SVAR PÅ SPØRSMÅL, DEL 2

  Det er egentlig veldig varierende, men formiddagen har jeg stort sett til fri bruk sånn som jeg vil. Jeg bruker å stå opp mellom åtte/ni hver dag, legger ut et blogginnlegg og koser meg litt på sengekanten med macen før jeg går tur med Zara. Så spiser jeg frokost og ser an hva som burde bli gjort i forhold til både blogg og privatliv. Jeg planlegger for eksempel eller setter av tid til ting jeg vet kommer til å skje neste uke. Jeg skriver jo alltid ned ting på “to do” listen min i avtaleboken min så jeg alltid har noe å følge etter. Veldig deilig å stryke ting etter ting mens formiddagen går. På ettermiddagen drar jeg enten å trener, møter venninner drar på sosiale sammenkomster. Siden jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil i løpet av en dag så er dagene mine veldig varierte. Mens noen dager gidder jeg ikke gjøre noen ting som helst! Som for eksempel i går dro jeg bare rett hjem etter å ha vært på legen, lagde meg middag og hadde tvmaraton resten av kvelden. Mens i dag skal jeg på førpremieren av Hunger Games 2, som jeg gleder meg sykt til! Skuespillerne kommer også 😀 Så går jeg jo også på sonans nettgymnas, så litt lesing av skole blir det også.

Planen er jo absolutt å starte til høsten! Akkurat nå driver jeg å tar opp fag fra videregående via Sonans nettgymnas, slik at jeg blir ferdig til sommeren. Jeg har vært inne på tanken å studere markedsføring, men jeg har egentlig ikke så lyst til det lengre. Eiendomsmegling virker også veldig spennende! Vi får se hva jeg finner ut, men jeg har iallefall lyst til å studere.  
Den 15 år gamle Julia ville mest sannsynlig ikke hørt på hva jeg hadde sagt uansett, haha! Men jeg ville nok sagt at det lønner seg å gjøre ting 100%, om det så gjelder skole, vennskap eller trening. Det er mange ting jeg enda har hengende over meg som jeg må fikse opp i NÅ, fordi jeg var en bekymringsfri tenåring.   
Her har dere 15 (16?) år gamle Julia forresten. Babe allerede da ser jeg. Heheh.
Huff, det er ikke særlig bra du. Som regel bruker jeg bare en sminkeserviett, selv om jeg vet at den ikke fjerner alt av sminkerester. Jeg er aaalt for lat når det kommer til rensing av huden. Skal på en hudanalyse hos Erle på Colusseumsklinikken en av disse dagene, så da får vi sett hvor ikke det er! Æææææ!!
Får jeg bare lov til å velge én? Hehe. Det kommer til å bli vanskelig, for jeg har hatt min andel av ille turer på byen. Uansett hvor harry det måtte høres ut. Jeg tror for eksempel jeg er MEGA flink til å danse om jeg får i meg nok promille. Da jeg og Lars var på Gran Canaria i vinter så fikk jeg for meg at jeg skulle danse for alt det var verdt på bardisken, for så å gå bort til manageren av klubben etterpå for å spørre han om jeg kunne bli profesjonell bardisk-danser på utestedet hans framover. Han var kjempegira og sa jeg skulle komme på kontoret hans dagen etterpå. Jeg er litt usikker på om jeg faktisk var seriøs og virkelig ville bli danser, eller om dette var min form for humor den kvelden. Det kommer jeg aldri til å skjønne meg på.. Jeg har nok langt verre historier enn dette, men de ønsker jeg å holde for meg selv og i verstefall dele med de som er så uheldige å møte meg på byen.  
Jeg varierer litt med sminken jeg bruker, men et produkt som aldri byttes ut i sminkepungen min er pudderet fra Bare Minerals (tidligere ID pudder). Verdens BESTE pudder/foundation! Før kjøpte jeg det i hudpleiesalonger, der det koster 500kr – men nå kjøper jeg det alltid på blush.no (ikke sponset). Der koster det bare i underkant av 300kr! Sykt.. Det kan du kjøpe HER. Ellers bruker jeg concealer fra MAC, solpudder fra enten MAC eller Teracotta, rouge fra MAC, øyenskygger fra Isadora, brynpenn fra HM og maskaren min fikk jeg fra Denise som legger vippene mine.  
Å ta vare på menneskene rundt deg å vise de at de er viktige for meg. Jeg har aldri vært et følelsesmenneske og er ikke særlig flink til å vise hvor mye jeg setter pris på de som står meg nærmest. Men dette er noe jeg prøver å bli flinkere på hver eneste dag. Noe jeg også setter høyt er at jeg alltid må følge min egen vei, uansett hvor teit det høres ut. Jeg bryr meg svært lite om hva andre mener om måten jeg lever livet mitt på, samtidig som jeg respekterer at mennesker har forskjellige meninger om hvordan ting burde gjøres.  
Jeg trives veldig godt både i Oslo og i Molde, men den største forskjellen er nok at Oslo er en mye større by med langt fler tilbud. Iallefall for meg som blogger hadde det vært kjedelig, og egentlig helt uaktuelt å bo i Molde. I Oslo har du alle mulighetene åpne, og det er ikke lange veien til Gardermoen om man plutselig får lyst på en ferie. Med det sagt gleder jeg meg som en liten unge til å komme hjem på julaften, og for å møte venninnene mine igjen. Ååå det kiler i magen, haha!


Ord kan ikke beskrive hvor SINT det gjør meg. Hvis noen hadde kommet bort til meg på gata med en kniv og bedt meg om å gi fra meg veska, hadde jeg blitt så forbannet at jeg faktisk hadde sparket han midt mellom bena. Om han så hadde stukket meg med den lille potetskrelle-kniven sin hadde jeg faktisk ikke brydd meg. Mennesker som tror de har rett til å komme bort til en uskyldig person og robbe den får topplokket mitt til å koke over.   
Jeg handler ikke så alt for mye på nett, så det går i Nelly eller Nevernaked stort sett 🙂 De har jo alt man trenger?  
Nå er jeg ikke spesielt glad i godteri eller søte saker generelt, men smågodt spiser jeg en gang i blandt. Mat derimot, nærmere sagt middagsmat er det beste jeg vet. Jeg kunne spist middag måde til frokost, lunsj, middag og kvelds. Om jeg virkelig skal kose meg en fredagskveld kjøper jeg inn langtidsmørnet ytrefilet (smaker mer enn indrefilet), lager potetbåter i ovnen og har verdens beste saus (er helt hektet på soppsaus for tiden) og spiser dette med rødvin i glasset. Åh, får vann i munnen bare av tanken! Dette skal jeg definitivt lage i helgen!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg