SVARER PÅ SAMME SPØRSMÅLENE, 5 ÅR SENERE

Dette er tydeligvis årets store throwback-uke! I går lå jeg i flere timer å bladde igjennom arkivet mitt fra 2015, og der fant jeg denne listen. Tenkte det kunne være gøy å svare på samme spørsmål i dag, fem år senere. Noe har forandret seg, andre ting er de samme ♥

I vennegjengen er jeg:

Svar 2015: Den stressa som alltid skal ha god tid og ha ting planlagt til hver minste detalj. Føler jeg har blitt bedre den siste tiden, men det finnes nok enda en liten kontrollfreak i meg! Jeg er også den som ringer for alt mulig, uansett om det gjelder liv og død eller om jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg vil ha til middag.

Svar 2020: Fremdeles den stressa som elsker å ha god tid med alt planlagt, men dessverre så er jeg ikke med venner like ofte som for fem år siden. Man har liksom havnet i den “voksenfella” der alle er opptatt på sine kanter med sin jobb og generelt sitt liv. Samtidig er det ikke noe jeg plages med, da jeg vet nøyaktig hvor jeg har mine nærmeste venner og vi er like (om ikke enda) nærmere som da ♥

På date er jeg: 

Svar 2015: Nå er jeg veldig sjeldent på dates, men jeg er nok den som skravler mye og er livredd for pinlig stillhet.

Svar 2020: Nå er jeg faktisk langt mer på dates, og prøver å planlegge date nights med kjæresten min så ofte det lar seg gjøre! Heldigvis ingen pinlig stillhet eller overdreven babling 😉

På jobb er jeg:

Svar 2015: Effektiv og får ting gjort fort! Jeg er min egen sjef og så ufattelig takknemlig og heldig som får leve av min aller største hobby.

Svar 2020: Fremdeles min egen sjef, men til tider en litt latere versjon. Det er bare gøy å se på serier, og alt for lett å klikke seg inn på netflix i stedet for wordpress :((((((( Skjerpings!

På skolen er jeg:

Svar 2015: Halvparten av så flink som jeg burde vært. Jeg kan om jeg vil, men tydeligvis vil jeg ikke alltid. Bortsett fra i år, da. Dette blir et bra semester. Det sier man vel alltid før skolestart? Hehe!

Svar 2020: Nå går jeg jo ikke på skole lengre, men hadde jeg gjort det såååå håper jeg at jeg hadde vært stjerneelev!

I telefonen er jeg:

Svar 2015: Veldig pratsom?

Svar 2020: Veldig pratsom?

På melding er jeg:

Svar 2015: Hater å sende melding og foretrekker å ringe, men jeg er nok den som bruker de mest meningsløse emojiene som ikke passer i det hele tatt.

Svar 2020: Jeg forstår fremdeles ikke de som sender meldinger om alt mulig. Hvem har tid eller ORK til å skrive lange meldinger på mobilen? Ring!

På facebook er jeg:

Svar 2015: Den som aldri oppdaterer annet enn et instabilde i ny og ne.

Svar 2015: Den som aldri oppdaterer om noe som helst.

Om morgenen er jeg:

Svar 2015: Lys våken og klar for en ny dag!

Svar 2020: Trøtt, vil helst sove lengre og bittelitt grinete.

På byen er jeg:

Svar 2015: Supergira og glad! Alltid med en drink i hånden og sier dessverre aldri nei til shots heller.

Svar 2020: Fremdeles glad i en shot, men drar som oftest hjem før klokken bikker 01. Når denne coronatiden er over skal jeg derimot på en skikkelig fest. Natten lang!

På nach er jeg:

Svar 2015: Ofte ganske trøtt og desperat etter mat.

Svar 2020: Nach, hva var det igjen?

Hjemme alene er jeg:

Svar 2015: I joggisen langflat på sofaen med netflix på skjermen. Eller så går jeg rundt å rydder. Rydder seriøst hele tiden..

Svar 2020: Elsker alenetid! Om jeg ikke jobber, rydder eller gjør dagligdagse plikter, så vet jeg virkelig å kose meg. Lager god mat, ser en serie, tar et glass vin, legger meg tidlig (elsker å sovne tidlig). Ellers tar jeg bare livet som det faller seg, og gjør det som føles riktig der og da.

I diskusjoner er jeg:

Svar 2015: Om det er noe jeg virkelig brenner for gir jeg meg ikke. Hvis ikke er jeg ganske åpen for innslag og liker å høre andre synspunkt.

Svar 2020: Kommer helt an på humøret! Den siste tiden er den eneste personen jeg diskuterer med kjæresten min (haha). Jeg kan enten sette meg helt på bakbena, bli urimelig, for å få dårlig samvittighet etterpå – eeelller være reflektert og forståelsesfull med en gang. Litt som å tippe i lotto.

Når jeg pynter meg:

Svar 2015: Har jeg funnet det perfekte antrekket dager i forveien og gleder meg ihjel til å stæsje meg opp. Liker å pynte meg.

Svar 2020: Jeg føler jeg nærmest pynter meg hver dag. Tidligere trengte jeg gjerne en anledning for å føle meg ekstra fin, mens nå sier jeg; why not? Hvorfor ikke føle seg fin hver dag? Iallfall hver dag man gidder.

Som overnattingsgjest er jeg:

Svar 2015: Hun trøtte som alltid sniksover på sofaen etter klokken bikker tolv.

Svar 2020: Dette har dessverre utviklet seg i en negativ retning. Jeg hater å overnatte hos folk, hater å sove sammen med andre mennesker (bortsett fra kjæresten og Zara), og jeg takker alltid nei om venninner spør om overnattinger, ved mindre jeg må.

Bak rattet er jeg:

Svar 2015: Utålmodig og roper “KJØR DA” om folk er treg forran. Ellers hater jeg å kjøre på motorveier og er nok ikke den beste sjåføren.

Svar 2020: Veldig utålmodig, og kjører mer som en spanjol enn en nordmann. Eller kanskje en mellomting. Tar mange “spanske” avgjørelser, roper i bilen om folk gjør feil, bruker aldri blinklys og er generelt en forferdelig dårlig versjon av meg selv bak rattet. I mine øyne er jeg derimot en meget god sjåfør, selvom jeg kan oppleves om hissig.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg