TIPS TIL SIRKELTRENING OG FØRSTE PT-TIME

unnamed4

 

 

God morgen! Endelig kom jeg meg opp til planlagt tidspunkt, det er sannelig på tide nå som det allerede er torsdag 😉 Haha! I går hadde jeg min første økt med min nye PT, Janne, på Sats Elixia. Ble skikkelig positivt overrasket, syns Janne virket som en fantastisk jente med mye kunnskap og som virkelig visste hvordan hun skulle pushe meg. Jeg hater når noen står å roper til deg sånn “KOM IGJEN PRESS NED RUMPA!!!”, så enda godt hun ikke gjorde det. I går hadde vi først en prat der vi kom fram til hva jeg vil ha ut av treningen, og hun svarte på alle spørsmålene mine. Jeg tror jo jeg har jo litt kunnskap om trening, så for meg er det spennende å forhøre meg om det jeg “vet” er fleip eller fakta. Deilig å ha en fagperson man kan spørre om alt! Etter det gikk vi kjapt igjennom litt øvelser og så på teknikker, og på lørdag smeller det med en full PT-time. Gleder meg ihjel!

Hils på Janne forresten:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Helt på slutten av treningen i går gikk vi igjennom en kjapp sirkeltrening som virkelig forbrenner fett og strammer rumpe og lår. Merket jeg både var sliten i pusten og musklene etter et par runder, absolutt en øvelse jeg kommer til å ta med meg videre i treningsprogrammet.

Øvelse 1: Knebøy, 10 stykker.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse 2: Sideknebøy, 5 på hver side.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse 3: Utfall, 6 stykk på hver fot.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øvelse 4: “Skøyteløp”. Gå dypt ned med både overkropp og ben! 8 stykk på hver fot, 16 totalt.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alle øvelsene gjør du direkte etter hverandre, før du tar en kjapp pause og repeterer. Tok to runder av disse øvelsene, men her kan man gjerne ta dobbelt så mye! Var ganske så død i beina etter en tung beinøkt både på tirsdag og i går, så vi ga oss etter to 😀

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg