NOEN SOM VET?

(annonselenk)

IMG_0009 kopi-2
Morning cuddles ♥

Det ser forsåvidt ut som om jeg nyter morgenkosen litt mer enn Zara.. Haha! Som den godt opplærte blogghunden hun er ser Zara naturligvis inn i kamera med hodet på snei. Hei, og god morgen 😀 Nå sitter jeg på kjøkkenbordet å nyter en kopp kaffe før jeg skal avgårde å møte for Andrea. Vi skal jobbe sammen i dag, og det kommer til å bli superhyggelig ♥ Jeg elsker at hun har flyttet til Bergen!

IMG_9997-2IMG_0018-2
• Genser HER •

I natt har jeg sovet utrolig dårlig, så jeg trenger nok enda en kopp før jeg drar avgårde. Jeg er litt usikker på om jeg skrev om dette første gang det skjedde, men for et par år siden da jeg var i London våknet jeg med store smerter under høyre pupp. Det var så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og jeg ringte faktisk nødnummeret for å spørre om råd. Haha! Men helt seriøst altså, det var så vondt at jeg verken klarte å stå, ligge eller sitte. Det gikk over av seg selv etter en drøy time, og jeg sovnet til slutt.
Jeg har fått nøyaktig like smerter kanskje seks ganger siden da, alle gangene har jeg våknet midt på natten. Nå er jeg ikke like hysterisk som jeg var første gang siden jeg vet at det går over til slutt, men det er så fryktelig ubehagelig! Er det noen som har opplevd noe lignende? Det er som det trykker under ribbeinet, og det kjennes ut som det skal sprenge når som helst. Det er kun på høyre side.

 

14 kommentarer
    1. Høres ut som du har gallestein. Da kjenner man smerter som regel på høyre side. Hendelsen du beskriver i London kan ha vært gallesteinsanfall. Smertene kommer når gallesteinene passerer gallegangene. Hvis steinen er store kan man få voldsomme smerter.

        1. Typiske tegn til gallestein er at det kommer om natten, og gjerne utstråler mot høyre skulder/ryggen. Smertene begynner i det små, og øker mer og mer på. Typisk varighet kan være noen få timer. Man får gjerne behov for å bevege seg fordi det gjør så vondt. Jeg håper du finner ut av det! God bedring 🙂

    2. Jeg er sykepleierstudent, og det eneste jeg vet er at leveren ligger der du beskriver .. Så jeg ville absolutt gått til legen! Man kan bl.a. få slike smerter om man har hatt et spesielt høyt alkoholforbruk en periode, eller turister som har vært på ferie og fått i seg dumme bakterier fra mat/vann.

      Det kan også komme fra tykktarmen i form av luftserter eller noe mer alvorlig som betennelse i tarmen.

      Håper du finner ut av det <3 lykke til

    3. Tenkte også gallestein. Har hatt anfall et par ganger, og det er ganske likt det du beskriver. Umulig å være i ro, intense krampeaktige smerter under ribbeina. Gå til legen og finn ut om du bør fjerne galleblæra, 6 ganger på så kort tid er ganske hyppig, jeg har hatt det 2-3 ganger på 5 år. I værste fall kan du få betennelse dersom steinen setter seg fast, ellers er det jo smertene når steinene er i ferd med å passere som jo går over, men det er jo ikke godt mens det står på.

    4. Det kan også bare være muskelkramper. Jeg har hatt en del smerter ved venstre bryst som er muskelært. Det kan være veldig vondt siden man spenner seg litt ekstra for at man blir stresset og anspent..

    5. Jeg har slitt med det der lenge! Gikk til legen og alt, og han sa med en gang det var en strukket muskel..? Det er det ikke hos meg i tilfelle. Googlet symptomene (ja, vet. Dårlig idé) og fant frem til Nervøst hjerte. Forårsaket av høyt koffeininholdige drikker. Kuttet ut dette i en periode, og det funket fint! 🙂

      Men alltid lurt å sjekke med lege uansett.

    6. Jeg får innemellom vondt der du beskriver. Og har egentlig konkludert selv med at det er luft som ligger i klem. Vet ikke om det er logisk men. Intense smerter son gir seg etter en stund, det beste for meg er å ligge på magen til det gir seg. Gjerne på hardt underlag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg