TILBAKE I NORGES STØRSTE RYKTEBY

REKLAME, LINKEN ER AFFILIATE

Da jeg var yngre husket jeg hvor mye jeg gledet meg til å flytte fra Molde. Komme meg til en større by hvor ikke alle kjente alle. “Molde er seriøst Norges største rykteby!!” sa jeg, og var helt overbevist på at det ikke fantes noen andre steder i verden hvor mennesker sladret like mye som i Molde. Nå må jeg le litt når jeg ser tilbake, for sannheten er jo at alle byer er like fulle av rykter. Folk elsker å prate om andre, og sånn vil det vel alltid være.

JOGGIS FRA ELLESSE

“Jeg føler meg mer hjemme i Oslo” sa jeg da jeg flyttet dit etter videregående. Syns ikke Molde føltes som hjemme i det hele tatt, og var overbevist over at Oslo var byen jeg følte mest tilknytning til. Var overlykkelig over å ikke bo i den lille ryktebyen mer. Endelig.

Nå ser jeg veldig annerledes på den lille byen jeg vokste opp i. Den lille ryktebyen som jeg så inderlig ville flytte fra i ungdomsårene mine. Det er her som er hjemme. Jeg våknet opp i dag tidlig med en fantastisk følelse i hele kroppen. Følelsen av ro, glede og det er faktisk ingen andre steder jeg vil være akkurat nå. En liten by full av minner overalt. Der hadde jeg mitt første kyss. I den parken ble jeg full for første gang. Her har jeg mange gode minner.

JOGGIS FRA ELLESSE

Jeg føler meg endelig litt borte fra alt mas og jag. Ikke bare med tanke på jobb, men kanskje mest fra mine egne forventninger både til det sosiale og karrieren. Føler jeg ikke har strekt til noen steder de siste månedene, og det har tært veldig på meg. Nå har jeg en drøy uke her i Molde, hvor det blir viktig for meg å lade batteriene. Finne motivasjonen og komme tilbake til den gamle, energiske Julia som jeg ikke har følt meg som på lenge. Åh, det skal bli så deilig.

2 kommentarer
    1. Ahhh feel yoou. Synes Fredrikstad var kjipeste ryktebyen i verden før jeg flyttet. Men alle byer har jo sitt Goood jul og nyyyt ferien<3<3

      1. Jaa absolutt! Nå elsker jeg jo å komme tilbake til Molde 😀 God jul Emilie, håper du koser deg maks <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg