OVERLEGEN, JEG?

Hei og gooood fredag! Tenk at det er helg allerede, denne uken har jo bare rast fra oss eller hva? Iallfall for meg. I går var jeg som sagt en tur ute, og det var så hyggelig! Det ble ikke en alt for sen på kveld, og det er jeg glad for i dag 😀
I går skjedde det forresten noe jeg syns var skikkelig ubehagelig. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe om det på bloggen, for jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal formulere meg for å ikke virke som en skikkelig stuck up bitch? Jeg prøver meg uansett. En gang i blant kommer det lesere bort til meg når jeg er ute, noe jeg syns er SÅÅ hyggelig. Jeg føler jeg meg jo ikke litt kjent engang, så jeg blir like overrasket hver gang. Haha! Men… På byen i går kom det en jente bort til meg. “Hei” sa hun, ingenting mer. “Hei?” sier jeg tilbake, litt spørrende fordi jeg ante ikke hvem hun var. “Venninnen min sier du er skikkelig overlegen, så jeg skal sjekke om det er sant” sier hun. Jeg husker ikke hva jeg svarte, for jeg ble litt satt ut. Kjenner jeg meg selv rett var jeg sikkert dritfrekk tilbake, for hva faen er det for en ting å si til noen man ikke kjenner? Er vi 10 år eller? “Herregud, venninnen min hadde rett!” sa hun. Haha, javel sa jeg. Hadde du bare kommer bort å introdusert deg selv hadde jeg nok vært skikkelig hyggelig tilbake, men når du kommer bort til meg på byen å “angriper” meg med den kommentaren der, hvilken respons forventer du å få? En klem og takk?

P1077608-2

JUMPSUIT HER

Jeg var nok ikke spesielt hyggelig mot denne jenten, og jeg burde holdt meg for god til å reagere. Men, jeg syns det er så utrolig unødvendig. Nå er jeg nok ikke kjent bare å være overlegen, men for å være tidenes bitch også. Men men, folk får jo bare si så mye de vil. Om man ikke tør å komme bort å prate på en voksen måte, og sitter i et hjørne med venninnene prater drit om mennesker de ikke kjenner sier det vel egentlig mer om andre enn om meg. Ikke for å skryte eller noe, men jeg er faktisk veldig hyggelig! Haha. Ikke mot alle da tydeligvis.
Overreagerer jeg? Burde jeg tåle det fordi jeg har en offentlig blogg? Det er klart at man får et inntrykk av meg via internett, men jeg kan virkelig ikke forstå hvordan jeg kan være overlegen mot mennesker jeg ikke kjenner. Skal jeg gå å si hei til alle jeg møter da, bare sånn just in case de leser bloggen min? Nei, sånn kan man jo ikke holde på. Jeg syns det er så stas om noen kommer bort for å slå av en prat, men om du ikke har noe fint å si så kanskje det er best å la være?
Hva tenker du om dette?

P1077612-2

Men, nå er det uansett helg og jeg skal ikke tenke mer på dette. I kveld skal Cathrine har tapas og vinkveld, og jeg vet jo veldig godt hvordan de kveldene bruker å ende… Som regel dansende og syngende på stuebordet hennes. Haha! Huff, jeg gruer meg allerede til i morgen tidlig, men det kommer nok til å være SÅ verdt det.

 

42 kommentarer
    1. Kan du ha en uteliv guide for Bergen igjen? Den du har laget før er litt gammel og kanskje ikke ‘gjeldene’ lenger hehe. Jeg trenger litt hjelp for er nyyy i byen :)))

    2. Jeg er sikker på at du er en super hyggelig person, men gjennom bloggen oppfatter jeg deg som svært overlegen og noe bitch. Syns dette gjenspeiler seg veldig på de videobloggene dine (kanskje det er dialekta som gjør det?), og litt gjennom hvordan du skriver inne mellom. Selv har jeg alltid tenkt at du er “annerledes” når man møter deg som person, da en blogg kun viser en liten del av deg. Tenker man hvert fall skal holde seg for god til å komme med slike kommentarer når man møter noen offentlig.

      1. Hvordan kan jeg virke overlegen i måten jeg skriver på? Syns at det er sånn, men jeg tar til meg tilbakemeldingen din.

    3. Etter å ha lest bloggen din i flere år har jeg en oppfattelse av deg som er alt annet enn overlegen. Jeg syns du virker som en veldig varm og snill person Og ikke minst, en utrolig god venn!

    4. Kommenterer aldri blogger, men dette syntes jeg nesten blir for latterlig. Du er et vanlig menneske som alle oss andre. Du kan ikke, som du sier, drive og si hei til alle du ser for å unngå å virke overlegen. Jeg hadde selv blitt forbauset om noen kom bort til meg med samme kommentar som du fikk. Hva skal man si? Det blir for latterlig. Folk må virkelig tenke seg om hvordan de selv oppfører seg i hverdagen.

    5. Jeg syns ikke du virker overlegen i det hele tatt. Syns du virker som en veldig søt og hyggelig jente på bloggen. Og når jeg handlet på butikken din så jeg at du var sånn i virkeligheten og

    6. Ikke i det hele tatt? Jeg har lest bloggen siden du startetAt du i det hele tatt må spørre om det.. noen jenter bare lever av å jekke seg selv opp.. ikke tenk så mye på det, kommer alltid til å være noen som mener sånt.. 🙂

    7. I starten da jeg leste bloggen din synes jeg du kanskje fremstod litt overlegen eller noe slikt, men etter å ha lest mer på bloggen din synes jeg du virker som en utrolig hyggelig og søt jente. Jeg prøver selv å huske at ikke alle kan like meg, høres ut som de jentene hadde drukket litt for mye. Derimot synes jeg bloggen din har blitt veldig bra de siste månedene, hvor du har blitt veldig flink til å variere innhold og oppdatere ofte.
      Håper du får en fin helg 🙂

      1. Kanskje jeg var litt overlegen også, haha! Neida, men det er jo vanskelig å få frem personligheten sin 100% via tekst 🙂 Syns bare det er kjedelig når det oppstår sånne situasjoner. Tusen takk for det, jeg prøver virkelig å jobbe mer med bloggen for tiden, og det er gøy å høre at det vises <3 Håper du har en super helg, klem!

    8. Årrh, jeg kjenner at jeg ble skikkelig provosert av å lese dette her. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk kan få seg til å gjøre slike ting… Hvor ble det av folkeskikken? Å komme opp til noen du ikke kjenner og kalle dem overlegne synes jeg er usmakelig. Jeg sitter ikke igjen med det inntrykket av deg, og om jeg hadde gjort det så hadde jeg for all del ikke kommet opp til deg å sagt det rett ut. Synes helt ærlig at hvis man ikke har noe fint å si så kan man heller lukke munnen igjen. Stå på Julia <3

    9. Haha, om jeg noen ganger ser deg IRL så kommer jeg til å hilse som vi er venner. Glemmer på en måte at det kun er jeg som “kjenner” deg. God helg Julia, kos deg <3

      1. Haha da hilser jeg nok med et smil tilbake, så lenge du er hyggelig (hvis ikke er jeg vel overlegen og bitch…), hehe Neida! God helg til deg også, håper den blir fin <3

    10. Har selv møtt deg på byen og synes du er kjempehyggelig! Husker at meg og venninnen min satt lenge og snakket med deg og din venn, haha veldig hyggelig iallfall.
      Virkelig lavmål av folk å komme bort og si sånne ting til en person de ikke kjenner engang, som du sa i innlegget. Ha en fin helg uansett <3

    11. Hei Julia!

      Jeg har egentlig alltid lest bloggen din, og jeg har alltid sett opp til deg.
      Jeg er 20 år gammel, og du var engang mitt forbilde.

      Jeg holder til i Bergen, og da jeg leste på bloggen at du skulle flytte hit – ble jeg utrolig glad, og kunne ikke vente til jeg møtte deg i byen. Det var i russetiden jeg først møtte på deg, og din daværende kjæreste.

      Vi satt på en benk, og jeg sa til min venninne “Ååå se!! Der er Julia”. Da dere hørte det ropte du “Hva faen er det som feiler deg egentlig?” Og jeg ble for å være helt ærlig, helt utrolig satt ut. For jeg ville bare hilse, jeg reiste meg fra benken for å gå bort å hilse. Men responsen fra dere var bare helt uventet.

      Jeg syns ikke det var noe greit at kjæresten din oppførte seg slik han gjorde, ovenfor min kompis. Noe som ikke handler om deg, men visst du husker denne situasjonen. Så vet du hva jeg tenker på.

      Det jeg vil frem til, er at jeg på ingen måte ville skape noe dårlig stemning. Jeg ville hilse og snakke med deg, men når du roper etter meg og var ufin ble jeg helt satt ut.

      Du er en veldig offentlig person, som bør forstå at du er et kjent fjes. Jeg vet at det ikke alltid er like lett – men i min situasjon var det fra min side helt feil å reagere slik dere gjorde.

      Siden dette er et kommentarfelt hvor alle kan lese, så vil jeg ikke skrive mer angående denne kvelden.

      Jeg har ikke lest bloggen din på lenge nå, men håper du har det fint.

      1. Hei!

        Denne hendelsen husker jeg ikke i det hele tatt, hvor lenge siden er det? :O Sikker på det var meg, haha? I såfall ber jeg virkelig om unnskyldning, kanskje jeg var alt for full og oppførte meg dårlig. Om du ser meg igjen håper jeg du kommer bort så vi kan ta en prat <3 Håper du har en fin helg, stor klem!

    12. Har sett deg ute på gata i Bergen noen ganger , og jeg synes ikke du virker overlegen 😀 drit i hun. Folk har sine egne målestokker for hva overlegen er tydeligvis 😀

    13. Jeg har lest bloggen din i mange år og når jeg studerte i Molde møtte jeg deg på byen, jeg syns du er alt annet enn overlegen tvert om veldig hyggelig! Syns også du skriver innlegg på en måte som gjør at vi som ikke blogger kan kjenne oss igjen ting i motsetning til mange andre som framstiller det meste perfekt. Du er flink!

    14. Du skulle bare sagt; nei, det er jeg ikke og smilt til henne så hun følte seg dum (omvendt psykologi) Mange bloggere fremstår overlegne på bloggen og det er ikke rart mange har den oppfatning, men personlig synes jeg det er noe spesielt å si det til en blogger face to face. Og nei. Du er ikke overlegen! Skulle jeg treffe på deg en gang skal jeg virkelig fortelle deg det 😀 God helg <3

      1. Haha, ja det burde jeg sagt! Mye bedre enn å være frekk som jeg var, hehe 🙂 Ja du får hilse om du ser meg, det hadde vært hyggelig! Klem <3

    15. Jeg har lest bloggen din i mange år og må si jeg aldri har hatt en oppfattelse av deg som overlegen. Jeg synes du virker som en veldig hyggelig, morsom, oppegående og fantastisk flott person. Skulle gjerne hatt deg som en venninne!

      Vel til poenget: prøv å ikke ta det til deg. Jeg tror mye bunner i at det er veldig mange usikre jenter der ute. Som videre lett kan føre til misunnelse og drittslenging.

      Stå på Julia! Digger deg 🙂 P.S: kunne du skrevet et innlegg om solbriller (synes du alltid har hatt så mange fine) eller hatt en sminkevideo? Eller video generelt hehe

      1. Hihi, det er moro å høre! 😀 Du får komme bort å hilse om du noen gang ser meg! Tusen takk for gode og støttende ord <3 Jeg har faktisk ikke såå mange solbriller, men jeg kan alltids prøve å få til en sminkevideo 😉

    16. Huff, noen folk kan virkelig være skikkelig frekke! Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå, og jeg har bare et skikkelig godt inntrykk av deg. Du virker som en snill og hyggelig jente, som virkelig bryr deg om andre. Hadde jeg vært heldig og gått forbi deg eller handlet i butikken og du hadde vært der, hadde jeg ikke nølt med å gå bort og slå av en liten prat. Kanskje spurt om å få et bilde, og bare vært hyggelig mot deg 😀 Ikke bry deg om hun, du virker alt annet enn overlegen! <3

    17. Et par ganger, når jeg har sett bloggere på gaten, så har jeg tatt meg selv i å tenke at personen ser sur og overlegen ut. Jeg tror det er fordi man er vant til å se dere smilende på alle bilder, og rett og slett glemmer at dere er helt vanlige mennesker. Ingen av oss andre går jo rundt og smiler til fremmede på gaten (vi har tross alt regler her i Norge, haha), så det er rart hvordan man oppfatter kjente fjes som sure av den grunn. Dessuten er det veldig vanskelig å få frem personlighet gjennom tekst. Det er nok ikke alle lesere som er like flink til å tenke gjennom disse tingene.

      I alle fall; jeg synes ikke du virker overlegen, og ville i alle fall ikke dømt deg ut fra inntrykket jeg får av å lese bloggen din. Vi føler kanskje at vi kjenner deg, men det gjør vi jo ikke. Til slutt vil jeg si at jeg synes bloggen din har tatt seg veldig opp i det siste, og at du aldri har vært så god som du er nå 🙂 Keep ut the good work!

    18. Hei, Julia. Det var jeg som kom opp til deg på byen på torsdag og sa hei. Jeg hadde lyst å snakke med deg, og da jeg sa til venninnen min at jeg ville det, sa hun: “nei, ikke gå bort, hun pleier ikke å være hyggelig mot folk hun møter ute”. Jeg kan ikke huske at jeg sa “jeg skal sjekke om det er sant”, men så var jeg full selv da. Jeg husker at jeg sa hei og ventet på svar, for jeg visste jo ikke hva jeg skulle si før du hadde svart? Så beklager at jeg provoserte deg så veldig med å si hei da. Som du selv sier så kan man være litt bitch når man er full, og hvis det er sånn at jeg sa det du skriver at jeg sa, så beklager jeg, men jeg er faktisk bare et menneske jeg også. Skal holde meg for god til å hilse på folk jeg kjenner igjen neste gang. Etter denne opplevelsen har jeg ikke akkurat særlig lyst å hilse igjen. Og for å oppklare, så er jeg ikke en frekk og en ubehagelig person. Jeg ville ingenting annet enn å være hyggelig, noe jeg stort sett alltid er med mindre jeg også blir provosert, noe jeg ble da du svarte på den måten.

      1. Hei! Du provoserte meg ikke i det hele tatt ved å si hei. Men når man slenger ut kommentaren at venninnen din syns jeg er uhyggelig før du i det hele tatt introduserer deg selv er det ikke rart jeg reagerer? For meg ble det som et lite “angrep”, og da reagerte jeg på måten jeg gjorde. Jeg burde absolutt holdt meg for god til å bli irritert og taklet situasjonen bedre, så jeg beklager veldig for at du oppfattet meg som frekk. Det er ingen problemer med å hilse på folk du vet hvem er ute, faktisk så syns jeg det er superhyggelig! 🙂 Som sagt ble jeg bare satt ut av kommentaren, og jeg er lei meg for at det ble en misforståelse mellom oss. Håper du har en fin uke, klem!

    19. Jeg synes du fremstår utrolig søt og snill på bloggen din! Jeg møtte deg på byen i Bergen i fjor, hadde drukket en del så da tenkte jeg at nå må jeg bare gå å si hei. Så jeg gikk bort og hilste på deg og sa at jeg var stor fan av bloggen din, og du var såå hyggelig tilbake! Fikk til og med ta bilde med deg, haha. Husker jeg tenkte neste dag at det måtte ha vært utrolig irriterende for deg at en random jente kom bort når du sikkert bare ville ha det gøy med vennene dine, haha. Så var gøy å lese at du egentlig bare synes det er hyggelig!

    20. Det er jo INGEN mennesker som går rundt og SMILER hele tiden til alle og enhver, om man ser litt “sur/alvorlig” ut, betyr absolutt ikke at man er overlegen, det er det dummeste! haha, nei, syntes du ser ut som en awesome dame 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg