PÅ AKUTTEN

sjuk

Hei ♥ Det har vært stille fra meg siden lørdag, og det er fordi jeg ikke har vært helt i toppform. For å si det mildt! Da jeg kom hjem fra Stockholm i går ettermiddag merket jeg at det var ubehagelig i øverste del av magen. Det var ikke så ille da, så jeg tenkte ikke mer over det. Litt senere på kvelden fikk jeg besøk av Ingeborg og Hedda som skulle levere tilbake Zara til meg, og vi delte en takeaway pizza. Rett etter at vi var ferdig å spise fikk jeg helt sykt vondt i øvre del av magen, og måtte kaste opp. Jeg tenkte det var fordi jeg var for mett, og la meg rett ned på sofaen.
Jeg sovnet nesten med en gang med alle klærene på, og våknet opp klokken to i natt med de sykeste smertene i magen og ryggen. Det var så intenst at jeg ikke klarte å kle av meg en gang, og lå helt stille i et par timer før jeg endelig fikk byttet til nattklærene mine. Jeg tenkte smertene kom til å gå over av seg selv, men da de bare ble vondere og vondere og mer omfattende bestemte jeg meg for å ta en taxi til legevakten rundt fem i dag tidlig. Da hadde jeg vært våken i over tre timer, og lugget i fosterstilling i sofaen. Da jeg kom hadde jeg så ekstreme smerter og hylgråt. Det var så vanskelig å forklare hvor jeg hadde vondt, siden det var vondt overalt! Jeg har aldri hatt en sånn type smerte før, så jeg hadde ingenting å sammenligne den med heller. Etter noen kjappe tester på legevakten fikk jeg beskjed om at legen ville legge meg inn på Haukeland Sykehus, så jeg ble kjørt opp dit rundt seks i dag tidlig. Der var jeg i flere timer, tok mange forskjellige tester og fikk smertestillende. Å få smertestillende etter så mange timer med konstant smerte var en lettelse jeg ikke helt klarer å beskrive. Det var veldig deilig å endelig kunne trekke pusten helt inn, og sove noen timer etter en lang natt.
Nå har jeg kommet hjem, og jeg har fått med meg endel smertestillende jeg skal ta utover kvelden etter behov. Jeg har fått en eller annen infeksjon i magen eller blindtarmen, men legene sa de trodde det var for tidlig i infeksjonløpet at blodprøvene ga et konkret nok utslag. Jeg må derfor tilbake senere for å finne ut hva som feiler meg. Akkurat nå ligger jeg langflat på sofaen og har nettopp tatt smertestillende for å dempe det hele. Det er utrolig vondt, og jeg syns det er vanskelig å røre på meg. Jeg krysser fingrene for at de finner ut av det så fort som mulig, slik at jeg er fort tilbake på bena. Jeg har virkelig ikke tid til dette her, og håper jeg blir frisk asap! Men helsen kommer først, så jeg får bare smøre meg med litt tålmodighet.
Jeg ville bare oppdatere for å si at jeg ikke kommer til å oppdatere noe mer i dag. Jeg får se an hvordan formen er i morgen, for jeg vil jo gjerne vise frem de siste bildene både fra Stockholm og generelt være aktiv her på bloggen. Ellers håper jeg alle har en bedre start på uken enn meg ♥
15 kommentarer
    1. Da Jeg hadde blindtarmbetennelse slo det ikke veldig ut på blodprøve og urinprøve da jeg var veldig tidlig ute.
      Få legene til å ta ultralyd på deg, det gjorde de på meg, og så med en gang at det var infeksjon.

      Masse god bedring. Det høres virkelig ikke godt ut

    2. Jeg hadde blindtarmbetennelse for ikke så lenge siden, da jeg lå med intense smerter veldig lenge. Dro på sjukehuset og de fann aldri ut hva som feilet. Smertene mine ble svakere etter hvert.Da kom det en overlege inn og sa at jeg kunne velge om jeg ville åpne magen for og sjekke om det var blindtarmen eller om jeg ville dra hjem. Jeg valgte og operere, og det viste seg da at blindtarmen var sprukket, noe som kunne vært svært farlig om jeg hadde valgt og dra hjem. Om du fortsatt har smerter kan det være lurt og sjekke det en ekstra gang og ikke vente til det skal gå over.

      1. Oi shit det hørtes jo helt sykt ut!! :O Nå ble jeg litt redd, hehe. Men det går mye bedre nå, så avventer litt 🙂 men takk for tips uansett! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg