NORSK IDIOTI

Hei og god mandag! I natt hadde jeg en vanvittig spesiel drøm. Jeg var høygravid, og var på vei til sykehuset for å føde. Det er egentlig alt jeg husker, og våknet opp med en veldig rar følelse i kroppen. Grunnen til drømmen er vel kanskje alt hysteriet det har vært rundt fotballfrue sin nydelige datter og kroppen hun har fire dager etter fødselen. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe om dette, men nå klarer jeg faktisk ikke holde meg mer. At man rakker ned på en person som faktisk har jobbet så hardt for den veltrente kroppen hun har i dag syns jeg er kvalmende. Å si at hun oppfordrer mot spiseforstyrrelser syns jeg er enda verre, og får meg til å se rødt. Hva i allverden er det mange av oss tenker med? Alt jeg ser i disse kommentarfeltene er jo kvinner som lyser av sjalusi. Er det liksom en mal på hvordan man skal se ut etter man har født? MÅ man ha slapp hud, litt fett til overs og se ut som et slitent vrak? Det virker jo sånn, for hvis ikke blir man jo haglet ned av negative kommentarer. Jeg syns heller vi burde rose fine Caroline som faktisk har klart å vedlikeholde en sunn og fin kropp under svangerskapet, og vi burde heller se opp til henne når det kommer til trening enn å rakke ned på henne fordi mange av oss heller vil kose oss med en pose potetgull i stedet for å dra å trene. Siden mange absolutt skal rakke ned på henne og si at hun oppfordrer til spiseforstyrrelser, kan man også si at de med noen kilo ekstra oppfordrer til å dra på McDonalds? Nei, for man tør aldri å kommentere noen som er feit. Så hvorfor skal man kommentere de som er tynn? Det er ikke alle som kan noe for det heller, og sliter med å legge på seg. Om man ikke har noe fint å si, så burde man holde kjeft. Alle er født forskjellig, noen med litt mindre og noen med litt mer. Sånn er det bare. Det er ingen fasitsvar på hvordan et menneske skal se ut, og man burde faktisk tenke seg om en ekstra gang før man åpner munnen. At Caroline ser ut slik som hun gjør er like riktig som alt annet.
Bilde stjelt fra nettavisen. Bare SE så flott hun er! Jeg misunner deg virkelig Caroline, og håper at jeg også kan se like fantastisk ut etter min egen fødsel 🙂  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg