SVAR PÅ SPØRSMÅL DEN SISTE UKEN

God lørdag! Is it a good day to be alive?! Jeg startet dagen med å surmule. Det er den tiden av måneden, samt at innboksen min er full av DRITT for tiden. Les: dritt som i at jeg er en hore, styggeste i verden, folk håper jeg dør osv.  Vel vel, man kan vel ikke forvente noe annet. Heldigvis ringte en god kompis meg på FaceTime nå for 10 minutter siden. Phillip er ektemannen til Lars Tangen (de som husker han), og de flyttet tilbake til Oslo fra Los Angeles nå i høst. Phil er født og oppvokst der, så at han har en litt annen fremtoning til livet er å underdrive. Han er så positiv (på en god og ikke irriterende måte), motiverende og fortalte meg akkurat det jeg trengte å høre nå. Motivasjonen er på topp, så nå er jeg klar til å seize the day eller hva i allverden man sier der borte i amerika.

(adlinks) JAKKE – LIGNENDE HER / BUKSEHER (-25%!)

Okei, beklager verdens lengste intro! Jeg skulle egentlig svare på litt spørsmål jeg har fått den siste tiden. Disse er hovedsakelig fra kommentarfeltet og innboksen på instagram.

“Er du helt sprengt i hodet? Aldri sett et styggere tryne, lite pen er du!”

Dette er vel et relativt spørsmål, men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan likevel. Nå vet jeg ikke helt hvordan “sprengt” måles, men ved min definisjon betyr det vel at jeg ikke er særlig oppegående. Det kan komme av mange grunner. Kanskje så langt tilbake som til barndommen. Jeg var et veldig aktivt barn og slo meg mye, så der gikk det nok noen skruer løs. Samtidig så har jeg vært en periodevis aktiv partydronning i mitt voksne liv, og som vi alle vet er ikke alkohol bra for topplokket. Konklusjonen her er vel at jeg kanskje er halvsprengt? Kunne vært bedre, kunne vært verre.

“Hvorfor stiller du opp på GMN når du har argumenter som ikke holder i en barnehage engang?”

Helt enig, det lurer jeg på også! Lov å være etterpåklok? Samtidig, hvordan argumenterer man i en barnehage? Spør av ren nysgjerrighet. Målet mitt med GMN var ikke å overtale programlederen til å spise opp brødskiven sin. Men, hadde det vært intensjonen hadde jeg sikkert ikke klart det heller…

“Klarer du ikke å bruke hodet ditt til noe annet enn pynt?!?!!

Det første jeg tenkte da jeg fikk denne meldingen var at “ååå så koselig, han syns jeg er pen ❤️‍❤️‍❤️‍”. Så der har du vel svaret ditt.

“Vi vil IKKE ha deg tilbake til Norge!! Tror du virkelig at du bidrar til noe i samfunnet her din forpulte idiot?”

Om jeg tror jeg bidrar med noe til samfunnet? Jeg vet at jeg ikke bidrar med noe spesielt til samfunnet. Men, jeg er flink til å lage mat da. Det er da noe! Synd dere ikke vil ha meg tilbake, men jeg kommer nok uansett:-)

“Folk som deg burde bare DØ av korona! Håper du blir smittet og blir i graven der nede”.

Kanskje ikke et spørsmål, men altså… Denne personen trenger åpenbart en positiv peptalk. Send meg nummeret ditt så kan jeg få Phillip til å ringe deg!

Det var alt jeg rakk, nå må jeg hoppe, skli, rulle eller eventuelt bare gå i dusjen. Vi snakkes!

 

 

32 kommentarer
    1. Folk er veldig spesielle! Er vel ikke stort mer å si enn det. Jeg har gitt opp dem for lengst! Lite å satse på i lengden. Stå på videre, Julia!

    2. Julia Nyland: Jeg forstår veldig godt at folk reagerer når du sier at du reiser til Spania uten en eneste god grunn i disse pandemitider. Men folk må kunne uttrykke seg saklig, og det Eer det ikke alle kommentarene som er.
      Hvorfor svarer du ikke på de konkrete, saklige spørsmålene jeg har stilt deg under innlegget Det sorte får?

      1. Hei Arild! Jeg forstår også veldig godt at folk reagerer, og tar absolutt til meg de konstruktive tilbakemeldingene (inkludert din på forrige innlegg) 🙂 Jeg skal sette meg ned å svare på de resterende kommentarene når jeg får tid. En saklig dialog er jeg absolutt med på, takk som bidrar.

        1. Det betyr at jeg kan forvente et svar , fra deg Julia Nyland, på spørsmålene mine i løpet av mandag 22.mars 2021 eller senest tirsdag 23.mars 2021?
          Man blir jo litt i tvil når du svarer meg at du skal svare meg, men i svaret til en kommentar fra Jorunn som sier at hun skulle sett at du kunne vite et innlegg til saklige spørsmål. Ditt svar er at du tar det til vurdering. Hva mener du med det- betyr det at du må tenke over(vurdere) om du skal lage et innlegg der du svarer på de saklige spørsmålene. Kan det også bety at du IKKE kommer til å svare på de saklige spørsmålene innen rimelig tid?

          1. Mon tro om jeg får svar på spørsmålene mine i de neste 6,5 timene fra Julia Nyland og/ eller hennes meningsfeller angående utenlandsreiser i disse pandemitider. Hva tror dere, får jeg svar før midnatt?😉🙂

    3. 🥱😴🥱😴, og her var det også affiliates-links gitt. Næmmen, uventet (not). Må «melke kua» mens det er mulig si…, kjør på med 14 innlegg til ad Spania. Dette Spaniagreiene var kalkulert så det holder, vi har skjønt det nå. Takk for nå

    4. Og på toppen av det hele så skal du bare en tur innom Bergen først? Er det seriøst noe du IKKE forstår når det sies at man IKKE skal reise, ikke en gang innad i Norge? Og iallefall ikke når man kommer fra et sted med stor smittespredning. Det er så egoistisk at jeg blir flau. Hva med å få hue ut av rævva og ta hensyn til resten av befolkningen, som kanskje ikke tåler like godt som deg å bli smittet med covid-19…

        1. Ah, javel! Da har jeg vel misforstått da når siste bildene dine på instaen er fra Oslo, seinest for 4 dager siden. My mistake.. 🤦🏻‍♀️

    5. Hei! Har lest bloggen din litt her og der, og jeg synes du virker som et nydelig menneske! Jeg skjønner godt du bestilte en tur til Spania, for hvem er det ikke som vil reise nå? Jeg håper du får det fint, og at du driter i disse stygge netttrollene! Stå på! Jeg heier på deg <3

    6. Morsomt innlegg.. mange dumme folk der ute, det er det som er så flott med å blogge, da ser man at man ikke er det verste mennesket som finnes, der er såååå maaaaange som er laaaaangt verre 😜😘

    7. Kjære Elisabeths,
      du mener altså at folk skal få gjøre som de vil, uten å ta hensyn til andre, og ikke minst situasjonen ved norske sykehus, spesielt intensivavdelingene?
      Da håper jeg du både kan og vil svare på følgende spørsmål:
      Kan man alltid gjøre som man vil, spesielt når vi har en verdensomspennende pandemi gående?
      1.Hvordan reiser virus?
      2.Om du skulle ha reist til Spania nå, Elisabeths, kunne du garantere 100% at du ikke tok med deg virus til Spania?
      3. Kunne du garantere 100 % at du ikke tar med deg virus fra Spania til Norge?
      4. Kan man være smittebærer av koronaviruset uten å ha symptomer?
      5. Hvor mange dager kan det gå fra man er smittet og til man eventuelt får symptomer?
      6. Hvordan er kapasiteten på intensivavdelingen ved Ahus per dags dato?
      7. Er der greit å reise til utlandet selv om det utgjør en fare for større belastning på intensivavdelingene ved norske sykehus?
      8. Hva gjør vi med pasientene hvis intensivavdelingene bryter sammen?

      1. oioi liker at du har gått å svart på ALLE kommentarene her. Kanskje du burde finne noe bedre å gjøre på firtiden? Men ja jeg kan svare.
        1. Av smitte, at folk smitter hverandre. At folk reiser f.eks.
        2. Nei det kunne jeg ikke. Men jeg hadde personlig tatt en test før jeg hadde reist, og brukt munnbind der det er påbudt og egentlig fler steder også. Og hatt en god håndhygene.
        3. Nei, men man kan ta en test før men reiser hjem og når man er hjemme igjen, og forsatt brukt munnbind og god håndhygene menst man reiser og er i spania.
        4. Ja det kan man. Har man vært i kontakt med noen med corona, men selv ikke skjenner symptomer må man teste seg.
        5. 5-7 dager.
        6. Det er enda smitte
        7. Nei det er egentlig ikke det.
        8. De som er påviskt går inn i isolasjon.

      2. Og jeg har noe mer å si til deg. At du i det hele tatt gidder å lese alle kommentarer bare for å rakke ned. Vi skjønner! Man kan ikke alt som man gjorde før! Men at du sitter her å går til personangrep på vil som bare vil støtte er faktisk ille. Jeg selv er et offer av netthat og nettmobbing i 3 år, og jeg vet akkurat hvordan man blir påvirket. Jeg skjønner at du ikke er enig med Julia, men er det en ting som er umulig her i verden er det å få ALLE mennesker her på jord enig om en ting. Jeg la igjen en kommentar for å være en støtte til Julia, for hun fortjener faktisk litt støtte og ikke bare masse stygge kommentarer som er faktisk kommer overraskende fra voksne som vi “unge” skal se opp til. Jeg er 18, og vet hvordan man behandler et menneske. Vi kan ikke like alle her i verden, vi er uenige og sånn er det bare. At du legger igjen kommentarer hjelper 0. Takk for meg! Du kom borti feil person her.

      1. Tone,
        folk kan IKKE gjøre som de vil når vi har en verdensomspennende pandemi gående! Da risikerer vi at de sprer viruset , slik at vi mister kontrollen, og må stenge helt nef. Det vil si at kun matbutikker og apotek har lov å holde åpent, ønsker du det ?
        Du greier sikkert også å svare på spørsmålene jeg har stilt ovenfor?

    8. WOW.. bitterhetbitterhetbittheret og sjalusi ute å går 😀 Måtte nesten le litt av “spørsmålene” her. Håper du gjør det samme 🙂

    9. Kine, er du i stand til å svare på spørsmålene, mine? I hvilke konkrete spørsmål kan du spore bitterhet og sjalusi? Men jeg er voksen nok til å forstå hvilke konsekvenser det kan få hvis den britiske mutasjonen av koronaviruset får spre seg ganske fritt omkring i Norge. Hvilke konsekvenser mener du det kan få for f.eks.helsevesenet? Jeg venter i spenning på svarene dine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg