SLUTT Å FÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET OVER KALORIENE!

Jeg sitter her med en halvannen liter flaske med solo på høyre side i sofaen og stuebordet er fylt med fat. Om jeg plutselig skulle fått besøk nå hadde de vel antatt det er oppvask for flere dager, men da hadde de tatt feil. Sannheten er at de fire halvspiste fatene er fra i dag. Klarte ikke finne noe jeg ville ha til middag, derfor spiste jeg litt av alt i kjøleskapet. Tok to biter, ble lei og hentet meg en ny rett. Nå er kjøleskapet tomt og magen full av matvarer som egentlig var forbeholdt resten av uken og helgen. Men men, jeg får heller spise mindre i morgen.

Er det ikke rart hvordan det er med jenter (dvs de jentene som tenker som meg) og mat? Jeg har sikkert spist kalorier for flere dager i løpet av den siste timen, men ligger jeg her med dårlig samvittighet? Nope, jeg trenger da vel ikke spise noe i morgen! Den unnskyldningen funker alltid. Den styrer samvittigheten min bort fra å føle seg som en feit ku som nettopp har spist yoghurt, brødskiver, speltlomper, biff, lapskaus og pasta til middag. I morgen tidlig våkner jeg opp og har glemt denne hendelsen og spiser som normalt igjen. At jeg dropper å spise på en dag blir ved tanken. Jeg er alt for glad i mat, og får heldigvis ikke dårlig samvittighet om jeg fråtser i det. Jeg er da en slank jente enn så lenge, men vi får se hvor lenge det varer om matvanene fortsetter som i dag. Haha!

IMG_1430-2

Det er alt for mange jenter der ute som lever med dårlig samvittighet for alt. Pardon my french, men fuck det altså. Som jeg ofte sier er det viktig å ta valg for sitt eget liv, og stå for de. Det gjelder også i dette tilfellet. Jeg kan si meg enig i at vi lever i et samfunn der kropp er i fokus, og det er utrolig synd at så mange føler seg presset. At man liksom skal få dårlig samvittighet for den doble cheesburgeren man handlet med seg fra mccern natt til søndag. Man blir jo tross alt smellfeit da man våkner mandags morgen siden man spiste den. Bare sånn plutselig.  Jeg har slått meg til ro med tanken om at alt går fint med måte. Kosthold, trening og selvbilde i forhold til mat er så individuelt. Jeg kan komme her med mine beste råd til hvordan føle seg bra med med seg selv og hva som funker for meg. Likevel syns jeg det er viktigere at du finner ut hva som funker for deg. Kan du plassere deg i min situasjon? Her jeg ligger i dobbelthakeposisjon på sofaen etter et heftig matkalas for én person? Om du kan det uten å få dårlig samvittighet burde du gi deg selv et godt klapp på skuldera. Det er helt innafor, og det er helt greit.

Er det noe som virkelig teller så er det ikke tallet på vekta. Det er hvordan du har det med deg selv. Hvordan du bærer kroppen din med selvtillit, uansett om du veier 50 eller 100 kilo. Som en venninne sa til meg i helgen, det finnes ikke noe vakrere enn en kvinne som bærer kroppen sin med selvtillit – uansett hvordan hun ser ut. Hun har så rett!

Med det sagt vil jeg legge til at min utrolig gode venninne Cathrine nå har kommet ut med boken sin! Du kan bl.annet bestille den på ark her. Dette er en bok jeg anbefaler alle jenter å lese, uansett hvordan forhold til kroppen din er. Jeg er så ufattelig stolt av Cathrine, dette er en bok alle jenter kan kjenne seg igjen i – og hun er så tøff som tør å dele dette ♥♥

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg