TIPS TIL DEG SOM SPARER TIL LANGT HÅR

Annonse

Wow, nå har det allerede gått ett år siden jeg tok ut extensione mine. Jeg har brukt både clip on extensions, teip, punkt og egentlig alle typer extensions fast fra jeg var 13 til jeg var 20 år. Det sier seg selv at det sliter på håret, og uansett hvor mye man vil spare med extensione i blir det ikke like bra som om når man tar de ut. Jeg gråt omtrent da jeg nesten ble tvingt av frisøren min til å ta de ut. “Nå MÅ du spare ditt eget hår, bare vent!” sa hun. Jeg trodde såklart ikke på henne, og hatet håret mitt i flere måneder. Sånn så jeg ut for omtrent nøyaktig ett år siden, i februar 2014:

1690860-8-13924920269181690860-11-1395503081363

I tillegg til å spare til mitt egne, lange hår ville jeg også bli blond igjen. Kanskje ikke den beste kombinasjonen, da bleking skader veeeldig. Nå, ett år senere har jeg sinnsykt tykt hår, null extensions og en lengde jeg er veldig fornøyd med. Kunne ikke falt meg inn å bruke extensions igjen! hår

Om du er som meg for ett år siden, har jeg noen tips som garantert funker! Sov alltid med flette om natten, drikk rikelig med vann og ta B-vitaminer (dette hjelper håret å vokse raskere). Aldri rett eller varmebehandle håret uten varmebeskyttende, og sist men ikke minst: bruk gode hårprodukter. Jeg har brukt butikksjampo kanskje én eller to ganger siden i fjor, og jeg merker så sykt forskjell på håret mitt og hvor fort det vokser. Under har dere noen av mine absolutte favoritter til håret.

Nå som det er vinter er det ekstra viktig å gi håret rikelig med næring, fukt og proteiner. Kulden gjør at håret fort blir livløst og slitt, og slitt hår spesielt er helt krise for meg (og deg) som vil spare til lengre hår!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Joico har jeg vist fram på bloggen ved flere annledninger. Dette er skikkelig gode produkter som ikke koster skjorta, og gir håret rikelig med næring og pleier håret inside out.

1. Joico Moisture recovery er en fantastisk shampo som renser skånsomt og hjelper til å gjennopprette hårets fuktighetsnivå. Du finner den HER.

2. Joico Smooth cure er en fuktighetsgivende balsam som etterlater håret sunt og glansfult – og best av alt så fjerner den krus! Jeg har jo krushår nummer 1, så denne passer perfekt til meg. Du finner den HER.

3. Alexander Sprekenhus Hydrating Mask er en intensiv kur for tørt hår, full av arganolje som gir enormt med pleie og fukt til tørt og livløst hår. En must have for meg nå på vinteren! Du finner den HER.

4. Dette er en olje med fionekstrakt som du påfører etter du har dusjet, den beskytter mot varme slik at du ikke trenger å være redd for hårføneren eller rettetangen. Den gir også volum til håret, og hvem vil vel ikke ha det? Du finner den HER.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men uansett hvor fantastiske hårprodukter du har, betyr ikke det at du skal vaske håret hver dag fordi. Jeg vasker cirka annenhver eller hver tredje dag. Når man tar mye i håret som meg blir det fort fett, men jeg tillater ikke meg selv å vaske det hele tiden fordi. Derfor er en tørrshampo livsviktig! Har alltid brukt denne fra Batiste, verdens beste tørrshampo etter min mening 😀 Denne er også utrolig rimelig, og blir ikke tung i hodebunnen som jeg har opplevd mange andre tørrshampoer blir. Du finner den HEROLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ved bruk av koden JULIAN i kassen får dere -20% på ALLE hårprodukter hos coverbrands.no! 😀 (koden gjelder ikke salgsvarer)

11 kommentarer
    1. Amen!!! Takk. Er i nøyaktig samme posisjon som du var i for et år siden.. bare håret mitt er enda kortere og tynnere. Gode tips

    2. Hei Julia. Jeg må bare få si at jeg synes du er så utrolig flink til å blogge. Du er deg selv i hverdagslige innlegg, og personlig kjenner jeg meg utrolig godt igjen i mye av det du skriver. Du er en stor inspirasjon. Takk for gode hårtips også 🙂
      Klem Carina.

    3. Har selv begynt å spare og bruker gode produkter, så jeg merker utrolig forskjell på håret der! Men siden jeg er avhengig av å rette det (ser ut som en sau uten), knekker det alltid nederst ved tuppene, så lengden blir ALDRI lengere! Har du noe tips??

    4. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff her inne. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord
      ☺ Ta en tur innom en gang da ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg