EDIT

 

(ANNONSE – Affiliatelinker)

JAKKEHER (-25%!)/ DRESSBUKSEHER (-25%!)

Bilde av meg og en søt valp som ikke har noe som helst med innlegget å gjøre.

Vet du hva, jeg hadde faktisk tenkt å skrive et langt innlegg rundt gårsdagens spetakkel. Men, i dette sekund ombestemte jeg meg faktisk. Etter en trillion år som blogger så er det én ting som aldri går av moten; på internett kan alle anonymt skrive hva man vil, til hvem man vil, i hvilken som helst tone. Det eneste som har forandret seg er at jeg rett og slett har blitt for gammel til å bry meg. Ikke bry meg om folks tilbakemeldinger, men å bry meg om å bli kalt for de styggeste ting du kan tenke deg. Konstruktive tilbakemeldinger setter jeg derimot stor pris på ♥

Med deg sagt, ønsker jeg alle en fortreffelig onsdag! Jeg skal på trening:) Lev og la leve, ha en fin dag!

 

24 kommentarer
    1. Digger det. Med en gang du får kritikk så er det fra «sure nett-troll». Sjokk at dette plutselig gikk tilbake til å handle om deg igjen😯 news flash: det handler ikke om at du ikke har hatt korona?!? Hva har det med saken å gjøre? og sånn helt btw: det handler ikke om deg (for en gang skyld) Vet det er vanskelig å begripe. Nok en gang, reduser all konstruktiv kritikk til «sure nett-troll» så slipper du å tenke over det folk faktisk sier og se deg i speilet:) Ha en super dag, tren hardt og husk å PUST – siden du kan! Kos deg i Spania! 🥂

      1. Hei Georg! Som du ser i det forrige kommentarfeltet har jeg ingen problemer med å ta til meg kritikken 🙂 Husk, det er stor forskjell på konstruktiv kritikk og direkte hets på mitt utseendet, min intelligens eller person. De “sure nett-trollene” er altså i sistnevnte kategori. Ellers setter jeg pris på din tilbakemelding, ha en strålende dag! 🙂

    2. Vet du, jeg bor i Spania selv. Vi var i full lockdown på denne tiden i fjor. Og da mener jeg ikke «lockdown» som dere snakker om i Norge! Vi fikk ikke gå ut av leiligheten på 3 måneder. Tro meg, det var hardt å se Instagram og snap fra venner i Oslo som satt i parken i sola og nøt livet. Per dags dato har Spania færre smittede per 100.000 innbyggere enn Norge, og er det noe landet trenger sårt så er det slike som deg som kan komme å støtte økonomien. Det er vanvittig sårt å se hvor mange triste skjebner som sliter på grunn av mangel på støtte fra myndighetene. Det er ikke alle som har et gigantisk oljefond å ta av! Jeg mener at det ikke noe forskjell på å reise til Spania, enn å reise rundt innenfor Norges landegrenser, så lenge du holder karantenen din. Her handler det mer om at det er forventet at du går frem som et godt eksempel. Men hvorfor skal du det? Gjør hva du vil. Livet er for kort til å tenke på hva andre mener hele tiden, og er det noe nordmenn er flinke til så er det å dømme hverandre nord og ned. Jeg vet at at besøket ditt og pengene du kommer til å legge igjen her betyr mye for mange. Med andre ord, jeg støtter deg i avgjørelsen, og håper du får en fantastisk fin tur!

      1. “Per dags dato har Spania færre smittede per 100.000 innbyggere enn Norge, og er det noe landet trenger sårt så er det slike som deg som kan komme…”

        Leser du i det hele tatt hva du skriver her?!?! Hvis landet har færre smittende enn Norge, så er vel det siste landet nå trenger at flere kommer reisende fra land med høyere smittetrykk. Vi blir aldri ferdig med dette her så lenge folk fra land med høyere smittetrykk forflytter seg til land med lavere smittetrykk. Da beveger bare smittebølgen seg fram og tilbake. Det vi og alle land sårt trenger nå er at folk holder seg i ro til effekten av vaksineringen trer i kraft. Det beste for økonomien er om vi blir ferdig med dette så fort som mulig, men det fordrer at folk faktisk følger anbefalingene og ikke forflytter seg mellom land og områder.

    3. Rart du snakker om “sure nett-troll” når så og si alt du har i kommentarfeltet fra dette innlegget er konstruktive tilbakemeldinger fra nordmenn som er på bristepunktet etter et langt år med strenge restriksjoner… Vi alle hadde hatt godt av en månede i varmere strøk akkurat nå, men dette er ikke tidspunktet der det kan forsvarlig gjøres.

    4. Beklager, jeg ler. Trodde du ikke at du ville få reaksjoner på dette? Du skriver at kommentarfeltet ditt strømmer over av personlige historier fra folk. Hvis du da mener kommentarfeltene på disse innleggene ser jeg ikke så mye personlige greier, men mye frustrasjon. Frustrasjon for at vi andre må gjøre jobben for alle som velger å trosse ANBEFALINGENE. Du sier at det rettes en lang pekefinger mot deg som enkeltperson. Nei vettu, er du så selvopptatt? Pekefingeren rettes i det store og hele mot at «noen» (hvemsomhelst) ikke blir med på den forhåpentlig siste store felles kampen for at «alt skal bli bra», (et utsagn du forøvrig sier at du hater.) Og så, er dere «influensere» 5 år eller noe sånt? Å komme med det der «åååååå, alt er selvfølgelig min feil» hva hjelper det? Forsvar?
      Det verste med hele greia er at innleggene skrives med en haug med bilder, affiliates-lenker og reklame. Det vil si at du tjener en hel masse penger til turen din, på at vi «sure nett-troll» blir frustrert på vegne av en hel nasjon. Vi vet f… ikke hvordan din situasjon har vært det siste året nei, men hva har det med saken å gjøre?? Det er vel ingen som påberoper seg å vite noe om det? Kjernen her er vel at en påvirker har lagt ut et innlegg om reise i koronatiden, og at vedkommende ikke bryr seg? Og så forventer man ikke reaksjoner? Jeg skjønner at jeg og andre er stokk dumme som reagerer, men Coronaen og alt er vel min feil (forsvar). Til lykke med pengene du har tjent på meg.

    5. Covid er selvfølgelig ikke din feil. Det som derimot er din feil, er ditt bevisste valg om å “bare gi litt faen” og reise. Og jeg behøver ikke å kjenne deg som person for å si det. Din livssituasjon kan være både sånn og sånn og det er det ingen andre som hverken har noe med eller vet noe om. MEN det endrer ikke det enkle faktum at at det fortsatt ikke er lov å reise og at du velger å ikke bry deg om det. Og da må du regne med reaksjoner.

      Men heller ikke det bryr deg (sier du). Bryr du deg virkelig ikke om hva andre mener eller det du noe du sier til deg selv for å legitimere valgene du tar? For at det glasset med hvitvin på vei til Spania skal smake litt mindre bittert

    6. Jeg digger det!
      Skjønner veldig godt at du vil reise vekk fra Oslo i denne tiden, og jeg hadde gjort nøyaktig det samme hadde jeg hatt økonomien til det..
      Nyyyt! <3

    7. Enda en blogger som en må fortelle at. INGEN AV OSS ER ANONYME! Vi har en ip-adresse som kan avsløre hvor hver enkel person bor! MEN du må til politiet for å vite 100% hvem dette trolle er!
      Så nei, ingen er ANONYME!

      1. Ip adresse kan byttes med evt vpn og mangr andre muligheter å gjemme deg på din amatør ikke si noe du ikke vet noe om

        1. Amatør faktisk… vet godt hva jeg snakker om! Nei en kan ikke gjemme seg bak VPN eller andre portaler! De finner deg, uansett! Så du ditt lille troll, nice try but not good enough!

    8. jeg hadde gjort akkurat det samme som deg om jeg hadde hatt mulighet 🙂 god tur! Nyt Spanialuften 😀

    9. Jeg tror nok grunnen til at dette provoserer er fordi det er mange som VIL reise, mange som vil besøke besteforeldre, mange som vil på hytten sin,’mage som vil gi en klem.. Vi får beskjed om å ikke gjøre det av staten, da velger vi å høre. Det som provoserer er rett og slett fordi at vi er mange som vil gjøre det du gjør, men vi velger å ikke gjøre det.. Jeg har nesten ikke sett min egen mor på over ett år pga Corona. Hun er sykepleier og må passe på og ikke omgås med for mange mennesker pga pasientene sine.. Barna mine får ikke sett henne, barna mine får ikke vært med på idrett, ja vi er maaaange som er dritt lei, deprimerte, ønsker oss sol, og litt mindre tiltak og regler, men vi drar ikke på ferie til andre land fordiom. Jeg tenker at du burde holdt deg for god til dette, ihvertfall av å dele det. Nå er du vg, Dagbladet og sol sak, nå blir det hvertfall hatefulle kommentarer i kommentarfeltet ditt.

    10. Jeg syns det er veldig synd at du gjør dette… Det var jo nettopp det å reise som skapte denne pandemien. Om ingen hadde reist, hadde vi aldri fått dette inn i landet vårt.

    11. Det sies at man blir stadig mindre selvsentrert med alderen, får større perspektiv og bryr seg mer om de rundt seg, så nei det er tydelig at du ikke er “blitt gammel nok til å ikke bry deg”, men heller fortsatt er for ung til å bry deg om andre rundt deg. Men for all del det er ditt egoistiske valg, må vi bare for alle oss andre sin skyld håpe at ikke leserskaren din plutselig tenker at dette nå er greit og også begynner å reise rundt og spred sykdommen slik at vi andre som faktisk bryr oss om andre må vente enda lenger med å reise fordi DU ikke klarte å vente. Håper også ingen andre blir syk pga deg og ditt egoistiske valg, eller at du plutselig må ta opp en sykeseng i et allerede sprengt helsevesen i Spania. Og ja, godt jobbet med å bygge imaget ditt. Dette er det eneste jeg kjenner deg som nå, hun egoistiske bloggeren som ikke klarte å vente bare noen måneder til med å reise (til massevaksineringen har sin effekt) som dermed er med å bidra at vi andre må vente lenger, eller i verste fall bidrar til enda mer smitte og død. God tur!

      PS: I tilfelle du enda ikke har forstått det; Grunnen til at man IKKE skal reise er for at vi skal bli ferdig med denne dritten og dermed kunne reise fritt og kunne leve fritt igjen så fort som mulig. DU og andre som velger å ta unødvendige reiser og forflytter dere rundt er de som hovedsakelig står for opprettholde smittetrykket. Så takk skal du ha, veldig hyggelig av deg!

      1. Helt enig med deg Erik. Og ganske typisk at Julia ikke har kommentert innlegget ditt eller andre innlegg som er kritiske til hennes kommende reise til Spania. Mens innlegg som støtter Julia, ofte får en kommentar med “Tusen takk., dere er rå.” Det er kanskje for mye å forvente at bloggere skal kunne ta til seg kritikken, da mange bloggere ofte bruker uttrykket “haters” om de som kommer med faktabasert, saklig kritikk.

    12. Ønsker deg god tur😊Hadde jeg hatt mulighet,hadde jeg gjort akkurat det samme🤗Hilsen helsearbeider som må stå på her hjemme🤞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg