Å SOLE SEG TOPPLØS

Om kropp ble konkludert som topp eller ikke etter alle debattene som haglet media for et halvt år siden har jeg enda ikke blitt klokere på. Jeg har tidligere sagt min mening rundt hele denne kroppspressdebatten, og det innlegget var det veldig delte meninger om. Kort oppsummert så mener jeg at alle skal få legge ut (og se ut som) hva pokker de vil, og at jo mer vi faktisk prater og debatterer rundt tema jo mer fokus retter vi mot at “de tynne” ikke skal få legge ut fordi da skapes det usikkerhet, mens de “ikke tynne” kan få legge ut det de vil for da føler andre seg bedre. Noe jeg syns er helt latterlig, for da retter man jo enda mer søkelys på det man egentlig vil unngå. Litt dårlig forklart, men du skjønner hva jeg mener? Poenget er vel bare at om vi ikke konstant hadde pratet om det, så hadde det vel heller ikke vært noen sak. Folk er forskjellig, og så enkelt er det faktisk! Hvorfor kan man ikke lære seg å forstå det i stedet for å peke finger på andre? En veldig merkelig tankegang jeg ikke henger med på.

Uansett, dette innlegget skulle ikke handle om kroppspress. Det ble visst slik likevel, for så hyklerisk er visst jeg. I dag hadde jeg skikkelig lyst til å sole meg toppløs, av den overfladiske grunnen at jeg ville jevne ut et lite flatterende bikiniskille. Vi dro på Gressholmen som er en utenfor Oslo, og fant oss en soleplass uten for mange mennesker rundt. Å vise fram mine nakne bryst har jeg kun gjort foran gode venner eller i intime sammenhenger, så å plutselig ligge med full pupp ut i Oslofjorden føltes ekstremt unaturlig. Ikke nødvendigvis fordi jeg personlig syns det var så ubehagelig, men jeg tenkte mye på om andre forbipasserende kunne bli brydd av at jeg lå “såpass” naken. Jeg hater å gjøre andre utilpass, så det tok ikke mer enn en liten time før bikinitoppen var tilbake.

Akkurat nå sitter jeg i leiligheten å tenker på akkurat dette. Hvorfor jeg ikke bare klarte å ligge der i all min prakt. Pupper er jo det mest naturlige som finns, likevel virker det som et tabutema i mange sammenhenger.. Hva tenker du?

8 kommentarer
    1. Synes det skal være forbeholdt nudiststrender eller private områder. Er ikke alle som vil se slikt og det ble også respekteres.

    2. Enig i at man burde kunne sole seg toppløs. Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan det? Menn gjør det jo, og det er samme nippel! Hehe

      I tillegg skulle jeg ønske at det ble sosialt akseptabelt å sole seg i gstreng. Har du sett hvor merkelig det ser ut å gå med gstreng hvis man har truseskille etter bikini?

      1. Haha enig! Men g-streng soler jeg meg i ofte, det MÅ vel være greit?! Vil ha så lite skille som mulig, haha! 😀

        1. Hehe mange som mener at det ikke er OK å sole seg med på stranden, men jeg sier kjør på!

          Burde vært sosialt akseptabelt å sole seg i gstreng som bare er en enkel tråd bak:) minimalt med skille!

    3. Jeg synsede er trist at kvinnens overkropp seksualiseres. Det burde gjelde samme regler for kvinner og menn om bar overkropp på stranden. Pupper kan da ikke være støtende?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg