send en liten tanke

  I dag er vår dag jenter! Den éne dagen i året jeg personlig syns man kan legge vekk all krangling, bitching og generelt unødvendig drama som ofte oppstår oss jenter imellom. I dag er dagen man kan tenke over viktigere ting, og tenke over fellesskapet vi jenter har. Om du er fra Spania, Norge eller Polen. Om du er tykk, tynn eller normal. Om du er blond, rødhåret eller brunette – så lenge du mangler en kjepp mellom beina så er du en del av denne dagen. Jeg føler meg så utrolig heldig som er kvinne i dette landet, der vi har det så utrolig godt. Send en tanke til våre medkvinner i andre land, som absolutt ikke har samme godene som vi har.  Hva er det vi egentlig kjemper for her i Norge? Likestilling? HAH. Bare tanken på å gå i et tog igjennom Karl Johan med plakater som sier “likestilling i Norge” gjør meg utrolig flau. Misforstå meg rett, for jeg aner virkelig ikke hva de protesterer mot i hovedstaden i dag.  Uansett, bare tenk over det kjære kvinnelige lesere. På hvor bra vi har det. Tenk på kvinnene i resten av verdenen, som kanskje blir voldtatt eller drept i dag. Nettopp fordi de er kvinner. Fordi de ikke er like mye verdt som oss. I stedet for å fokusere på oss luksusmennesker oppe i nord, som kanskje mangler 1% før likestillingen blir 50/50, burde vi heller bruke tiden vår på å hjelpe andre som ikke har det like bra som oss. Jeg kjenner jeg har så utrolig mye å si om saken, men jeg klarer liksom ikke å formulere det på en skikkelig måte. Ordene blir for små, og tankene alt for store. Jeg håper uansett alle sammen er takknemlige for det vi faktisk har, og sender i det minste en tanke til våre medkvinner i andre land. Vi har det så godt fra før, og nå er tiden for å holde sammen. Alle kvinner. Uansett alder, seksualitet eller farge.  GRATULERER MED DAGEN <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg