SER ZARA SPØKELSER?

Hei! Okei, jeg har et veldig rart spørsmål til dere.. De siste to døgnene har Zara oppført seg veldig merkelig. Flere ganger om dagen blikker hun på ett punkt mot kjøkkenet, og uler høyt mens hun lager rare lyder. For det første har jeg aldri hørt Zara ule før i hele mitt liv, mens de to siste døgnene har hun gjort det flere ganger. Jeg fikk filmet henne i går mens hun hadde en av sine ule-sessions, og som man ser stirrer hun på et punkt og blir helt fra seg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det, og lurer på om noen har erfaring eller har opplevd noe lignende?

Jeg tror egentlig ikke på spøkelser, men etter en lang natt med googling har jeg funnet flere artikler som forteller at hunder ser energi på en helt annen måte enn mennesker. Uansett om hun ser et gjenferd eller om det bare er en rar periode for Zara vet jeg ikke, men jeg er egentlig veldig bekymret..

Over ser dere henne i går kveld. Akkurat slik gjorde hun flere ganger i går, og et par ganger i dag tidlig. Hva kan det være?

17 kommentarer
    1. Oi, det var skikkelig skummelt! Jeg tror absolutt dyr ser/merker ting vi mennesker ikke ser.. Så det er ingen grunn til å kjefte eller noe på de, de vil bare si ifra 🙂 Hunden min gjorde det samme!

      Og ikke for å skremme deg, men.. du ser de hvite prikkene som dukker opp helt på slutten? De siste 3-4 sekundene eller noe.. de hvite prikkene er visst ånder

    2. Hei!!

      Haha jeg ville bare si at de hvite prikkene er mest sannsynlig støvpartikler så ikke bekymre deg for det!

      Ellers synes jeg det virket merkelig og tror faktisk at hunder kan merke sånt de. Det var jo skikkelig skummel stemning, helt mørkt og ekkel musikk i bakgrunnen!!!

    3. Wææ, synes dette var litt skummelt jeg. Skvatt skikkelig da den hvite prikken kom på slutten, og har også lest at det kan være ånder..
      Har du merket noe merkelig i leiligheten før?

    4. Skummelt!! Jeg vet at støvpartikler ofte vises på kamera med blits, men skal jeg være helt ærlig så virket ikke den grå/hvite “prikken” som støv. Jeg har sett mye på Ghost adventures (haha) og der er det OFTE slike prikker som kommer på kamera som blir referert med ånder. Det er jo litt creepy med tanke på at den beveger seg såpass fort forbi, den “svever” liksom ikke sakte som støv hadde gjort, om du skjønner? Du burde søke litt rundt på det og finne videoer slik at du ser selv hva jeg mener. Tror ikke det der var støv

    5. Den hvite prikken på slutten er nok garantert støv. Det er mange overtroiske som tror at slike (orbs) prikker er ånder. Men det skal vist bare være tull. Har du alltid TVn på når det skjer? 🙂
      Jeg ser det står på ett hundeforum at : ´´Elekroniske aparater avgir ofte høyfrekvente lyder som mennesker ikke kan høre, men som hunder fanger opp og som de opplever som vonde og plagsomme. Dette kan muligens være en grunn for at hunden din uler når TV`n står på. ´´

    6. Dette er fordi hun har løpetid. Instinktet gjør at hun reagerer sånn.
      Lille hunden min driver i perioder å uler hjemme, fordi han av instinkt merker at andre hunder ute har løpetid. Dette er nok ikke noe med ånder å gjøre

    7. Åååå så ekkelt, ble nesten litt redd selv nå jeg, og får litt vondt av deg som skal sove der helt alene i natt. Har også hørt at de hvite prikkene, er sånn åndegreier, men for all del – jeg er ikke noe ekspert på det området. Har også lest at dyr kan merke slike overnaturlige ting.
      Selv tror jeg igrunn ikke på slike ting, men det er jo ekkelt når man merker slike ting. Katten min oppfører seg også litt spesielt noen ganger, på litt samme måten som Zara, og da freaker jeg heeeelt ut.
      Håper det er en mer logisk forklaring på dette enn disse spekulasjonene med ånder/spøkelser 🙂

    8. Min hund har reagert en gang på noe som ikke var der, men reagerte da med å flekke tenner og bjeffe høylytt.. er jo individuelt det der da vil jeg tro 🙂 men Zara virker jo rolig selvom hun uler, kan jo hende hun bare sir fra at det er noe der, eventuelt noe som lager lyd i en annen etasje oog lignende 🙂

    9. Er jo ikke akkurat noe ekspert, men tror du ikke heller Zara ville gått mot kjøkkenet og stått der å stirret? Hunder går jo som regel mot mennesker, når de ser folk.

    10. Hvor gammel er hun? Husk at hunder har en spøkelsesalder 🙂 min chihuahua skremte vettet av meg da vi var alene hjemme.. knurrer og gleffesa etter noe i været, haha.. låste meg ute å fikk noen til å hente oss. Men er sikker på at han så noe, er begått selvmord her. Men uansett vær obs på den spøkelsesaldern..står mye om den 😉

      1. Wææ så skummelt!! Zara er fem og et halvt år, hvor gamle er de som regel i spøkelsesalderen?

        1. Ååh, har kun hørt og lest at det er når de går ifra valpefasen til “ungdomsåra” at de kan få en sånn periode! Mistet min første chihuahua ifjor (akkurat idag), fikk henne hjem i en urne, og da jeg hentet meg en ny hund så startet han å reagere her… noen kan mene at det er pga “uroligheter” i forbindelse med at urna står her, eller at det er noe annet som man ikke ser.. han er 2år nå, og har fortsatt noen stunder på natta der hvor han fester blikket og knurrer.. ekkelt hehe!

          1. Oi huff!! :O Så utrolig vondt det må være å miste hunden sin.. Utrolig merkelig at den nye merker det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg