UKEN SOM GIKK

UKEN HØYDEPUNKT:

Jeg må si jeg liker å skrive ukens høydepunkt altså. Det får meg til å reflektere over den tidligere uken og hva som er bra med den, noe man kanskje ikke alltid rekker mens man stresser videre med livet. Dette var nok en uke med flere høydepunkt! Jeg hadde en superfin uke i Oslo med mine beste venner, men det aller største høydepunktet var uten tvil Kick Offet med United Influencers på lørdag. Det fikk meg til å innse hvor utrolig privilegert jeg er som får jobbe med så flinke og dedikerte mennesker. Ikke minst hvor heldig jeg er som har den beste jobben i verden for meg. TUSEN TAKK for alt dere stelte i stand. team UI! Jeg vet både jeg og resten av gjengen setter utrolig pris på det ♥

UKENS MATOPPLEVELSE:

Det er ingen tvil om at begge de store matopplevelsene forrige uke er rettet mot det asiatiske kjøkkenet. På fredag dro jeg, June og Neda på Tatakii i Oslo å spiste heeelt amazing mat. Både forretten og hovedretten (crispy duck) var en smakseksplosjon! På lørdag under kick offet fikk vi også den sykeste sushien fra Sumo. Som mange vet har Sumo vært en av mine favoritter i flere år, dere kan tro jeg var fornøyd da de serverte sushibuffet 😉 De som har meg på snap (julianyland) vet hva jeg snakker om. SUSHI HEAVEN!

UKENS SERIE:

Grace and Frankie har startet på netflix igjen! Forrige uke hadde jeg seriøst nærmere null tid til å se på serier, mens jeg klarte likevel å snike inn et par episoder før leggetid. En skikkelig morsom og uhøytidelig serie som følger to eldre kvinner og livet deres etter at ektemennene deres gikk fra de og giftet seg med hverandre i stedet. Haha! Anbefales 🙂

UKENS FOKUS:

Å nyte. Ofte flyver dagene fra meg og jeg rekker ikke å nyte de fantastiske øyeblikkene som livet mitt er fylt med om dagen. Forrige uke prøvde jeg virkelig å leve i nuet, og bare ta inn alle inntrykk rundt meg. Herregud for en life changing opplevelse, plutselig ble livet enda litt bedre når man skrudde av autopiloten.

UKENS MUSIKK:

Jose Gonzales – Stay Alive (herregud for en nydelig sang)
Dustin Tebbutt – The Breach

UKENS NEDTUR:

Jeg har ikke skrevet om dette, men på lørdag forsov jeg meg til kick offet. HALLO, jeg forsover meg aldri!! Grunnen til det er at dumme meg valgte å dra videre på byen på fredag, og det ble myyye høyere partyfaktor enn jeg trodde. Hahah! Jeg våknet i panikk klokken halv ti, da det hele egentlig skulle starte. Da var det ikke annet å gjøre enn å slenge på seg første antrekk og hoppe i en taxi. Jeg får alltid dårlig samvittighet om jeg ikke kommer tidsnok til ting, så jeg følte meg sååå dum da jeg kom spaserende inn en halvtime for sent. Kanskje ikke en såå big deal, men det er jo så uprofft?

UKENS IRRITASJONSMOMENT:

At jeg har sovet skikkelig dårlig. Flere ganger har jeg våknet midt på natten, uten sjans til å sovne igjen. Heldigvis virker det som om ting er tilbake til normalen nå!

UKENS ANTREKK:

JAKKE – SAMSØE HER / GENSER – NLY HER / BUKSE – NLY HER / SNEAKERS– TIGER OF SWEDEN HER

SKJORTE – SAMSØE HER / JEANS – LEVIS HER

JAKKE – SAMSØE HER / GENSER – SAMSØE HER / BUKSE – NLY HER / SNEAKERS – TIGER OF SWEDEN HER / SUNNIES – LE SPECS HER

JAKKE – FILIPPA K HER / GENSER – NEW LOOK HER / BUKSE – FILIPPA K HER/ SKO – ZARA / VESKE – TIGER OF SWEDEN HER

UKENS TANKE:

Hvor mye jeg vil flytte til Oslo.. Jeg er kjempeglad i Bergen og trives veldig godt med å bo her, men jeg føler at nåå er det snart nok. Jeg er veldig splittet, for i hovedstaden er det så utrolig mange større muligheter for meg som blogger, mens i Bergen har jeg butikken. Akkurat nå kan jeg ikke flytte, så jeg får nøye meg med å pendle mellom. Heldigvis går det typ 20 fly hver eneste dag fra Bergen, så det er enn så lenge ikke et stort problem.

PLANER FOR DEN NYE UKEN:

Det står mye jobb på agendaen (som vanlig, haha), ellers skal jeg faktisk til Trondheim på torsdag til fredag! Der har jeg ikke vært på flere år, så jeg gleder meg skikkelig 😀 Ellers er det planlagt en liten utgang på lørdag. Annet enn det så har jeg ikke flere spennende planer.

 

5 kommentarer
    1. Et lite trondheimstips hvis du skal ut å ta noen drinker 🙂
      Jeg vil gjerne anbefale både Cowsea og Fire fine, supergode drinker og god stemning (kanskje litt roligere på Cowsea enn på Fire fine).

      1. Mmm, jeg elsker gode drinker! Dessverre må jeg fly tilbake til Bergen klokken seks på morgenen fredag, så blir nok ikke så mange.. Haha! Tusen takk for tips 😀

    2. På en tur-retur Bergen-Oslo er du alene ansvarlig for ca 240 kg CO2 (og CO2 er en gass så tettheten er lav og derav er dette veldig mye!). Det syns jeg du skal ha i bakhodet når du lar deg selv pendle så ofte mellom Oslo og Bergen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg