TRENINGSPROGRAMMET MITT

Annonselinker

Hey babes! For en drøy uke siden lovte jeg å dele treningsprogrammet mitt, og endelig fikk jeg ut fingeren. Når jeg kom tilbake til Sats etter vel… to år(?) var jeg helt blank på hvor jeg skulle starte. Knebøy, hva er det? Oi, her er det masse vaiere i en slynge, hvordan brukes denne igjen? Helt elendig.

Men, som noen kanskje husker hadde jeg et samarbeid med Sats Elixia for noen år tilbake – og da trente jeg også mye med PT. Vi satt opp et helt supert treningsprogram som er midt i blinken for mine mål, som ikke har forandret seg siden den gang. Mitt mål er å trene slik at jeg kan spise junkfood med god samvittighet. Neida, det er bare litt av målet 😉 Målet er å trene for å ha en sunn kropp som ser digg ut, selvom det kanskje ikke er lov å snakke høyt om de utseendetfikserte målene. For en verden vi lever i.. Uansett. Jeg har også savnet overskuddet treningen ga meg. Jeg har altså startet på samme program jeg fikk av PT-en min for et par år siden, og det består av to deler:

GENSER – AIMN HER / TRENINGSTIGHTS  – AIMN HER (ANBEFALES!) / SKO – PUMA HER

TRENINGSPROGRAM DEL 1

(TYNGRE VEKTER, FERRE REPETISJONER)

1. Knebøy 5 x 3
2. Sumo markløft 5 x 3
3. Step up 8 x 3
4. Pullups (så mange jeg klarer) x3
5. Militærpress 5×3
6. Armhevninger (så mange jeg klarer) x3

Del 1 av programmet skjer med tyngre vekter og færre repetisjoner. Dette for å gjøre meg sterkere og øke muskelmassen min. Muskler tar mindre plass enn fett til de som lurer, så med «å øke muskelmassen» mener jeg ikke å bli noe særlig større i volum, men å bli sterkere.

TRENINGSPROGRAM DEL 2

(LETTERE VEKTER, FLERE REPETISJONER)

1. Knebøy 8 x 3
2. Strak markløft 10 x 3
3. Hip thrust 10 x 3
4. Militærpress 10 x 3
5. Facepull 10 x 3
6. Tricep i kabel 10 x 3
7. Tricep-press over hodet 10 x 3
8. Mage i slynge

Del 2 av programmet er på en måte et «shaping» program der jeg har fler repitisjoner med litt lettere vekter. Med lettere vekter mener jeg ikke at de skal være lette, men at de ikke skal være så tunge at jeg knekker helt sammen etter bare fem repitisjoner.

4 kommentarer
    1. Hei!

      Du har jo erfaring med både Bergen og Oslo, og jeg skal studere til høsten. Men er veldig usikker på hvilket sted jeg skal velge. Hvor hadde du valgt å bo?
      Vet du har laget innlegg om dette før, men lurer på hva dine tanker er rundt dette med bosted nå? 🙂

      1. Som student ville jeg uten tvil valgt Bergen!! Tidenes beste by å studere i, du kommer garantert ikke til å angre <3

      1. Tusen takk Emilie 😀 Jeg kjører de annenhver gang cirka, så kanskje to ganger i uken hver? Nå følger jeg dette ikke så strengt selv, og trener litt når jeg har lyst! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg