SÅ VAR DET DE QUOTSENE..

Det er ikke akkurat sjeldent man kommer over en sykt bra quote på insta eller facebook og tenker “DEN skal jeg ta med meg videre, og huske på i vanskelige tider!”. Senest på lørdag satt jeg på vorspiel da jeg kom over en som sa “Always do what you are afraid to do”, og da tenkte jeg YES! Endelig kom quoten som skal forandre livet mitt, og jeg skal nå alltid gjøre ting jeg er redd for. Det virket som en bra idé, men i praksis kommer det jo aldri til å skje. Som om jeg noen gang kommer til å dykke med haier eller holde en edderkopp.  Så har jeg kommet over uendelig med motivasjonstaler som omhandler året 2014, for 1.januar skal alt forandres. Det sier jeg hvert eneste år, men det skjer sjeldent. Plutselig har juli kommet, og jeg bare “ops, glemte visst å leve et sykt bra liv i år også, heldigvis er det bare et halvt år til 2015, da!”. 
Jeg føler det er så utrolig lett å motivere seg selv via å leve etter ting andre har skrevet ned på papiret, for om man leser noe man kjenner seg igjen i så gir det en følelse av glede. Men jeg har kommet fram til at det hjelper ikke, for den gleden og den motivasjonen forsvinner fem minutter senere da quoten for lengst har sklidd ut av tankene. Om man plutselig finner samme quote igjen så er det nesten slik at søren, det var det jeg skulle huske å gjøre med livet mitt ja….  Så min leveregel fra nå av er at jeg skal prøve å motivere meg selv så godt som mulig, og heller bare la meg inspirere av disse flotte quotene i stedet for å prøve å lage en livsstil ut av det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg