SANNHETEN MÅ UT

Noen av dere har kanskje fulgt meg i fem år nå, og jeg syns det er på tide å legge alle kortene på bordet. Være ærlig med dere, og ikke spille på denne løgnen lengre. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, men jeg får bare prøve så godt jeg kan så håper jeg dere henger med.

Når noen spør hvorfor jeg startet å blogge, rykker jeg alltid litt på skuldrene og sier “vet ikke helt, det bare falt meg inn som 16 åring. Hadde vel et stort eksponeringsbehov eller var oppmerksomhetssyk”. Den løgnen har jeg levd på lenge nok. Sannheten er.. jeg startet å blogge, og blogger enda for å finne meg en suksessfull mann som vil ha meg.

Allerede som 16 åring var jeg klar på hva jeg ville ha. En rik mann med nok penger til å kjøpe hele verden. Jeg startet da å planlegge, kalkulere og spekulere i hva jeg måtte gjøre. Plutselig slo det meg som et lyn fra klar himmel – jeg måtte starte en blogg! På den bloggen skulle jeg skrive om livet mitt, klærene mine og hvor mye sminke jeg brukte. Jeg skulle bli en av norges største bloggere så alle menn la merke til meg. Når jeg blir 24 år er planen min endelig fullstendig, da er tiden inne for å finne den rette (og rikeste) mannen der ute. Da har jeg pimpet meg selv på internett i 8 år, det burde være nok.

IMG_2431-2

Dere må skjønne at bloggen min kun har vært et edderkoppnett frem til nå, der jeg prøver å fange så mange mannfolk som mulig. Jeg gir uttrykk for at jeg blogger for meg selv og leserne mine? Huff, jeg vet ikke hva jeg skal si lengre. Sannheten er nå ute, masterplanen min siden starten har vært å finne en prins til å redde meg. Jeg kommer fra en utrolig fattig familie i Molde og alt jeg vil er at noen velstående skal se meg for den vakre kvinnen jeg er, og få meg ut av den forferdelige tilværelsen jeg lever i.

Dette høres kanskje veldig latterlig ut? Vel, det er det også. Dette er mitt svar til psykologen Leif  Edward Ottesten Kenair, som mener vi jenter blogger om klær å utseendet for å tiltrekke oss suksessfulle menn og vil ha en askepotthistorie. (Les uttalen her, les også svaret til daglig leder i United Bloggers her)

Ett øyeblikk der prøvde jeg virkelig å tro på at sannheten var at jeg blogget for å få en mann. Noe det såklart ikke er. Jeg kommer heller ikke fra en fattig familie i Molde, og har det fantastisk med kjæresten min. Hvordan ville du reagert om jeg var seriøs med dette innlegget? Hvilken kommentar ville du lagt igjen i kommentarfeltet? Skriv den gjerne, blir veldig nysgjerrig 😀

IMG_2494-2

 

18 kommentarer
    1. haha. jeg tenkte først at dette må da være tull, og så når jeg leste videre at det måtte være noen som hacket bloggen din eller noe for å stille deg i et dårlig lys. man blogger jo selvsagt for å rette søkelyset mot seg selv, men om det er utelukkende for å få seg en rik mann er vel en ganske harsh påstand, vil jeg si.

    2. helt ærlig…. så tok jeg ikke spøken før du sa det. hevet ikke øyebrynet en gang. Høres litt ille ut når jeg skriver det, mend et er sannheten.

    3. Herregud, nå begynte jeg å lure! Noen er nok sånn, noen begynner nok å blogge kun for pengene og “kjendis”-taktene sin del. Men det er jo veldig lett å gjennomskue de da

    4. Da hadde jeg sagt at det er noe av det rareste du skrev på bloggen, hvor mange gutter/menn tror du leser noe sånt som bloggen din er ???

      Det er nok ikke mange:)

    5. Hvis dette hadde vært sant, da hadde jeg lurt på om det hadde tørna helt for deg. om du hadde blitt spik spenna gal og lurt på hva du egentlig hadde tenkt med, haha. Det er jo ikke mulig å være så tilbakestående!

      Selvfølgelig handler det om deg, det er jo din hverdag og hvordan du lever, som er hovedpunktet! For en mann det der må være ass, man kan jo begynne lure på hva han egt tenker med?

    6. Sånn er det men noen menn vettu. De synser og mener om kvinner, med verdens dårligste utgangspunkt for å vite hvordan det er å være kvinne selv 🙂 Gud forby at verden skal handle om noe annet enn dem. Skal sies at det skjer den andre veien også, kvinner kan ha ganske sterke meninger om hvordan det er å være mann også. Men skulle likt å se den faglige bakgrunnen han baserer den uttalelsen på.

    7. Morsomt,faktisk. Leser mange blogger, og ingen av bloggene jeg leser har dette som mål, å fange en rik mann. Det er bare latterlig. Man blogger vel for seg selv og mange bloggere når ut til sine lesere for å bli kjent med dem og skape bekjentskap! For mange er bloggen en jobb også. Kristina Andersen tjener dritbra på å drive bloggen sin, hun lever jo av det! Tror ikke hun trenger en mann for å forsørge henne, men jeg tror ikke hun vil ha en fyr som snylter på henne!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg