. Veldig enkelt (og etter min mening smaker det bedre) å lage, men man får kjøpt det ferdig i matbutikken, kiwi etc 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg