TRØBBEL I SIKKERHETSKONTROLLEN

Dette er ikke et innlegg der jeg klager over hvor urutinerte folk generelt er i sikkerhetskontrollen, der de lar beltene være på og ikke legger det flytende i små poser. Vi alle kan ha dårlige dager å glemme slike ting, så jeg er egentlig ganske tålmodig i sikkerhetskontrollen. Bortsett fra i dag. Det verste tilfelle av menneskelig flyplass-FAIL sto nemlig i køen noen plasser forran meg. Først prøvde hun å sende kofferten igjennom, for å deretter masjere bort mot den pipemaskinen man går igjennom fullt bekledd. Med jakke, boots, klokke, øredobber, ryggsekk og ja. Det hadde faktisk ikke forundret meg om hun hadde en vannflaske i hånden også. Hun fikk fint beskjed om å gå tilbake for å kle av seg mer. På vei tilbake spurte de også om hun hadde pc/nettbrett eller noe flytende i kofferten. Såklart hadde hun det. Hun hadde alt. Og det lå neders i kofferten. Så der sto hun i seriøst ti minutter, mens køen bak bare ble lengre og lengre. HALLO KVINNEMENNESKE! Det står seriøst på ALLE skjermer rundt omkring hvordan man forbereder seg for å gå igjennom sikkerhetskontrollen. Jeg får virkelig ikke skrevet med ord hvordan hendelsen var, men etter mye reising kan jeg med hånden på hjertet si at dette er det verste jeg har sett.

På toppen av kransekaka mistet jeg også ene øredobben min da den ble scannet. Om det var min eller deres feil vet jeg ikke, men det var uansett jævla irriterende. Så nå sitter jeg her, en øredobb fattigere med et svært rekesmørbrød og venter på boarding. Vi snakkes i Oslo!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5 kommentarer
    1. Haha det er så typisk -.- Blir helt oppgitt av slike mennesker som ikke kan lese på skilter… Og som om det ikke er nok folk der fra før ;p Håper ihvertfall du får en fin tur 🙂

    2. Har aldri tatt av øredobber i sikkerhetskontrollen! Det er da ikke nødvendig 🙂 Behold de heller på neste gang, de gir ikke utslag.
      Feel your pain med den dama… Alltid noen som ikke klarer gjøre dette riktig :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg