Å TA TILBAKE KONTROLLEN

Annonse – affiliatelink til nelly.com

For et par uker siden skrev jeg litt om hvordan det har vært de siste månedene. En ekkel klump i magen som kanskje kan minne om angst. Etter et latterlig hektisk år så mistet jeg meg selv litt. Følte ingen tilhørighet noen steder. Var alltid i stressmodus, følte jeg aldri fikk slappe av men samtidig klarte jeg ikke å prestere på noen av prosjektene mine. Jeg har alltid vært flink til å kontrollere tankene mine, men ikke den perioden. De var overalt, noe som også gjorde at jeg følte det på måten jeg gjorde. Da fikk de leve sitt eget liv, uten kontroll. Dette høres kanskje veldig rart ut for mange, men jeg har alltid vært veldig bevisst over hvor mektig tankene våre er. De styrer ikke bare hverdagen, men hele livskvaliteten din. Derfor har det alltid vært viktig for meg å være reflektert over hva jeg tenker. Det kan gjøre en kjip dag om til verdens beste, bare ved et kjapt skifte i tankene.

KJOLE – HER

Her er tre tanker og prioriteringer jeg har i løpet av dagen:

– Fokusere, og tenke på hva jeg vil ha – fremfor å tenke på hva jeg ikke vil ha i livet mitt. Det er så lett å henge seg opp i irritasjoner og bagateller. Hver gang jeg tar meg selv i å bruke energi på å tenke på hva som irriterer meg med hverdagen min, skifer jeg over til å tenke på hva jeg setter pris på og vil ha mer av. Ikke alltid like enkelt, men musikk kan være en god hjelper om det sitter litt ekstra langt inne!

– Hver eneste dag reflekterer jeg over hva jeg er takknemlig for. Som vennskap, jobb, muligheter, eller mindre ting som at jeg ser frem til å gå ut å spise på kvelden for eksempel.

– Jeg ser for meg hva jeg gleder meg til i livet. Drømmer meg litt bort, rett og slett.

KJOLE – HER

Til slutt vil jeg bare si at det er ufattelig deilig å ha kontrollen tilbake. Et flytende hodet går ofte automatisk over på de negative sidene i livet. Det er bare sånn vi mennesker er bygd. Man kan ikke være overlykkelig hver eneste dag, men man skylder seg selv å i hvert fall prøve.

4 kommentarer
    1. Fint skrevet! Jeg har aldrig kommenteret på dine ting, men jeg har læst din blog i 3 år og tjekker den næsten hver dag. Så vil egentlig bare lige komplimentere dig for dit arbejde (og din stil selvfølgelig, såå cool) og ønske dig en god torsdag! 🙂

    2. Hei Julia!
      Utrolig gode og inspirerende ord, og bildene er super lekre!! Hvilken str har du i kjolen? Suuper fin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg