RESTAURANTANBEFALING I BERGEN

ANNONSE – Affiliatelinker og sponset opphold

SUNNIESHER / JAKKEHER / BUKSEHER / SKOHER / VESKEHER

Hei og god maaaaandag ♥ ÅH for en helg. Det har vært avslapning og kos med typen fra ende til annen. Akkurat nå sitter jeg på kontoret til REGN å prøver å jobbe litt. Så langt i dag har jeg egentlig bare skravlet med Ingeborg ute i butikken. Har i det minste jobbet med mine sosiale ferdigheter, mens den faktiske jobben jeg kom hit for å gjøre har blitt satt litt på vent. Heheh!

Fra fredag til lørdag bodde vi på det nye Edvard Grieg Heritage hotellet i Bergen sentrum som heter Opus XVI. Det.er.så.fresht!! Jeg har spist lunsj i restauranten en gang tidligere, og maten er helt fantastisk. På fredagskvelden slo vi virkelig på stortromma, og hadde en helt nydelig kjærestekveld. Bestilte flere deilige forretter (alt fra kaviar, østers og andelever), hovedrett (jeg spiste indrefilet av hjort og den var helt sjuk!) pluss dessert. Da den kom var jeg vel og merke så ufattelig mett, men klarte likevel å presse i meg både fra ostefatet og den deilige isen. Mmmmm ♥

Dette var første gang jeg smakte østers!

Det var også første gang jeg smakte kaviar – sånn ordentlig kaviar altså og ikke den fra Mills. Var litt skeptisk, da spesielt fordi jeg så for meg at konsistensen skulle være kvalmende. Til min store overraskelse både smakte kaviaren superdigg, og konsistensen var nesten litt som…grøt(?) (det er egentlig feil ord å beskrive den med, men kommer ikke på noe annet). En innertier!

 

Her er hovedrettene, til høyre ser du min hjort som var helt perfekt tilberedt. Fy søren altså, det var så godt. Vi satt i flere timer med deilig mat, drikke og bare koste oss. Lokalet er helt nydelig, og jeg angrer på at jeg ikke tok enda flere bilder. Det er vel sånn når man koser seg – at mobil og kamera blir litt glemt. Noe som er en positiv ting 😉

Tusen takk for en helt fantastisk opplevelse Opus XVI! Enten om du ønsker å bo på hotellet eller ikke, så MÅ du teste ut restauranten uansett om du bor eller skal på besøk til Bergen. Både lunsjmenyen og middagsmenyen er til å anbefale 🙂 Menyen finner du her!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg