TRAUMER FRA BARNDOMMEN

ANNONSE – Affiliate til nelly og nakd

BLUSEHER / VESKEHER / BUKSEHER

Heeeey, og god helg! Tenkte egentlig å titte innom med bilder fra veien, men siden roadtripen til Oslo ble utsatt med endel timer får jeg dele gårsdagens antrekk i stedet. Nå sitter jeg i joggisen å venter på å bli plukket opp av June. Vi skal kjøre til Oslo, noe jeg faktisk aldri har gjort før (har kjørt Oslo-Bergen én gang med Andrea, men det er jo strengt tatt motsatt vei he-he🤓). Jeg er jo egentlig ikke spesielt glad i å kjøre langt med bil. Syns det er fryktelig kjedelig. Da jeg var barn kjørte vi nemlig overalt på ferie. Med overalt mener jeg stort sett til Danmark. Husker jeg satt i baksetet med mine tre yngre brødre som irriterte vettet av meg. De ble også alltid bilsyke og måtte kaste opp. Samtidig som yngstemann måtte skiftes bleie på i ny og ne. Kan dere se for dere den kombinasjonen av lukt? Traumatisk.

Nå skal jeg heldigvis ikke kjøre med tre snørrunger, men med June. Akkurat nåååå ser jeg for meg at det kommer til å bli veldig koselig. Vi får se hvordan det går fire timer inn. Haha!

 

BLUSEHER / VESKEHER / BUKSEHER

Så ja, dette hadde jeg altså på meg i går. Denne blusen la jeg egentlig ut på Tise fordi jeg ville selge den, men så prøvde jeg den på og måtte fjerne den umiddelbart. Hallo, den er jo så fin!? Ser også at den finnes i sånn delikat beige, så den klikkes hjem ved neste nettshoppingsrunde. Linken til den beige finner du her ♥

Nå skal jeg klappe sammen den siste kofferten, og gjøre meg klar til avreise. Håper alle har en kjempefin fredag!

9 kommentarer
    1. Sååå fin du er i den stilen klär! Eeeelsk! Haha, litt kjipt med lange kjöreturer men dere skravler vel dere frem! 😉 God helg flotte deg! Klem <3

      1. Åååå tusen takk gode deg! <3 vi er vel fremme i Oslo og turen gikk kjempefint 😀 håper du har en super helg! Klem

    2. Hei Julia. Bare et lite tips. Jeg synes du bør være litt varsom med å kalle den historien din med biltur for traumer fra barndommen. Ordet traumer har ingenting med det du beskriver, og for de som har opplevd traumer i barndommen (ikke jeg), så kan det sette så dype, spor at voksenlivet blir ekstremt vanskelig å håndtere. Lykke til!

      1. Takk for denne kommentaren. Denne overskriften ble for dum og drøy, Julia. Fullstendig skivebom og lavmåls. Du som snakker om at det DU sier blir tatt ut av sammenheng? Vel. Hilsen lærer som har hørt alt for mange hjerteskjærende historier fra barn med reelle traumer.

    3. Ikke greit med den overskriften der altså, det er bare helt utrolig usensitivt! Skam deg. Tror du kan ha godt av å google betydningen av ordet traume, for det inneholder hvertfall ikke familieidyll og fine ferier.

    4. Hvorfor kaller du dette innlegget for «Traumatisk barndom»? Er du så tjukk i hodet at du ikke forstår at det ikke passer inn? Du burde virkelig tenke deg om før du skriver overskrifter. Jævla tulling

    5. Altså folkens, flere skriver at dere jobber med barn og ungdom som har opplevd reelle traumer og ordet bør derfor ikke ‘køddes’ med…seriøst- jeg blir helt matt på Julias (og menneskehetens) vegne her. Forstår dere hva hun forsøker å formidle? Forstår dere at hun ikke forsøker å påberope seg alvorlige psykiske lidelser/traumer eller latterliggjøre de som har opplevd det? Ordet er brukt som en forsterker, det er både lov og normalt å gjøre det i kommunikasjon mellom (kognitivt friske) mennesker. Jeg blir bekymret når fler enn en person viser så lav evne til å lese mellom linjer..
      (Dessuten skal man ikke kødde med opplevelsen av å ha tilbragt timesvis av barndommen i gamle biler på svingete veier- med bilsyke brødre rundt seg :p )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg