SERIEFAVORITTER

Hei! Jeg har hatt seriemaraton i hele dag, og tenkte å komme med litt tips til serier. Alle ligger på netflix, og i denne omgang tenkte jeg å anbefale serier som ikke er så typisk. Alle har jo omtrent sett the vampire diaries og gossip girl osv, så orket ikke ta med disse 🙂

Heroes:
Dette er nok den aller første serien jeg ble helt hekta på! Så den for sånn fem år siden, og nå har jeg faktisk startet på den igjen og den er like spennende nå 😀 Husker jo ingenting omtrent, haha! Serien handler om mennesker som har forksjellige evner, noen kan fly mens andre leger seg selv, og noen gjør helt andre ting. Dette høres kanskje helt nørd ut, men Heroes er bare sååå spennende og jeg anbefaler den til absolutt alle! Introduserte den til en venninne her om dagen, og hun ble helt hekta og har sett ferdig alle fire sesongene allerede.. Haha! Alle sesongene ligger ute på netflix, og du kan se den her.

heroes

Breaking Bad:
Jeg tenkte dette egentlig var en gutteserie, eller for spesielt interesserte. Startet litt motvillig på den for rundt ett år siden, og syns kanskje de første episodene var litt rar og ikke så veldig spennende. Fortsatte likevel å se, og det angrer jeg ikke på. Dette er faktisk den beste serien jeg noen gang har sett! Ble helt knust da jeg så siste episode og visste det ikke kom ut fler. Den handler i utgangspunktet om en mann som får kreft og ikke har råd til å forsørge familien sin siden behandlingen er så dyr. Han jobber som kjemilærer og er utrolig smart, og finner ut at han kan lage methamfetamin for å dekke utgiftene. Denne serien anbefaler jeg på det aller sterkeste og jeg kunne virkelig ønske det kom ut flere episoder!!  Du kan se hele serien på netflix herBreakingBad

The Killing:
Denne serien handler om to etterforskere som prøver å løse drap. Den startet som et pang og jeg ble veldig hekta, men denne serien ble litt langdryg for min smak da man må gå over én sesong før man finner den skyldige. Jeg ble alt for rastløs og måtte spole frem til nest siste episode, haha! Ellers likte jeg serien veldig godt 🙂 Du kan se serien på netflix her.
the-killing-photos-5

Weeds:
Denne serien er som breaking bad, at de første episodene er litt rar men plutselig blir du helt hekta. En av de beste seriene jeg har sett! Det er litt vanskelig å beskrive hva den handler om, men i utgangspunktet er det en alenemor som selger weed til andre i nabolaget deres, før det hele eskalerer. Du kan se hele serien på netflix her.Weeds-Season-4-Promo-weeds-1543024-1280-1024

Kom gjerne med tips til deres favorittserier 😀

20 kommentarer
    1. Da kan jeg med glede fortelle deg at det skal komme en sesong 6 av Breaking Bad 🙂 Dette har Vince Gilligan sagt selv. http://nationalreport.net/vinc
      Du vet jo faktisk ikke hva som skjer med Walt, i og med at slutten er litt “åpen”. Så de sier at det skal komme en sesong 6, så nå kan du bare glede deg! 🙂
      Anbefaler deg forresten å se Better Call Saul, hvis du ikke allerede gjør det. Det er en prequel til Breaking Bad, og så langt er den veldig bra!

    2. Utrolig morsomt å se at vi har så lik seriesmak! Har selv sett ferdig alt av breaking bad og weed, i tillegg var heroes en av de første seriene jeg ble skikkelig hekta på og så ferdig på kort tid! Ha en fin dag 🙂

    3. The big C synes jeg er god. Humorserie son handler om en dame som får kreft og virkelig bestemmer seg får å leve livet.

    4. Har veldig lik smak innen serier ja 🙂 Anbefaler Suits, er blitt hekta 🙂 Ligger på netflix den også!

    5. Jeg vil anbefale Dexter, hvis du ikke har sett den allerede? Sesonavslutningen var helt på tryne, men uten om den siste episoden er det en helt fantastisk serie!
      The following, Secrets and lies, Bates motel, og How to get away with murder er også utrolig bra so far!

    6. Hvis du likte breaking bad kan jeg anbefale spin off serien “better call saul” 🙂 Det handler om “historien” til advokaten i breaking bad, Saul Goodman, før og hvordan han ble til en kriminell advokat.
      Ellers er jeg superfan av supernatural! Har fulgt med på den serien i mange år. Den handler om brødrene Sam og Dean, som jakter på alle mulige slags skapninger som spøkelser, demoner, vampyrer osv. Den er riktignok veldig “overnaturlig” og slikt, men det skjer så mye mer enn bare at de jakter og den er aldri kjedelig!

    7. Også må jeg ikke glemme House of Cards! Er et politisk drama som handler om paret Frank og Claire Underwood. De gjør alt for at Frank skal bli president, de er helt besatt av å få makt. Kan ikke fortelle for mye, i frykt for å avsløre viktige ting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg