PROTEINRUNDSTYKKER OG UKENS SPILLELISTE

Etter skolen tok jeg meg turen på trening, og det er aldri et godt tegn når man blir andpusten på vei opp trappen fra garderoben.. Hadde likevel bestemt meg for å få noen kilometer bak meg på møllen, planen var 8km men jeg måtte fint gi meg på fem. Haha, for en kondis altså! Da jeg kom hjem hadde jeg lyst på noe sunt og digg, men er så lei av alle oppskriftene mine.

Prøvde meg på proteinrundstykkene jeg snappet oppskriften fra min kjære kollega i United Bloggers, Espen Hilton. Han har en “gå ned i vekt meny” på bloggen der han legger ut sykt mange digge oppskrifter, anbefales veldig! Tusen takk for oppskriften mr. Hilton, disse rundstykkene smakte helt fantastisk 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De er superenkle å lage også, tok meg bare to minutter å mikse alt sammen.

Du trenger:
400g havregryn
Fire egg
400g cottage cheese
To ts bakepulver

Bland sammen egg, cottage cheese og bakepulver med en stavmikser. Havregrynet tar du i til slutt. Da blander du alt sammen med en sleiv, før du former fine rundstykker. Stekes i ovnen på 200 grader i mellom 15-20 minutter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fikk 11 rundstykker av denne blandingen, og da regnet jeg meg frem til at ett rundstykke inneholder bare 190 kalorier. God deal! Har nettopp spist et og er stappmett, ingen tvil om at disse metter godt. Stappfulle av proteiner og man kan kose seg med gode rundstykker uten mel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Når vi først er inne på tema trening og kosthold tenkte jeg å legge ut en liten spilleliste. Jeg har ingen bestemt musikksmak, og hører på alt som faller i smak. Sangene under er best til trening (evt fest). Personlig prøver jeg å la vær å høre på samme musikk på trening som i hverdagen, da jeg fort blir lei – og da er de ikke gode å trene til lenger. Likevel klarer jeg ikke å la være å ha den øverste sangen på replay, sååå kul! Kom gjerne med dine favorittsanger!

Yolanda Be Cool, DcupSoul Makossa (Money) Radio Edit (spotifylink her)
PANG!Walking in the sun (spotifylink her)
Hailee SteinfeldLove Myself (spotifylink her)
Vinten, Clarence Coffee jr. – The way you look at me (spotifylink her)
Bluford DuckShoulder to cry on (spotifylink her)
OneRepublic – I lived arty remix (spotifylink her)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg