SKAL JEG SLUTTE Å DELE REISEN?

(adlink) JOGGESETTHER

God morgen! ♥ Tok meg en liten pause fra sosiale medier i går, rett og slett fordi jeg ikke visste helt hva jeg skulle skrive. Min intensjon har aldri vært å provosere eller å vise “fuck you” til alle dere der hjemme. Jeg måtte rett og slett vurdere om jeg i det hele tatt skulle fortsette å dele fra livet mitt her nede eller ei. Nå har jeg tenkt over det, og svaret er selvfølgelig JA – jeg deler. Dette her er livet mitt akkurat nå, og de som syns det er kjipt å følge med på (noe jeg kan forstå!) så er det ingen tvang å klikke seg inn her, eller å følge meg på sosiale medier.

Syns det er dumt å konstant måtte forsvare seg for å “bryte regler”, og at man gang på gang må poengtere at man faktisk følger reglene som gjelder. JA vi bruker munnbind hele tiden (med unntak av når vi spiser, er hjemme eller….. tar bilder som over haha). Vi er ikke sammen med flere enn vi får lov til. Vi holder innetiden fra 23-06. Følger regler på resturanter og stranden. Husk at det som legges ut på story er et sekund eller to av hele opplevelsen! Jeg skal ikke hjem til Norge å smitte dere alle med korona med det første. Husk at jeg også er et menneske som blir lei meg av alt det grusomme jeg får på telefonen min dagen lang. Jeg sier det igjen; konstruktiv kritikk er greit – men nettmobbing er faktisk bare lavmål. Dette er alt jeg kommer til å si om sakene, så nå skal jeg nyte tiden min her nede innenfor koronareglene sine grenser 🙂

Koselig morgentur med hundene! Jeg bor hos Kaltrina og Gustaf til mandag, så nå føler jeg at jeg er på “ferie” fram til da. På mandag innkvarteres jeg i leiligheten jeg skal bo i resten av reisen, så da er det back to work og skole.

26 kommentarer
    1. Hvorfor skal du slutte å publisere din ferie, når Isabel Raad får fri hånd til å publisere om sin reise? Helt ulogisk for meg. Så fortsett å publiser, kos deg masse og nyt alle solstråler du kan få <3

    2. Hvorfor spørre om du skal slutte å dele reisen når du allerede har bestemt deg for hva du kommer til å gjøre?
      Det folk ønsker svar på er følgende: Hva er det du ikke kan gjøre i Norge, som du kan gjøre i Spania?
      Hvorfor dra på en unødvendig fritidsreise (dine egne ord) når UD fraråder ALLE unødvendige fritidsreiser?

      1. Ser du kommenterer alle innlegg alle Julia legger ut. Visst det plager deg så mye at hun er i Spania, så anbefaler jeg deg å holde deg unna bloggen hennes. Da behøver du ikke å irritere deg og ikke minst holde dine negative tanker utenfor. Hun har nok forstått at du er uenig i hennes valg. Det er nok nå, Arild 🙂 Bruk påsken din til andre ting, som å dra inn litt D-vitaminer for å få opp positiviteten din 😉

        1. Céline G,
          det må være lov å stille kritiske, saklige spørsmål, når en blogger publiserer at hun skal reise til Spania, og dermed blir en offentlig person med det ansvaret som følger med. Og det forsøket på hersketeknikk med å omtale saklig kritikk som negative tanker kan du spare deg, Céline G.
          Du burde kanskje se og lese deg opp på hva kommentator/journalist Ingeborg Senneset( som er utdannet sykepleier)skriver i Aftenposten angående koronaviruset og reiser utenlands når vi har en verdensomspennende pandemi gående. Jeg anbefaler også å lese de artiklene i Aftenposten som handler om hvor mye av smitten som skyldes importsmittet, og hvordan den har kommet til Norge.

          1. Har lest så mange negative kommentarer fra Arild fra andre innlegg at jeg ikke gidder å lese denne, men pray for Arild da… skjønner ikke hvorfor folk skriver stygge kommentarer og kjefter på noen som reiser, det er vel kun Erna dere burde kjefte på?! Hvis hun hadde fått ut fingeren for flere måneder siden så hadde det ikke vært lov å reise med fly og så hadde vi unngått det muterte viruset… sånn som regjeringen holder på blir vi aldri ferdig med dette tullet.. jeg kan isolere meg så mye jeg vil, men det har jo ingen hensikt når folk reiser fram og tilbake fra London

            1. Stian,
              kan du komme med konkrete eksempler på negative kommentarer jeg har kommet med? Mener du at vi ikke kan tenke selv, og at regjeringen må tenke for oss når vi befinner oss i en verdensomspennende pandemi?

            2. Jeg orker ikke å scrolle gjennom alle innleggene som du har kommentert på, og jeg tror ikke det er noe poeng i å skrive til deg for du bare fortsetter å kommentere med spørsmål og alt mulig.. Du ser helt idiotisk ut på nett. Julia prøver å leve livet sitt og hun vil ikke ha en debatt med deg, du må plage politikerene for dette viruset og la Julia være i fred. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du følger henne heller for du er ikke i markedsgruppen hennes eller noe, så tror ikke det er helt sunt for deg at du er her

            3. Jeg helt enig med deg Stian og Celine G, og kunne ikke fått sagt det bedre selv!
              Arild Landrø har slengt ut masse negative kommentarer også i andre innlegg i flere uker nå på Julia sin blogg. Og det ser jo helt latterlig ut! Det blir rett og slett for dumt.

              En ting er å slenge ut en negativ kommentar i ett innlegg, men han fortsetter og fortsetter, og for meg virker det som Julia ikke orker å forholde seg til det lenger, og det forstår jeg så jævlig godt!
              Kos deg masse på tur, Julia 🙂

    3. Del så mye du vil Julia, jeg har sagt mitt og orker ikke å lese/følge/engasjere meg mer. Du får kose deg, dele, og vise livet i Spania, I dont care… Jeg er lut lei, trist, sint og oppgitt over de unødvendige reisene «influencerne» bare MÅ gjøre AKKURAT NÅ. Men siden dere bare MÅTTE reise (skjønner fortsatt ikke hvorfor) så får dere bare kjøre på, du og verste isabelraad. Jeg skal stå i det her hjemme jeg, bare drit i det dere, og så skal jeg kose meg og reise uten SOME….når det er anbefalt. Hilsen sliten Reiserikkenå

    4. Hvordan hadde verden sett ut skulle alle vært så ego å reist i nå? Hvordan kom alle de muterte variantene til Norge?

      1. Hadde alle gjort det samme, og vært like egoistiske så hadde denne pandemien garantert vart i mange flere år til. Veldig skuffende at enkelte synes det å reise er viktigere enn å vise omtanke til sine medmennesker. Er så mange mennesker der ute som har det mye verre. Gjerne ikke fått sett familie, kjæreste og barn på over et år. (Jepp, det gjelder også meg)
        Likevel så er en sydenreise utrolig viktig for en influencer. Skjønner ikke hva man tenker med. Jeg holder meg trygt og godt hjemme og deltar i dugnaden. Alle er like lei, men vi er i samme båt.

    5. Vet du hva Julia, kos deg men vær forsiktig. Mange dømmer og kritiserer deg for de ønsker å være der du er nå! Jeg leser ikke noe særlig blogg, men helt ærlig er det herlig å se noe annet som ikke har med covid å gjøre. Hadde jeg hatt muligheten, hadde jeg gjort det samme. Kos deg og gjerne fortsett med å dele turen din!

    6. Jeg skjønner at du er nødt til å fortelle deg selv at du ikke gjør noe galt, at du følger alle regler og retningslinjer. Men, sannheten er likevel at om alle hadde tenkt som deg, like egoistisk som deg så hadde vi vært ille ute! Jeg er så uendelig glad for at de aller flest av oss holder ut, og holder sammen. Jeg er så ubeskrivelig glad for at vi holder oss i vårt eget hjemland, her vi har fått beskjed om å holde oss akkurat nå. Når du likevel reiser av gårde, og du i tillegg deler hvor syyykt gøy du har det…ja, da blir det rett og slett bare totalt skivebom. For å si det på godt norsk, Nå driter du deg ut frøken.

    7. Blir utrolig lei meg av å se hvor egoistisk du er. Har fulgt deg veldig lenge og likt deg godt, men kommer ikke til å gjøre det lenger nå. Håper du sender en tanke til alle som står på for at vi skal komme oss gjennom dette. Og for oss som ikke har sett familie på ett år. For min datter som er 1 år og enda ikke har fått møte besteforeldre, oldeforeldre og tanter. Og for min sønn på 5 år som nesten ikke har fått være i barnehage eller feiret bursdagen sin. Vi er også dritt lei, og skulle reist til Spania slik vi pleier. men vi blir her for å støtte og bry oss om alle de som kan miste livet, deres nære og helsevesenet som redder liv hver dag!

    8. Ikke nødvendig å slutte å dele, jeg kan bare slutte følge.. Mister respekt for alle som tar slike egoistiske valg. Vi trenger alle ferie fra dette coronahelvete, du er ikke spesiell, men det er faktisk ikke mulig at alle driver å reiser nå. Derfor blir det veldig trist å se de som retter langefingeren til resten av oss andre fordi de selv trenger ferie (som jo vi alle trenger).

    9. Julia Nyland: 1.Hvor godt har du fulgt regjeringen og UD sitt reiseråd om å unngå unødvendige fritidsreiser?
      2. Hvorfor tror du det er slik at reiseforsikringen ikke gjelder i land som UD har markert som røde?
      Hvilke signaler tror du forsikringsselskapene mener å sende? Oppfordrer de folk til å reise når reiseforsikringen ikke er gyldig?
      3 Er du kjent med hvordan smittesituasjonen har utviklet seg i Steinkjer kommune de siste dagene. De hadde få/ingen smittede, men her om dagen ble minst 3 stykk påvist smittet. Den ene var smittet i utlandet, den andre var smittet etter å ha hatt besøk fra Østlandet, og den tredje har foreløpig ukjent smittevei. Men det førte til at omtrent 1500 personer måtte i karantene/ventekarantene.
      Derfor bør vi så langt det er mulig unngå reiser utenfor bostedskommunen.

    10. Håper du fortsatt velger å dele reiser, refleksjoner, opplevelser og det som opptar deg. Norge er et topp land, men dessverre også endel gretne og sjalu mennesker som ønsker å devaluere andre ved første mulighet.
      Ønsker deg en inspirerende vår og sommer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg