STJELT AV POSTEN?

Noen mennesker kan være så forbanna frekke!! For noen dager siden bestilte jeg en gigapakke fra nelly som jeg gledet meg ihjel til å hente på posten. I det jeg fikk hentekoden dro jeg på mitt lokale postkontor for å hente pakken, og jeg var så spent! Jeg kom i disken, oppga hentekoden min og damen bak kassen gikk for å hente pakken min. Skuffelsen min når hun kom med pakken var stor.. Forran meg var det ikke en stappfull pose med flotte kjoler, en ny ullkåpe og et par sko som jeg hadde håpet på – tvert imot. Det var en stor, slapp pose som tydelig hadde blitt åpnet av noen, deretter lukket igjen med teip. Jeg sa til damen bak kassen “Hmmm, dette er nok feil pose, kanskje det ligger noen andre til meg der?”. Men det gjorde det ikke. Jeg forklarte henne hva jeg hadde bestilt, og at det garantert ikke var den posen der. Hun var like sjokkert for meg, for på pakkseddelen i posen sto det at alle 12 plaggene skulle ligge pakket i posen. Hun sa deretter “men nelly bruker da ikke sånn teip? det ser ut som om noen har åpnet posen, tatt tingene og teipet den igjen”. Og det var akkurat det som var tilfellet.

Når pakken dro fra nelly sitt lager var den nemlig full av klær til meg, og ikke helt tom (med unntak av en singlett som lå igjen i posen). Via de to/tre (??) leddene posten bruker på å få pakken til postkontoret mitt har noen nemlig vært så frekk å stjelt alle plaggene mine. Det er garantert ikke de på nelly, noe som betyr at en ansatt i posten har stjelt tingene mine. Noe så frekt? Heldigvis finner man vel ut hvem synderen er til slutt, det som irriterer meg mest er at alle tingene er borte. Sånn så forresten posen ut da jeg kom på posten:

10967976_551784424924523_907472983_n
Man ser det ikke så godt her, men posen er helt tom med unntak av en singlett som ligger nede i venstre hjørne. Her ser man også at noen har åpnet posen, for så å slenge på to teipbiter for å liksom lukke den. Latterlig!

Jeg ble så sint at jeg bestilte meg en ny nellypakke med en gang jeg kom hjem, med helt andre ting enn jeg hadde tenkt. Fant meg bl.annet et armbånd fra Michael Kors, syns dette var så stilrent og fint. Kjøpte det i gull! Er de ikke lekre? Får håpe ikke noen på posten stjeler denne pakken også!!!

mk
Sølv HER / Gull HER / Rosé HER (adlinks)

Noen som har opplevd noe lignende?

16 kommentarer
    1. Nellyposer (spesielt hvis de er stappet fulle) sprekker lett. Når noe spretter, har Posten ansvar for å teipe igjen brev/pakker o.l. De har derimot ikke ansvar for tilstrekkelig emballasje. Mest sannsynlig har posen sprukket, Posten har teipet den igjen, og resten har enten falt ut en plass i systemet eller er på vei til deg i en annen pakke. Tror ikke noen i Posten har stjelt den, da alle slike pakker blir sport opp; altså Posten vet hvem som har håndtert pakkene i alle leddene.
      (Dersom det var Post-i-butikk er vel en ivrig butikkansatt en mulighet)
      Ta kontakt med Posten!

    2. Noe så frekt!! Bli helt overgitt over enkelte… Er det mulig?! Nei huff, håper de finner ut av dette og du får klærne dine. Håper du får en fin helg til tross for denne hendelsen! 🙂

    3. Hei! Jobber i Posten kundeservice og har mange lignende saker. Pakker blir ofte maskinelt sortert, og derfor kan de revne opp, og deretter bli teipet igjen når det oppdages i den manuelle sorteringen at embalasjen er ødelagt. Da vil evt. innholdet som har falt ut bli sendt til ubesørgelig avdelingen til Posten. Men det er uansett avsender som har erstatningsrett om det skal ha blitt stjelt eller har forsvunnet, så du må kontakte dem og be de etterlyse pakken til Posten!:D så sender nok nelly deg ny pakke!

    4. Heei Julia! Jeg jobber selv i posten, og det hender ofte at det komme pakker til oss, som dessverre er åpne og det er tydelig at den har manglende innhold.. Vi har da ansvar for å tape den igjen, og legge tilbake tingene dersom vi finner dem. Vi finner som regel ikke tingene, dessverre. Om det er noen som har vert så frekke å åpnet pakken før den kom til “mitt” postkontor, vet vi ikke. Jeg selv tror ikke det er det som har skjedd, da man som regel aldri håndterer pakkene alene, vertfall ikke i store byer som Bergen 🙂 Pakkene blir til tider veldig hardt og dårlig behandlet, dessverre, og det er da lett for at noe går galt. Dette hender ofte med “svake” pakker som fra Nelly, Ellos, H&M osv. Jeg tror det er dette som har skjedd! 🙂 Kontakt Posten kunderservice, de vet hvem som har håndtert pakken i hvert ledd!

    5. Hei, ville bare nevne at du har krav på erstatning hvis slikt skjer- at posten Norge har behandlet pakken din uaktsomt og ting inni pakken har ramlet ut. dette skjer ofte hos posten, jeg jobber der selv – og postens kundeservice innebærer erstatning på slikt. er helt sikker på at ingen har stjelt noe av pakken din, når dette er en ganske vanlig hendelse som kan finne sted. uansett veldig kjipt- men sånn skjer når tuuuusenviiis av enorme tunge pakker går gjennom postterminalen daglig!

    6. At noen kan være så frekke ja! Jeg ville trodd det desverre har vært noen på den butikken du hentet den i som har tømt den…. Håper du finner ut av det selvfølgelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg