SKAL JEG SLUTTE Å SNUSE?

Det evige spørsmålet.. Skal, skal ikke. Jeg har lenge vært i vurderingsfasen om jeg skal slutte å snuse igjen, og har derfor laget en liste med fordeler og ulemper med å slutte.

Man sparer mye penger.
Bra for kroppen å kvitte seg med nikotinen.
Det er kjipt å ha en avhengighet.
Man slipper å få gule tenner.
Minsker sjansen for kreft.
Det er ikke sexy med jenter som snuser.

En dag uten snus er en dag uten mening og snus er det beste i verden.

Konklusjon; jeg fortsetter å snuse.

Jeg husker så godt den perioden jeg ikke snuste. Kroppen var fysisk uavhengig og jeg hadde ikke sug etter nikotin. Samtidig så var det noe som manglet. Jeg orker ikke gå samme runden igjen. Så om du aldri har testet snus før, IKKE gjør det. Du kommer deg aldri ut! Haha.

God morgen, forresten! Nå skal jeg ta meg en kopp kaffe og snuse dagens andre. Jeg er forresten ikke sponset av snus. I wish..

Om noen har sluttet å snuse, si gjerne i fra hvordan dere klarte det, og hvordan du har det nå! 😀

12 kommentarer
    1. Haha jeg prøvde å slutte å snuse for noen måneder siden, klarte meg i noen dager men jeg braste ut i gråt fordi jeg ikke fikk snus av kjæresten(han ville ikke bli med på å slutte).. ble helt manisk å sykt følelsesfull. Har liksom lagt til meg vaner til når jeg trenger snus, som under forelesning, etter mat, i dusjen, med engang jeg våkner, en før jeg sovner osv.. Det gjør dagen så my bedre!! haha.
      Skulle også få 5000 fra pappa om jeg ble med å slutta, men fikk ikke de pengene du gitt. Men har lagt en ny deal at jeg og pappa skal slutte etter nyttår, lettere å sette seg et mål som er noen måneder unna enn å slutte på dagen. Tennene mine har blitt gulere og har rett og slett ikke økonomi til det. Bruker rundt 1 boks på to dager, som blir nesten 2000kr i måneden om jeg ikke kjøper snus i Sverige. Så enig at du sier det er DYRT!

      1. Huff det er så fælt å slutte, kjenner meg sånn igjen!! Krysser fingrene for at du klarer det over nyttår 😀

        Jeg skulle jo egentlig få lappen av mamma og pappa om jeg ikke startet å snuse før jeg ble 18, men det skjedde jo ikke.. Hahah, fristelser hjelper ikke på meg 🙁

    2. To venner av meg slutta, hun ene gikk inn for det å suplerte med unico(eller hva det heter ).
      Mens typen slutta en dag han var ekstreemt bakrus! Hadde ikke lyst på snus, og har aldri snusa siden ✌

      Typen min snuser fortsatt, men begge de to andre er strålende fornlyd med valget, er jo litt kjipt å pluttselig få buvirkninger som vi ikke vet så mye om endaa

      1. Ikke så dumt å slutte dagen derpå kanskje! 😀 Jeg ville aldri startet med Onico, det er jo nesten like dyrt bare at det er mye eklere syns jeg.

        Ja det er veldig skummelt, for de har jo ikke forsket nok på bivirkninger osv.. Men men, yolo! Neida hihi

    3. Jeg har snust siden jeg gikk i 9 klasse typ(26 år i dag)skjønner ikke hvordan man fikk tak i det engang..? Jaja. Jeg har sluttet to ganger, og begge gangene sluttet jeg på dagen. Litt fordi kjæresten min plutselig bare sluttet, og da skulle jeg bevise at jeg ikke var noe dårligere enn han. Hehe. Den første gangen klarte jeg meg i nesten 1 mnd tror jeg, men så begynte kjæresten å snuse igjen og da ble fristelsen for stor for meg også gitt.
      Men rett før sommeren igjen i år bestemte jeg meg for å prøve å slutte igjen, kun fordi jeg ville prøve å spare penger egentlig. Har faktisk ikke snust siden, og dette er litt over 4 mnd siden nå. Men jeg kan fortsatt kjenne på «savnet» etter såppas lang tid, så det er liksom ingen enkel sak, nei

      1. Haha samme her! Altså jeg aaaner ikke hvordan jeg fikk tak i det. Tror kanskje det var typ de eldre søskenbarna til en venninna som kjøpte? Da kostet snus også bare 50kr. Good times <3

    4. I feel you!! Klarte å slutte i 12 dager for 4 år siden, og det er de 12 kjedeligste dagene jeg har hatt. Fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å slutte. <3snusforalltid<3

      1. Det hørtes ut som 12 forferdelige dager! Nei jeg syns det er sykt imponerende at folk klarer å slutte, og faktisk ikke starte på igjen. Det skjer nok aldri med meg <,3

    5. Jeg sluttet faktisk da jeg var 17 år. Foreldrene mine oppdaget at jeg snuste, så gidde de meg et valg mellom lappen og snus. Jeg valgte lappen, og var snusfri i 10mnd. Så kom nyttårsaften, og jeg skulle «bare nett ta en». Og da var det gjort

    6. Et lurt triks for å klare å slutte er å f eks kjøpe en snus du synes er ekkel. Jeg klarer f eks ikke å hverken lukte eller snuse Skruf original. Da fristet det lite å ta en snus. Ellers kan man ta så mange snus i munnen på en gang at man blir kvalm, og så tenke på den følelsen hver gang man får lyst på snus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg