REDD FOR Å DRA PÅ GRUPPETIME ALENE?

unnamed4

 

 

 

La meg fortelle dere en liten historie. Jeg ble først introdusert for gruppetimer da jeg bodde i Molde. Da dro jeg som oftest på step-timer med mamma på Moldehallen. Jeg fant tidlig ut at gruppetimer virkelig var noe for meg, da jeg ikke hadde peiling på styrketrening og jogging var det kjedeligste jeg visste. Dessverre var det slik at det var uaktuelt for meg å dra på disse gruppetimene ved mindre mamma ble med. Resten av venninnene mine trente på andre senter eller ville ikke bli med meg, så da ble det bare sånn. Etterhvert ble jeg så lei av å alltid måtte ha en annen person å forholde meg til, og som “bestemte” når jeg skulle trene eller ikke. Det var skikkelig dritt å måtte tilpasse seg en annen persons timeplan. Jeg som ofte hadde fri på formiddagen ville gjerne trene da, men det gikk jo ikke siden mamsen var på jobb.

Til slutt sa jeg bare nok. Jeg elsket å dra på gruppetimer og det var latterlig at jeg ikke kunne gå alene. Jeg husker min første time som “singel” som om det var i går. Jeg var dødsnervøs og følte alle andre dro med sine venninner og at jeg ble sett på som en looser som var alene. Jeg så dessuten for meg at om jeg gjorde noe feil på timen, så hadde jeg ingen å se etter som kunne støtte meg. Jeg var redd for at alle kom til å se det å tenke “stakkars, der er hun alene og får ikke til trinnene engang”. Med alle disse tankene i hodet dro jeg likevel på timen, og fant heldigvis ut at jeg tok grundig feil!

Det var ikke bare meg som var alene, men mange andre. Dessuten bryr virkelig ingen seg om hva andre gjør på timene, for de har nemlig nok med å tenke på seg selv. Dette er jo et par år siden nå, og etter den gang går jeg fast på diverse gruppetimer. Som regel helt alene. Det er mange av dere som skriver til meg at dere syns det er skummelt å dra alene på timer, og derfor lar være. Jeg skjønner dere utrolig godt, for jeg var jo livredd selv! Men jeg håper de som sliter med å alltid måtte ha med seg en venninne iallefall tør å prøve én time for å se hvordan det går. Jeg kan ikke beskrive hvor deilig det er å faktisk ikke være avhengig av noen for å komme seg på trening. Det er ikke alltid timeplanen til deg og menneskene du vil trene med passer, og slik er det bare. Selv elsker jeg å ha en treningspartner, men jeg elsker også å kunne dra på trening alene. Iallefall på gruppetimer, for der blir man liksom fortalt hva man skal gjøre og man henger seg på. Tro det eller ei, men majoriteten av de på gruppetimene jeg drar på er der faktisk alene også 🙂 Så gi dere selv en liten utfordring neste uke, og dra på en time alene! Kommenter gjerne her om du har gjort det, er spent på å høre 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA


Med det sagt vil jeg også komme med en liten anbefaling av en gruppetime jeg testet ut for noen uker siden. Den heter Shape, og er en skikkelig effektiv styrketime. De har den både på Sats og Elixia sine senter! Jeg er alltid litt nervøs før jeg tester ut nye timer, i redsel for å ikke henge med. Heldigvis gikk det veldig fint, og det var greie styrkeøvelser jeg hadde vært borti før. Var helt kjørt i kroppen etterpå, så tommel opp for det! Det er jo derfor vi drar på trening, sant? Anbefales 🙂 Noen som har testet den? 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg selv begynte å dra på gruppetimer med venninene mine, men det var mange ganger det kræsjet med timeplanene våres, men jeg hadde ingen problemer med å gå alene på gruppetime. Jeg kan innrømme at det var litt ubehagelig den første gangen, men jeg forsto jo ganske fort at det var mange andre der som også var alene. Etterhvert som jeg hadde gått på mange av de samme timene lenge, så var det også de samme personene som gikk på timen sammen med meg, så vi alle fikk jo god kontakt. Så det hele var positivt fra min side! Jeg elsker gruppetimer selv. Hater å trene i studio alene fordi jeg føler jeg ikke blir sliten nok av det. På gruppetime føler jeg at jeg får mye mer ut av treningen og ihvertfall når det står en instruktør å skriker på deg og retter deg opp om du skulle gjøre noe feil 🙂

      http://www.katrineaastorp.blogg.no

    2. hahaha, kjenner meg så syykt igjen.. girer meg selv skikkelig opp og melder meg på en time, men så rett før avbooker jeg igjen fordi jeg ikke tør. Er så kleint å ikke henge med liksom, mens med venninner er det bare morsomt, hihi. Shape er faktisk en av timene jeg tør å gå på alene, digger den:)

    3. Shape, er den første gruppetimen jeg var på da jeg begynte på SatsElixia 🙂 Synes Bootylisious og shape puls er kjempe bra også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg