SPØRSMÅL OG SVAR RUNDT BI

Hvordan fungerer eksamene?
Det varierer veldig fra fag til fag! Noen fag har en eksamen som teller 100%, der man enten har en skoleeksamen eller en hjemmeeksamen. Hjemmeeksamen varierer veldig, og kan enten vare i én uke eller så får dere oppgaven i starten av semesteret slik at dere har mange måneder å jobbe med den på. Det varierer som sagt fra fag til fag! 🙂 Eller så har dere fag med flere eksamener, for eksempel én innlevering som teller 60% av karakteren og en skoleeksamen som teller 40%. Jeg syns alt i alt eksamene på BI er veldig gode, og om du møter opp i alle forelesninger får du veldig mye gratis til eksamen, og du slipper å lese deg ihjel to uker før 🙂

Hvordan er miljøet på BI Bergen?
Miljøet på BI Bergen er helt fantastisk! Det er så avslappet stemning på skolen og “alle er venner med alle”. Jeg anbefaler veldig å engasjere seg i et utvalg eller en undergruppe når du starter, det er supersosialt og du blir kjent med mange nye mennesker. Jeg har fått venner for livet som jeg ikke ville fått uten BIS Marketing for eksempel 🙂 Det er jo endel ting som skjer hele tiden i form av fester, men man må jo ikke bli med på alt! Har faktisk ingenting å utsette på miljøet på skolen.

Hvordan synes du kombinasjonen mellom studier/skolearbeid og det sosiale går?
Jeg syns det går veldig greit, men siden jeg har bloggen som fulltidsjobb i tillegg merker jeg det kan være utfordrende til tider, spesielt i eksamensperioden der man liksom skal prestere 100% på alle nivå. Men til de som ikke jobber fullt ved siden skal det nok gå helt fint. Når det er eksamensperiode er liksom alle i en modus siden det er likt for alle. Jeg tror iallfall det er lurt å delta i forelesningene, da slipper du å lese deg ihjel for å henge med 🙂 Jeg elsker å være sosial og kunne aldri satt vennene mine til side, noe jeg heller ikke føler jeg må!

P5310012-2

Er det mye sosialt som foregår i regi av skolen?
Ja det er endel! På skolens bar rederiet er det fester støtt og stadig. Alt fra små quizer til store arrangementer som halloweenfest, back to school party og oktoberfest. Det er veldig gøy!

Hvordan betaler man studieavgiften, alt på en gang, eller er avgiften oppdelt utover semesteret?
Man får én regning som man betaler etter man har fått stipend fra lånekassen om man har søkt om det.

Hva synes du om forelesningene?
Jeg skal ærlig innrømme at noen fag og forelesere er bedre enn andre. Likevel er det utrolig flinke og engasjerende forelesere på BI som gjør det gøy å gå i forelesning, selvom det er klokken åtte en mandags morgen 🙂

Er du fornøyd med selve skolebygget?
Såvidt jeg vet er skolebygget flunkende nytt, så det er kjempefint!

Vil du anbefale BI?
Ja jeg har som dere kanskje skjønner bare gode erfaringer rundt skolehverdagen min 🙂 Angrer ikke et sekund at jeg valgte å starte på BI!

 

4 kommentarer
    1. Tusen takk for at du skrev dette innlegget og svarte på spørsmålene 🙂 nå er jeg bare enda mer sikker på at det blir BI på meg til høsten. Gleder meg skikkelig masse 🙂

      1. Bare hyggelig, kunne selv ønske jeg hadde litt mer info før jeg startet! Heldigvis er jeg bare fornøyd 😀 Så moro, lykke til! Klem

    2. Hei! Jeg lurer på hvilke karakterer du hadde når du søkte BI, og om det hadde noe å si for at du fikk komme inn på skolen? 🙂 er det høyt snitt for å komme inn på BI-bergen?

      1. Hei! Jeg husker virkelig ikke, men det var ingenting å skryte av 🙂 snittet varierer vel fra år til år, men du lommer inn så lenge det er plass!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg