OSLO vs. BERGEN

Jeg har lenge fått spørsmål hva jeg liker best av Oslo og Bergen, men jeg har aldri skrevet et innlegg om det – noe jeg tenkte å gjøre nå siden det er så mange som lurer! Om ikke alle vet det, så bodde jeg i Oslo ett år før jeg flyttet til Bergen i april i fjor. Hovedgrunnen til at jeg flyttet var egentlig for å bo med Kristoffer, siden han jobbet i Bergen og om det var én av oss som skulle flytte ble det meg siden jeg hadde blogg som jobb.  Åh, mitt kjære Oslo. Jeg elsker den byen! Det var et helt fantastisk år, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg flyttet dit. Som blogger er den byen perfekt, og det skjer noe hele tiden. I Oslo har jeg mange av mine nærmeste venner, så det er helt naturlig for meg å være der endel. Jeg syns utelivet der er helt ok, og personlig var jeg aldri garantert en dritbra kveld på byen, man visste liksom aldri hva man gikk til. Det kan til tider være mye trynefaktor i Oslo, noe som kanskje ikke alltid er like positivt. Jeg merket ikke så mye til det selv, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev det haha. Uansett! Shoppingen der er mye bedre enn i Bergen, og jeg føler det generelt er mye mer å finne på i Oslo enn i Bergen.

Som dere skjønner trivdes jeg utrolig godt i Oslo, men med det sagt kunne jeg kanskje ikke tenkt meg å studere der. Utifra det jeg har skjønt, så blir Oslo alt for stort til at det kan være et internt studentmiljø slik jeg føler det er i Bergen. Det er naturligvis ikke sånn på alle skoler, men etter det jeg har hørt blir kanskje BI Oslo for stort. Studentmiljøet i Bergen er helt supert, og jeg hadde aldri trodd jeg kom til å trives så godt! Jeg bodde i Bergen fra april til august uten å gå på skole, og jeg syns egentlig det var ganske kjedelig og vurderte kraftig å flytte tilbake igjen til Oslo. Bergen er en studentby, så omtrent alle mine venninner gikk på skole og hadde mye å gjøre hele tiden, noe som passet meg dårlig da de hadde mindre tid til å henge med meg. Haha! Hadde jeg ikke startet på BI eller et annet studie ville nok ikke Bergen vært byen for meg, men nå trives jeg utrolig godt å anbefaler byen veldig! Utelivet er kjempebra, og i forhold til Oslo er det ikke så langt mellom hvert sted så man kan barhoppe litt. Dessuten er det sykt billig om man velger å dra ut alle andre dager enn lørdag. Her snakker jeg øl til 30kr og en flaske prosecco til under 200kr. Billig!!  Nå som Høyer har kommet så er jo shopping i Bergen ganske bra det også! De har jo alle kjedebutikkene, pluss noen veldig eksklusive butikker som Vincci om man er på jakt etter dyre merker som Saint Laurent, Celine, Givenchy osv.  Konklusjonen av dette er vel at siden min nåværende situasjon er å være student, så trives jeg best i Bergen. Om jeg kommer til å fortsette å bo her eller flytter til Oslo når jeg er ferdig vet jeg ikke enda, men Oslo er en helt fantastisk by det også. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg