NESEOPERASJON?

IMG_8218-2IMG_8207-2

En ting jeg er veldig usikker på om jeg har blogget om før er min planlagte neseoperasjon. Da jeg var 18 år hadde jeg bestemt meg for å korrigere nesen. Jeg var ikke fornøyd med den, og tenkte egentlig at alt annet hadde vært mye bedre. Etter en spontan telefonsamtale hadde jeg plutselig fått operasjonsdato og medisinliste på mail. Jeg hadde sendt bilder til klinikken i Oslo og fortalt hva jeg ville ha endret på. Det var greit, og jeg var klar for å legge meg under kniven. Jeg hadde planlagt alt fra hvem som skulle følge meg dit, booket hotellrom i nærheten og bestilt flybilletter fra Molde.

Jeg er en utrolig spontan person, noe som ikke alltid er så ille om det kommer til godiskjøp, et par litt for dyre sko eller en shot for mye på byen. Jeg syns alltid ting virker som en veldig god ide og blir lett revet med. Da ideen om å operere nesen falt inn i skallen min var det første jeg gjorde å ringe klinikken. Heldigvis får man ikke en slik omfattende operasjon på dagen, så jeg måtte ventet i tre måneder. Jeg trengte ikke mer enn et par uke før jeg avbestilte timen, og kom til fornuften.

Noen neseoperasjon har jeg altså ikke tatt. Heldigvis klarte jeg å tenke at jeg ville vente litt til før jeg bestemte meg. At om jeg virkelig ville det noen år frem i tid så skulle jeg gjøre det. Jeg er utrolig glad for det den dag i dag, at jeg valgte å vente. Jeg har faktisk ingenting i mot å operere seg, og syns man står helt fritt til å gjøre hva pokker man vil med sin egen kropp. Det eneste jeg tror er lurt er å vente til man er 100% sikker. Noen trenger ikke lang tid før de vet hva de vil, mens andre, slik som meg, trenger flere år på å tenke igjennom avgjørelsen nøye. Du vet selv hva som er best for deg, og ingen andre.

1 kommentar
    1. Ja, jeg er også veldig usikker på nesen min.. jeg vet den er skjev, hehe, og jeg klager litt her og der innimellom, but at the end, så er dette MEG og litt uperfekte sider ved seg selv en sjarmerende i seg selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg