TIDEN FOR Å LEVE

Det jeg liker best med sommeren er alle mulighetene som tilbyr seg. Etter at jeg var ferdig med dagens jobb bestemte jeg meg for å ta tidlig “fri” for å møte Eline på Bryggen her i Bergen. Vi satt oss på en uteservering for å dele en flaske prosecco. Der satt vi å oppdaterte hverandre på livet siden sist. Vi møttes jo rett før helgen, men mye kan skje på fire dager har jeg forstått. Vi rakk såvidt å skravle i en halvtime før det spaserte forbi noen kjentfolk som slo seg ned med oss. Plutselig ble vi en gjeng. Etterhvert kom Jonas også, og der satt vi med hver vår drink i hånden, uten jakker og bare nøyt hverandres selskap.

 

Etter tre timer og flere vinglass senere begynte vi å bli sulten, og vi tenkte dette var den perfekte anledning til å utnytte min store veranda. Jeg har solen helt til den går ned, så hvor ellers skulle vi ta turen? Vi dro på den søndagsåpne butikken for å handle inn til hjemmelaget spagetti carbonara. Utrolig enkelt, men så forbanna godt. Vi satt ute, drakk vin, fikk mer besøk og bare koste oss i solen og hverandres selskap. Når det begynte å bli litt kjølig fant vi ut at det var på tide å sette på kveldens episode av paradise hotel. Dette er nok siste sesongen jeg orker å se, neste år er jeg nok kanskje for gammel. Orker ikke mer unge mennesker som tror de vet alt om livet.

SNAPCHAT: JULIANYLAND

Dette ser jeg på som min første sommerdag. Sommer for meg er der én ting leder til en annen, uten å planlegge lenge før. Varmen og solen gjør alle til lettere mennesker å ha med å gjøre, inkludert meg selv. Plutselig trenger man ikke å planlegge dagen til detalj. Dette er tiden for å nyte.

9 kommentarer
    1. Høres ut som en fantastisk dag 😀 Vi som går studie må nok sitte inne (nesten) hele døgnet i noen få uker til, men så blir det min tur også! Håper du får en fin kveld videre 🙂

    2. hva koster en flaske prosecco på bryggen? 😀 har kanskje lyst å ta meg en tur i helgen, men ikke sikkert studentbudsjettet tillater det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg