trening, vekten min og diverse

Nå har det seg slik at jeg får ufattelig mange kommentarer på vekten min, og dere er så nysgjerrige på hva jeg har gjort for å gå ned i vekt. Jeg kunne virkelig ønske av hele mitt hjerte at jeg hadde noe fornuftig, og ikke minst sunt å dele med dere. Noe jeg dessverre ikke har. Det siste året har jeg såvidt sett innsiden av et treningssenter, og jeg spiste akkurat det jeg ville. Hver dag. Likevel har jeg ikke lagt på meg. Når det er sagt så har det jo vært et ganske…merkelig år. Ting har forandret seg, rettere sagt hele livet mitt har forandret seg. Jeg har vært veldig mye stresset og bekymret, og det påvirket apetitten min betraktelig. Etter jeg startet å jobbe i barnehage har jeg også vært utrolig mye syk (de er noe herlige bakteriebomber disse ungene). På bildet under hadde jeg vært syk i én uke, og jeg var så utmagret at jeg fikk sjokk da jeg så meg i speilet. Jeg ser IKKE sånn ut nå altså, bare for å få det helt klart. De siste månedene har jeg derimot vært mer bevisst når det kommer til trening og kosthold. Jeg er absolutt ingen ekspert, men livsstilen min har tydeligvis funket helt ok for meg! Dessuten tar jeg alltid en powerwalk før frokost, noe som gjør at forbrenningen holder seg høy hele dagen. Det gjør jeg kun fordi jeg går fort til jobb, haha. Slik ser en vanlig dag ut for meg i matveien: Frokost – Havregrynsgrøt eller knekkebrød med leverpostei eller skinkeost.
Lunsj – Havregrynsgrøt eller brød (grovt/rugbrød) med valgfritt pålegg.
Middag – Her spiser jeg egentlig alt mulig, kommer an på hva som ligger i kjøleskapet. I dag hadde jeg for eksempel tunfisk, brokkoli og ris med sursøt saus. Enkelt, men godt!
Kveldsmat – Knekkebrød med leverpostei og melk.  Som sagt er jeg ingen ekspert på verken trening eller kosthold. Jeg spiser det jeg selv liker, og så lenge det iallefall er litt sunt, så funker det for meg. Jeg trener som regel bare gruppetimer, kun fordi det er det som funker best for meg. At noen pusher meg, og viser meg forskjellige øvelser. Jeg hater å løpe, så da nekter jeg å springe en mil kun fordi det er kult å legge ut bilde av tredemøllen etter økten på instragram. Til de som elsker å løpe –  no offence. Jeg misunner dere virkelig, kunne ønske jeg også likte det! Det jeg syns er det viktigste er at man MÅ få lov til å kose seg. Ikke bli fanatiske på verken dietter eller trening, for da gir du opp etterhvert, eller blir veldig syk. Jeg elsker en god biff med gode poteter og et badekar med saus. Glad i godt ferskt brød med deilig pålegg er også noe jeg elsker, og jeg driter i om brøet inneholder hvetemel. Det aller viktigste for meg er å være lykkelig, og dessverre har det seg slik at jeg elsker god mat, og det gjør meg lykkelig! Så lenge man gjør ting med måte. Både når det kommer til trening og kosthold. Det burde være en livsstil, og ikke et mål om å få den beste sommerkroppen 2013. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg