TIL MINE KJÆRE BLOGGKOLLEGER

 

Til Anniken, som elsker å være deprimert. Til Sophie, som selvdiagnoserer seg selv. Til Kristine, som er sykt wannabe diva. Til Isabel, som bare er det mest grusomme mennesket i verden. Til meg selv, som ser ut som en operert kattedame. Og til alle andre kollegene mine, som hver eneste dag står opp om morgenen å fortsetter å produsere innhold til et publikum som stadig blir mer kritisk.

Vi leser ting om oss selv på nettet hele tiden. Slemme kommentarer fra folk som ikke har peiling på hva de prater om. Så drøye ting at jeg får hakeslepp gang på gang. Bare se på noen av uttalelsene jeg startet innlegget med. Er det ikke sykt å skrive sånn om andre? At man elsker å være deprimert, selvdiagnoserer seg selv og er et grusomt menneske? Jeg kommer aldri til å forstå hva som får mennesker til å skrive slikt om andre.

Man kommer aldri til å forandre publikumet som leser det vi skriver. Tro meg, jeg har prøvd i alle år som blogger. Det kommer alltid til å være idioter der ute. Men, til syvende og sist er det vi, Anniken, Sophie, Kristine, Isabel, meg selv og alle andre herlige blogger i Norge som kommer ut som vinnerne. Det beviser vi gang på gang.

Så ja, dette er min lille kjærlighetserklæring til alle mine bloggkolleger. Jeg er så stolt og takknemlig for at jeg kan være med å representere en amazing gjeng av damer med bein i nesa, som reiser seg gang på gang.

12 kommentarer
    1. Det er helt klart mye bra i bloggverden. Men er du stolt over kollegaer som lager et PR-stunt av at noen blir bustet mens de har sex? Er det rart at lesere blir kritiske når sånne ting skjer? Deling av private bilder og videoer er et stort problem i samfunnet i dag, og disse bruker det for å få klikk på bloggene sine. Hva synes du om sånt?

      1. Det var ikke dette innlegget handlet om. Mener du virkelig at man fortjener å bli kalt for det jævligste mennesket i verden, og langt verre ting fordi man har clickbait overskrifter? Det er da strengt tatt ikke SÅ vanskelig å ikke klikke seg inn på bloggen til vedkommende, om du vet du blir lurt gang på gang?

        1. Det var absolutt ikke det jeg mente med min kommentar. Så her tolker du det tydeligvis som du vil. Selvfølgelig fortjener man ikke å bli kalt stygge ting! Men du skriver du er stolt av å representere en sånn gjeng, og jeg lurer på om DET er noe å være stolt over. Har heller ikke skrevet noe om at jeg blir lurt gang på gang(?) jeg spør om hva du synes om denne type clickbait når dette er et problem i samfunnet vårt.

          1. Jeg kjenner ikke til noen som har laget PR-stunt av at de ble bustet mens de har hatt sex, så det kan jeg ikke si noe om!

      1. Hele første setningen er jo det andre folk har skrevet om oss. Altså ikke mine meninger. Jeg har overhodet ingenting i mot Isabel og syns hun virker som en supersøt jente!

    2. Så alle andre er idioter men ikke dere? At dere bidrar til et kroppspress, operasjoner og injeksjoner, kjøpepress og generelt økt narsissisme er noe å være stolt over? Netthets er aldri Ok! Men dere bidrar faktisk til utrolig mye negativt, reflekterer dere noen gang over det? Eller har dere totalt sperre for å se dere selv fordi jobben deres er så utrolig personlig at kritikk også blir for personlig?

      1. Jeg er fullstendig klar over at min livsstil er veldig “annerledes” enn mange sin, og at det kan bidra til både økt kjøpepress og usikkerheter hos mange! Det var ikke det jeg mente med innlegget. Men, syns fremdeles ikke det er grunn til å være så jævlig i kjeften som mange kan være. For det er jo direkte mobbing – og jeg mobber ikke noen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg