NESTE REISE: DUBAI!

dubai

DUBAI HERE I COME

Ææh, endelig ble årets første reise booket! Eller, det er vel ikke årets første reise når jeg tenker meg om siden vi reiser til København og Oslo 1. februar. Faktisk så skal jeg være borte i to uker i strekk fra 1. februar. Først Danmark på fashion week, så Oslo på innkjøp og deretter direkte til DUBAI med Linn ♥ Endelig ser jeg lyset i tunellen, hehe!
Jeg har aldri vært i Dubai før, så om du har tips til hva vi må gjøre, hvor vi må spise eller om det er noe vi burde få med oss så kommenter det gjerne ♥ Vi har booket hotell på Movenpick Hotel Apartments Al Mamzar som er et femstjerners hotell, og ser ganske nice ut! Noen som har erfaring?
18 kommentarer
    1. Først og fremst: jumeirah beach. Deretter “the palm” må oppleves, hvis dere er up for en vannpark så besøk gjerne Atlantis vannpark på the palm. Sett av noen timer på Dubai mall som er verdens største kjøpesenter, du vil ikke tro hvor stort det er!! shopping for enhver smak og egen “luksusgate” inne på kjøpesenteret med luis vuitton, mulberry osv. Anbefaler dere også å ta en tur opp i Burj Khalifa som per i dag er verdens høyeste bygning. Man kommer riktig nok ikke til den øverste etasjen ettersom den er forbeholdt kun noen personer. Kanskje ikke anbefalt dersom dere har veeeldig høydeskrekk haha. Dersom dere har lyst til å dra hit, anbefales det å kjøpe billetter på internett grunnet overprisa billetter på stedet. Dette gjorde vi, og det funket bra. Burj al arab er også anbefalt. Kino er visst også veldig gøy der borte, sørg selvfølgelig for å gå på en engelsk film med engelsk tekst for å slippe å bli hodegal.. sånn ellers; de sier man ikke må kle deg vestlig i Dubai, men det hadde vi ikke problemer med. Det eneste de ikke liker er typ crop-tops og slike “drøye” plagg. Vær obs på at det ikke er ok å drikke alkohol der nede med mindre du er på hotellet. Jenter/damer skal ikke drikke. Dubai er fantastisk, skulle gjerne reist dit igjen! Men dere skal også vite at prismessig er det ikke billig der. Prisene er omtrent like som i Norge om ikke enda dyrere (shopping, mat, drikke osv..). Ble litt av en stil dette, hehe. Håper noe av informasjonen hjalp 🙂

      1. Jeg elsket denne stilen, haha 😀 TUSEN TAKK for mange gode tips, det setter jeg enormt stor pris på! <3

    2. Glemte å nevne at vi var på ørkensafari… ikke til å anbefale i det hele tatt. De kjørte som noen råsvin og hørte ikke på oss når vi sa i fra at vi ble kvalm (blir aldri kvalm i bil, men her ble både jeg og kjæresten dritkvalm). Flere i de andre bilene spydde på seg selv og i poser, og det ble totalt fiasko….. ørkensafari er altså biler som kjører frem og tilbake i ørkenen, ble mye opp og ned i sanddynene. Kaster nesten opp av å tenke på det! Kanskje noen andre har en bedre opplevelse, men vi angrer sterkt på at vi gjorde dette. Ikke fikk vi god mat på stoppstasjonen midt i ørkenen heller, noe som ikke var helt bra i 45+ grader når man ikke hadde spist noe før man kom. Huff 🙁

      1. Oi! Det hørtes jo egentlig sykt gøy ut, men jeg blir bilsyk av å sitte på mobilen i to minutter så det er nok ikke aktiviteten for meg 😛 Haha!

    3. Når du drar så mye som du gjør, tar du med deg hunden noen ganger? Eller har du noen som kjenner hun godt, som passer? Jeg bare lurer fordi jeg fikk meg en chihuahua for 6 mnd siden, men jeg tør ikke reise fra henne.. Eller generelt la hun være for lenge alene… 🙂

      1. Hei! 🙂 jeg tar henne ofte med meg til Oslo eller andre steder i Norge, men ikke til utlandet. Jeg har flere gode venner som passer på henne. Det er viktig å oppdra hunden din som en hund og ikke som en baby. Zara har alltid vært utrolig sosial og er ikke skeptisk på nye mennesker (på godt og vondt, hehe) fordi jeg startet med sosialiseringen tidlig. Zara kan fint være hjemme alene åtte timer mens jeg jobber på kontoret, noe som er helt vanlig for en hund. Det er naturligvis en tilvendingssak, men både du og hunden din kommer til å få MYE mer ut av å oppdra henne på en streng og god måte 🙂 Dette ble kanskje et langt svar som ikke hadde noe med saken å gjøre, haha. Men jeg kan ikke understreke nok hvor viktig det er å ikke dulle for mye med de søte små hundene, da blir de bare usikre og ofte ikke særlig hyggelig å ha med å gjøre. Nå vet jeg jo ikke hvordan du har oppdratt hunden din da, vel og merke. Klem <3

        1. Heheh takk for svar! Og masse råd! Jeg har sosialisert henne helt fra begynnelsen og hun er også, på godt og vondt, ikke skeptisk til nye mennesker… Hun er jo hjemme alene når jeg er på jobb, rundt 8 timer, uten noen problem! Men har problemer med å skulle dra vekk i lang tid om gangen. Og ja, oppdragelse på sånne små hunder er superviktig, og hun er heldigvis ikke blitt en av de som er gneldrete! Hehe, jaja ble mye om hund nå ❤️

          1. Så godt å høre! <3 Det er så mange som bare skjemmer de bort, så blir det skikkelig gneldrebikkjer.. Jeg syns også det var vanskelig å reise vekk i starten, men så lenge du har noen du stoler på så går det nok helt fint 😀 Lykke til! Klemklem

    4. Hvis varmen tar på MÅ dere innom Cold Stone Creamery og kjøpe is. Den var virkelig helt nydelig! For kinesisk mat anbefaler jeg sterkt P.F Chang´s. Utrolig god mat, og en stor meny 🙂 Dubai Mall og Burj Khalifa er jo obligatorisk og besøke når man er i Dubai. Mall of Emirates er også et kjøpesenter med litt mindre butikker som Victorias Secret, Top Shop, Nike, River Island osv .. Her har de også innendørs skibakke! Anbefaler og besøke begge dersom man er glad i shopping 🙂

      1. Tusen tusen takk for tips! <3 Tror vi drar å kjøper is om varmen tar oss eller ei, jeg ELSKER is i varmere strøk haha 😀 Stor klem!

    5. Jeg har vært i Dubai to ganger, og du bare MÅ dra til et sted som heter Madinat (Jumeirah hotell). Her finner du mange restauranter, men jeg vil absolutt anbefale en restaurant som heter Shimmers. Du sitter bokstavelig talt og spiser på stranden, rett ved seilet og med utsikt ut mot havet (her ser du også helt til Atlantis ute på palmen)! 🙂 Tips; Book bord et par dager i forveien!

      Hvis dere skal dra for å se Burj Khalifa og Dubai mall (disse er rett ved siden av hverandre), så ville jeg booket bord på restauranten “Mango tree” hvis du liker thai mat. Fantastisk god mat og kjempe fin utsikt over fonteneshowet som går hver halvtime. Det er helt fantastisk flott! Tips; Be om å få bord ute, slik at dere ser 🙂

      Ellers ville jeg også tatt en tur til “Gold and diamond park”. Her finner du en haug av gull-og diamant forhandlere, skummelt å gå inn nesten.. Venninnen min kjøpte en gull-og diamantring til 6000 kroner sist vi var der, og fikk takst på den her hjemme til 12000! Mulig å gjøre gode kupp!

      Bare å glede seg! Dubai er helt amazing!!

      1. Dere burde også få med dere Dubai Marina! Her kan dere ta båt som kjører gjennom marinaen og rundt slik at dere ser skylinen. Dette burde dere absolutt gjøre når det er mørkt! Utrolig fint!! Og når man først er i marinaen, vil jeg anbefale å spise på “Pier 7″(be om bord ute)!

        Kunne sikkert skrevet hundre steder og ting dere må få med dere..

      2. Igjen, tusen tusen takk for mange gode tips – dette kommer SÅ godt med 😀 Spesielt resturantanbefalingene for en foodie som meg,hihi! Klem

    6. jeg vil faktiks anbefale den ørken safarien jeg! vi dro alle 6 i en personlig bil, liksom slapp å være med randomes, og hadde sjukt kul sjafør og det var gøy! Stoppet og ved et sted vi kjørte atv i ørkenen, og vi kunne ri på kamel og var på ørken buffe på kvelden etter den turen med underholdning og god mat (ikke så bra do der da men haha…).. noe av det gøyeste jeg gjorde i dubai faktisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg