REISEN TIL RØDEHAVET

ANNONSE – Reise i samarbeid med Camp Fluid

(Vil likevel poengtere at innlegget er skrevet på eget initiativ)

Nå er det drøye tre uker siden jeg kom hjem fra Rødehavet med Camp Fluid, og syns det er på tide med et oppsummeringsinnlegg av et av årets desidert største høydepunkt. Jeg har alltid vært litt sånn at om man ikke har forventninger, kan man heller ikke bli skuffet. Turen til Egypt hørtes jo ut som en drøm allerede før avreise, men jeg var litt skeptisk før jeg dro. Jeg har aldri vært på et aktivitetscruise tidligere, og må innrømme at jeg heller ikke har vært den mest aktive personen det siste året. Hvilke type mennesker reiser på sånne turer? I mitt hode var det kun veltrente ekstremsportmennesker som helt sikkert kom til å dømme meg som en dum, blond rosablogger (noe jeg forsåvidt også er, hehe), som bare kom til å ta bilder av seg selv eller sole seg på dekk hele dagen. Det var én av grunnene til at jeg ikke helt turte å ha spesielt store forventninger til turen.

Èn av grunnene til at jeg ikke har blogget mer om turen i ettertid er fordi jeg sliter litt med hvor jeg skal starte. Man kan jo alltids starte med det åpenbare, som er den luksuriøse standaren på båten, det krystallklare vannet, kritthvite strender på ubebodde øyer og det herlige liv til sjøs. Noe som i seg selv legger standaren for en fantastisk ferie. Likevel var det ikke det som gjorde denne turen til en av de aller beste.

De dømmende-ekstremsportsmenneskene jeg fryktet i forkant viste seg å være en helt fantastisk gruppe med åpne, genuine, varme og morsomme mennesker. Allerede etter dag én forsto jeg at dette her kom til å bli bra. Det er utrolig rart hvor nær man kommer mennesker etter en sånn uke. Hvor fort man åpner seg og prater sammen som om man har kjent hverandre hele livet. Jeg kan ikke huske sist jeg følte meg så vel, og så sett i en gruppe. Nei, jeg merker jeg blir litt tom for ord når jeg skal beskrive stemningen på yatchen. Det var så trygt, og rett og slett helt fantastisk!

Omgivelsene og menneskene var definitivt det som gjorde store deler av turen, men det som toppet alt var at jeg også følte at jeg var på en aktivitetsferie. Før vi reiste så jeg for meg at dette kun var en tur for de som kitet, og som sto opp grytidlig hver dag for å fange den perfekte vinden ved stranden. Men, der tok jeg feil! Det var aktiviteter som passet for absolutt alle. Bading, tubekjøring, snorkling, dykking, synkronstuping (haha) og ikke minst – noen forbanna gøye fester etter solen gikk ned. Dessuten innførte vi 7-minute workout på dekk til oss “kitefruene” som vi likte å kalle oss. Må har vært et morsomt syn 😉

Å reise på aktivitetscruise med Camp Fluid er noe jeg definitivt skal gjøre igjen. Her blir dine interesser ivaretatt, og jeg kunne ikke vært fornøyd med hele opplegget. Må rett og slett skryte litt ekstra av Per-Øyvind som orkestrerte det hele, og måtte passe på alt fra kitere til kitefruer, besetningen på båten og vimsete bloggere som meg og June.

Dette er en ferie som passer for ALLE. Uansett om du er 20 eller 50 år. Jeg skal bli med neste år, og da tenker jeg faktisk å prøve meg på kitingen også – som man kan lære seg under turen. Tusen takk til Camp Fluid for en helt fantastisk tur. Det er sjeldent jeg blir tom for ord, men det har de klart.

Jeg kommer til å informere om neste gang Camp Fluid arrangerer et aktivitetscruise som dette, for dette er en tur jeg mener er perfekt for alle uansett alder og forutsetninger. Jeg har fremdeles litt bilder som jeg ikke har delt enda, men de kommer senere.

Håper alle får en fin tirsdag ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg