UKENS OPPSKRIFT: GAMBAS AL PIL PIL CON CHORIZO

Om spansken min var helt korrekt i overskriften er jeg litt i tvil over. På godt norsk; ukens oppskrift er en fantastisk middag med scampi og chorizo.

DU TRENGER:

SCAMPI (ca 300 gram for to personer)
CHORIZO
OLIVENOLJE
ca. 10 FEDD HVITLØK
KRYDDER; Salt, pepper og paprika (brukte også et marokkansk krydder jeg kjøpte i Spania)
1 CHILLI
KORIANDER

Tilbehør:
Hvitløksbaguetter og aioli

Start med å fylle rikelig med olje i en stekepanne på middels varme. Skjær hvitløk og chilli på langs i tynne biter og bland sammen med oljen. La dette frese for seg selv i ca 20 minutter slik at smakene får satt seg. Ta i scampien og chorizoen, og smak til med krydder. Helt til slutt kan man vende inn ca en halv potte med koriander, men dette kan også sløyfes. Håper det smaker!

 

4 kommentarer
    1. Tror du det er mulig å adde pasta uten at det blir tørt? Føler enten det «mangler» noe oppi der, eller bare at jeg er alt for glad i carbs.

      1. Først skjønte jeg ikke hva du mente, men googlet det! Var faktisk ikke klar over at scampi var skadelig.. Takk for info!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg