Q&A: MINE MATVANER

Hei fra den største copy caten i bloggbransjen i dag! Dette innlegget kopierte jeg av Kristina, som igjen kopierte det av Marthe. Jeg elsker å lese sånne innlegg selv, så håper det faller i smak 😀 #noshame

Hva spiser du helst til frokost?

Akkurat nå spiser jeg to bløtkokte egg, og et par brødskiver med godt pålegg (majo-overload med ost, skinke eller lignende). Pluss et stooort glass melk!

Hva spiser du oftest til middag?

Her er det ingen fasit, jeg spiser alt. Mat er jo en av livets store gleder, så middagen skal være god! Dessuten elsker jeg å lage mat 😀 Gå i kategorien “ukens oppskrift” for typiske middagsretter for meg. Noe som minner meg på å bli flinkere til å poste oppskrifter!

Hva er du dårligst på å lage?

Ingenting….? Haha! Jeg vil være så freidig å påstå at jeg er en over gjennomsnittet god kokk, og mestrer det meste. Det eneste jeg ikke liker (og heller ikke er spesielt god på) er baking.

Hva er din absolutte favorittrett?

Det varierer også veldig, men akkurat nå er jeg ekstra fan av andebryst med pastinakkpuré, appelsinsaus og karamelliserte epler. Tenkte å lage det til valentines 😀 MMM!

Er du en salt eller søtmoms?

SALT!

Hva er din største guilty pleasure?

Alt som har med fett å gjøre. Meierismør, kremfløte og karbo. Mmmm elsk ♥♥♥

Er det noe du absolutt ikke liker?

Nei, faktisk ikke! Jeg liker det meste, iallfall av det jeg har smakt på så langt i livet. Er derimot ikke så fan av foie gras. Syns både smaken og konsistensen er ganske ekkel (for å ikke snakke om hvordan det lages..)

Hva drikker du helst?

Til mat? Der er jeg faktisk ganske sær. Om man skal lage skikkelig mat, skal man også ha skikkelig drikke. Det utgjør halvparten av måltidet etter min mening. Jeg drikker vin eller øl, kommer helt an på hvilken rett. Jeg kan rett og slett ikke forstå de som drikker pepsi max til et deilig biffmåltid for eksempel. Helt uaktuelt for min del!

Ellers drikker jeg stort sett vann i hverdagen, og en energidrikk i ny og ne. Kjøper nærmest aldri brus.

Om du skulle spist en rett hver dag resten av livet, hva ville det vært?

Det måtte faktisk blitt sushi. Både fordi det er sunnere enn mine andre alternativer som er kaloribomber, og fordi jeg aldri blir lei!

Du skal ha take away, hva spiser du?

Sushi, igjen! Syns nesten aldri take away smaker digg, fordi så mye av konsistensen blir ødelagt i oppbevaringsboksene. Både pizza, indisk, kebaber osv er best ferskt. Sushi holder seg like godt derimot.

Hva har du alltid i kjøleskapet?

Alltid egg og meierismør (selvom sistnevnte står på kjøkkenbenken).

Hva har du alltid i fryseren?

Absolutt ingenting. Eller, kanskje pomfri? Hahah!

Hva var det siste du bakte?

Jeg er ingen fan av å bake, og det eneste jeg baker er focaccia.

Hvor mye bryr du deg om at maten du spiser skal være sunn?

Null komma niks.

Hva craver du akkurat nå?

Smågodt, sørlandschips og holiday dip:)))

 

4 kommentarer
    1. Anbefaler og teste paprika dippen neste gang isteden for holiday! Røde pakken som er rett ved holiday. Den er myyye bedre😄

      1. Ironisk nok føler jeg meg “tynnere” og bedre nå som jeg ikke er nazi på hva jeg spiser. Jeg spiser når jeg er sulten, og spiser det jeg har lyst på. Selvfølgelig er jeg opptatt av næringsrik mat, men det er mest for energinivået mitt. Det tar alt for mye tid av hverdagen om man skal tenke igjennom mat på den måten, og det orker jeg rett og slett ikke lengre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg