UKEN SOM GIKK

Hei hei ♥ Et litt sent “uken som gikk”, siden jeg hadde en liten bloggfri dag i går. Håper det er okei!

Akkurat nå:

Har jeg nettopp kommet tilbake til leiligheten, og sitter å vurderer hva jeg skal spise til middag. I dag frister det så sykt med pølse og stappe, noe som både er utrolig usunt og lite næringsrikt.. Haha! Av og til må man bare gi etter for fristelsen, eller? 😉 Ellers skal jeg sortere litt klær, og kanskje samle sammen noen plagg jeg selger på bloggen i morgen. Det hoper seg så fort opp, og jeg syns det er gøy å kunne selge fine ting videre til en billig penge! Kom innom i morgen så har jeg nok lagt ut litt greier for salg, både dyre og litt billigere plagg 🙂

Ukens fokus:

Forrige uke har hovedfokuset vært på å komme inn i de gode nye rutinene igjen. Nå er ferien over, og jeg skal jobbe i den fine butikken vår fire dager i uka. Det kommer nok til å bli utfordrende å kombinere det med å drive bloggen på fulltid, men jeg tror det skal gå helt fint så fort man har en rutine på det 😀 Rutiner fikse alt, er det ikke det man sier? Hehe.

Ukens antrekk:

Image and video hosting by TinyPicJumpsuit HER

Image and video hosting by TinyPic
Genser HER / Bukse HER

Image and video hosting by TinyPicJumpsuit HER / BootsHER

Image and video hosting by TinyPic
BomberHER / GenserHER / BukseHER / Sko – i hvit HER

Image and video hosting by TinyPic
BomberHER / BukseHER / SkoHER

Ukens beste opplevelse:

Dere vet oss bloggere, og våre samarbeid i hytt og pine. Vi kan aldri hva noe dreier seg om, og vi lover å fortelle alt ganske snart. Så ja, nå skal jeg være en av de irriterende bloggerne. Forrige uke spikret jeg et bloggsamarbeid jeg personlig tror kommer til å ha mye å si for bloggen min fremover! Naturligvis kan jeg ikke dele en dritt med dere, noe jeg forstår både er irriterende og unødvendig at jeg skriver.

En annen ting som definitivt går under “ukens beste opplevelse” er bobleshoppingen vi hadde på Janne & Julia! For et bra oppmøte, og for en god stemning. Et virkelig vellykket arrangement, som vi kommer til å fortsette med fremover.

Ukens verste opplevelse:

Jeg har kanskje hintet litt til det på bloggen i ny og ne, så mange har kanskje forstått at jeg ikke har hatt det helt topp de siste månedene. Jeg er en person som elsker å prate med venninnene mine om alt positivt, mens når det skjer noe negativt i livet mitt lagrer jeg det langt bak i hjernen og fortrenger hele greia. Det siste halve året har det skjedd mange ting i livet mitt som ikke er så veldig bra, og i kjent Julia-stil lagres alt i bakhodet og blir gjemt der. Jeg har derfor ikke følt meg som meg selv i det siste, og det har gått utover privatlivet mitt. Jeg har liksom ikke fått det ut og pratet om det med noen.  Nå har jeg tatt et valg og kommer til å prate med en profesjonell om ting som har skjedd i livet mitt. Siden jeg er såpass dårlig til å løse de negative tingene i livet mitt med venner og kjæreste, tror jeg det blir lettere å prate med noen som er uteforstående. Jeg syns overhodet ikke det er noe flaut å skrive om dette, for jeg tror alle kan ha godt av å prate med noen man ikke kjenner fra tid til annen. Jeg gleder meg iallfall veldig til å prate om, fordøye, forstå og komme meg videre i livet. Jeg vil bare føle meg som Julia igjen.

Ukens irritasjonsmoment:

Det har flyttet inne en jææævlig irriterende flue på Janne & Julia. Siden vi alltid har døren åpen under åpningstidene våre kom den vel inn for noen dager siden. Det er en feit, skikkelig ekkel spyflue som surrer rundt her dagen lang. Jeg får aldri tak i den, og den irriterer vettet av meg! Håper den dør av sult snart, eller finner veien ut i det fri igjen.

Ukens craving:

Hmmm vanskelig å si. Jeg er egentlig veldig matlei for tiden, og trenger virkelig inspo og tips til sunne og gode matretter. Kom gjerne med dine favoritter i kommentarfeltet her ♥ Jeg tenkte jo å starte med “ukens oppskrift” igjen, men da trenger jeg litt inspirasjon! Tror ikke det er så populært om jeg legger ut oppskriften på pølse og stappe liksom, haha. Selvom min hjemmelagde potetmos er den beste 😉

Har du noen ønsker til tema for neste uken som gikk?

7 kommentarer
    1. Finnbiff spiste jeg i dag! Lenge siden jeg hadde spist det, er jo superenkelt! 1 boks fløte, 1 pose reinskav/finnbiff, 8-10 champignoner og litt salt! Stekk kjøttet og soppen først, salt etter ønske, og ha i fløten mot slutten 🙂 spiser det med blomkål ved siden av 🙂

    2. Lager en sykt digg veggissalat innimellom! Stek paprika, sopp og løk (eller noe annet du liker) først, også kutter du opp litt agurk og spinat og blander det sammen med mais. Mens du steker grønnsakene putter du oppi pinjekjerner og bønner f. eks (kan bruke noe annet som ligner også), pleier å krydre med salt og pepper på slutten steketiden før jeg blander alt sammen! Det er syykt godt med italiensk dressing (som jeg ikke husker navnet på..) 🙂 Er ikke så flink til å forklare, men du burde virkelig prøve, perfekt å ha med på jobb også!

      1. Mmmm det hørtes faktisk digg ut! Vi alle burde jo spise mindre kjøtt, så denne skal jeg absolutt prøve 🙂 Tusen takk for tips, klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg